Inlägg från: Ellencassandra |Visa alla inlägg
  • Ellencassandra

Utredning på gång, stötta varandra?

Hormonkarusellen skrev 2017-07-21 10:04:14 följande:
    Jag måste ha en d bokad för vul, de vill se att man ägglossar och att det inte blir fler än ett ägg. Men personalen har ju semester, så jag kunde inte få tid och de sa uttryckligen att jag fick inte ta dem då.. verkar vara olika för alla men jag antar att det beror på hur man svarat på tabletterna innan? Var så ledsen, för eftersom jag inte får mens betyder det provera i mitten aug och letrozol i september i bästa fall. Min kille förstår inte heller - nu får du ju hjälp! Ja men jag villbäl inte kasta bort 5-6 veckor till ingenting?! Nu hoppas jag så innerligt att kroppen fattar hur man ägglossar och klarar det själv den här månaden.... hoppas hoppas!!
    Ja just ja! Åh va jobbigt med väntan :( hoppas du får äl utan letrozol då! Håller tummarna!! Ja känns som killarna har lite svårt å förstå ibland xD var å åt middag hos ett par vänner idag å ena tjejen väntar sitt andra barn å den andra hade precis fått sitt. Tackade gudarna iallafall att ingen frågade: när ska ni skaffa barn då?? Det är den värsta frågan man kan få.. har varit väldigt bra på att ljuga men på senaste kan jag knappt dölja irritationen.. :/ vill typ bara säga för vi kan inte!! Men låter bli..
  • Ellencassandra
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-21 22:17:14 följande:
    Åh känner verkligen igen det där... har faktiskt fräst en sån kommentar en gång, men hon fattade inte piken... jag grät lite idag med, vi är på landet och jag drömde om att vara fler här
    Aa typiskt :( jaa jag förstår dig. Man drömmer sig bort <3 en dag ska det bli våran tur. Jag hoppas verkligen att ivf ska funka för oss så man kanske har en liten bebis nästa sommar :)
  • Ellencassandra
    My102 skrev 2017-08-12 14:24:00 följande:
    Har ni utredning via landsting eller privat? Vi har privat och fick precis ett mail från läkaren, får tid för spolning på tisdag! Och det kostar 2500 kr, vi har tidigare betalat 5000 kr. Men vad gör man inte.
    Oj va dyrt! Men ja vad gör man inte? Jag var väldigt nervös inför spolningen men gick bra! Stack till lite sen mensvärk i en timme efteråt :)
  • Ellencassandra

Jag ska ju påbörja ivf nästa månad men man håller ju ändå på å analyserar allting innan mens.. det som är konstigt denna cykel är att jag fick äl som vanligt för nästan två veckor sen. Men så i tisdags förra veckan så började jag få äl flytningar (inte riktigt men liknande) å blev fundersam så tog ett äl test som visade rätt starkt. Var inte riktigt lika starkt men svårt å tyda. Tänkte jaha kanske har äl nu då. Men så testa jag enda tills igår å det var nästan lika starkt plus att jag har kvar de snorliknande flytningarna (ursäkta) när jag har äl brukar de försvinna typ samma dag eller dagen efter.. vad är det som händer? Äl har aldrig nånsin kommit så sent :/

• Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-08-12 19:55:22 följande:
    Graviditet är ju vanligt att de ger ökade flytningar. Även vanligt att äl-test visar positivt på graviditet för dom hormonerna är lika varandra o testen kan inte alltid skilja dom åt. Så de finns ju ett litet hopp att ett mirakel skett. Hoppas det! Tycker du gör ett gravtest och återkommer till oss ;) Om inte, så skönt att de var någorlunda kort väntetid för ivfen iaf.

Evigheter sen jag skrev nått nu. Mest för att det inte funnits så mycket att skriva, vi har ju haft en paus i 2-3 månader nu eftersom vi väntat på tid för att jag ska få göra koloskopiundersökningen. Nu är det lite mer än en vecka kvar, sen ca en vecka till äl efter det. Då är det äntligen dags igen! Om dom inte hittar nått jättekonstigt på koloskopin vill säga :/
    Har inte tagit nåt test än för tror ändå att mensen kommer nästa vecka istället.
    Men igår fick jag igen en vit slemmig trådig flytning.. så den ser ut som äl flytning. Men fick ju äl förra veckan! Suck xD vad är vanligt vad brukar man ha för flytningar innan mens? :/
  • Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-08-16 09:41:50 följande:
    Nu känner jag att jag är smått förvirrad haha. I det inlägget jag citerade sa du att du hade fått äl 2 veckor innan, då du oxå borde fått äl. Och sen började du få älflytningar igen ca en vecka senare. Eller har jag missuppfattat nått? (Vill kunna använda emojis för man missuppfattas så lätt som dryg annars, föreställ dig en skrattande emoji här ) För nu säger du att du hade äl förra veckan. Tänker du då att du fick äl igen, vilken cd är du på? För jag menade att du kanske visst fick äl då 2 veckor innan som du trodde, men att du sen fick förändrade flytningar förra veckan pga hormonförändringar man får under en graviditet :-P Äl-test kan ha svårt att skilja hcg och lh åt för dom är tydligen ganska lika varandra. Därför kan du ha fått positiva äl-tester då för att det egentligen är en graviditet dom känner av.

