• Mila

Utredning på gång, stötta varandra?

UndrandeSökare skrev 2016-10-31 16:02:54 följande:

Hej ! Jag tänkte bara tipsa er att ifall eran utredning hos Landstinget inte visar något, så ge inte upp. Min utredning i Sverige visade inget och då började jag söka på nätet och hittade Dr D och reste till Aten och fick en bättre utredning hos honom, han konstatetade att mitt immunförsvar är problemet och jag fick tillgång till mediciner. För mer info gå in på Atentråden här på familjeliv: "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Där finns massor med kvinnor som fått hjälp av Dr Ds medicinska expertis och nu är gravida eller fått barn.

Har läst en del i den tråden. Bra tips! :)

Från jag fråga vad det kostar?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila
    Nykär15 skrev 2016-11-17 22:45:23 följande:

Tre veckor sa vår klinik det skulle ta att få svar på spermieprovet. Vad sa er?