Men har du bim nästa vecka, för då vore det ju jättetidigt att få äl för nästan 3 veckor sen? :S Eller tänker du att du ska ha mens om en vecka för att du tror du fick äl igen för en vecka sen? Jag hoppas iaf att det är min första tanke som stämmer, att du fick äl för nästan 3 veckor sen o du senare fått förändringar pga graviditet :-P

Flytningar ser väl olika ut för alla innan mens, men vanligt är väl att dom är mindre rikliga och vid graviditet är de vanligt att man får mkt rikligare o mer som vid äl, men det stämmer ju inte på alla.. Så de är nog bäst att du utgår ifrån hur det vanligtvis ser ut för dig. De lät som det inte brukar vara såhär i vanliga fall iaf? :-P
    Hahaha jag blir förvirrad själv xD nä men alltså i vanliga fall så skulle jag haft äl för två veckor sedan. Hade äl flytningar å fick plus. Men sen veckan därpå fick jag äl flytningar igen å plus på Stickan så ev att jag hade äl då. Fick även lite svagare plus på äl Stickan 4 dagar. MEN det konstiga är att igår fick jag såna flytningar igen. Å jag brukar inte ha såhär. Denna cykel beter sig väldigt konstigt. Har inte heller ömma bröst som jag brukar ha. Så jag hoppas att jag är gravid men ja.. nåt knäppt är det xD
  • Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-08-16 10:01:31 följande:
    Haha okej men då tror jag att du hade äl för 2 veckor sen precis som du trodde. Att du sen fick positivt på ältest igen en vecka senare kan ju bero på att du fick en till äl kanske, det händer ju ibland att man ägglossar 2 ggr på en månad. Men de kan oxå va så att kroppen började skapa gravhormoner då och det var därför testet visa positivt. Sen kan ju ältest faktiskt visa positivt när mensen är pågång oxå, och ibland av andra anledningar. Så dom är ju tyvärr inte så pålitliga :P Men om du räknar från förra mens, när har du bim isf?
    Ja det kanske är så! Jag ska isåfall ha mens imorgon :) ska på en fest på lördag så tänkte isåfall om den inte dyker upp imorgon ta ett grav test på fredag morgon. Har ju inga direkta symptom förutom att mina bröst inte ömmar som de brukar å de där trådiga vita flytningarna! Åh hoppas.. men känns helt omöjligt ändå. Inte blivit gravid på tre år å ska till ivf läkare näst nästa tisdag så varför skulle det gå nu? :/ man pendlar mellan hopp å förtvivlan..
    hur går det för dig förresten?
  • Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-08-16 10:34:04 följande:
    Jaa det känns ju som att det då vore ett riktigt mirakel som skett, men o andra sidan är det ju inte helt ovanligt att par lyckas precis innan en ivf ska påbörjas Du har väl även tagit letrozol eller nått liknande senaste månaderna, så då kanske det blivit en skillnad i kroppen som gjort det möjligt. Även om du inte tagit det den här månaden.

Jag håller alla tummar och tår för att det är +, annars får du gå all in på festen o roa dig ordentligt eftersom det kanske blir sista gången på länge du kan göra det

Vi har haft ju haft uppehåll i några månader pga den där undersökningen som jag då inte visste att jag skullr få vänta såhär länge på. Men nu är det en vecka kvar! Och hittar dom inget helknasigt då, vilket jag blir förvånad om dom gör, så får jag förhoppningsvis äl ungefär 1,5 vecka efter. Och då kan vi äntligen komma igång igen Så snart är vi på tåget igen!
    Verkligen ett mirakel.. jag tog sista luren letrozol denna månad! Så kanske den har hjälpt då. Nu är det bara att vänta :P
    Tack! Ja precis så försöker jag tänka! Man får passa på nu innan ivf karusellen börjar!
    Juste! Det är nån undersökning för missfall eller? För du blir väl gravid men får missfall jämt? :(
    Lycka till!!
  • Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-08-16 11:38:48 följande:
    Ja men då kan det ju absolut ha hänt något ändå, om du kört på letrozole den här månaden oxå. Jag väntar med spänning på fredagens resultat

Ja precis jag blir gravid en gång om året/halvåret ungefär men missfall efter bara nån vecka. Men det har dom redan utrett o kommit fram till att inget fel kan hittas :/ Den undersökningen jag ska göra nu har egentligen inte med fertiliteten att göra, även om jag tror det finns ett samband. Jag har ofta smärtor i magen och nån blödning nånstans i tarmarna eller kanske magsäcken. Smärtan sitter dock långt ner i magen på ena sidan så troligtvis tarmarna, annars hade jag misstänkt att det var magsår. Men i vilket fall så är det en kolo och gastroskopi jag ska göra. Anledningen till att jag fått vänta så länge och att jag inte velat bli gravid innan är för att den ska göras under lättnarkos och att jag inte får äta som vanligt i en vecka innan, samt fasta sista dygnet.
    Åh va jobbigt :( konstigt att dom inte hittar något fel! Okej! Skönt när du har den undersökningen klar! Å om de kanske kan hitta något samband som du säger.
    Hoppas allt går bra! :) vi får hålla tummarna nu för oss båda!!
  • Ellencassandra

Testade idag men negativt.. tog testet kl 9 å hade kissat två timmar innan men tror ändå det stämmer. Var verkligen tok negativt! Men ska testa imorgon också

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?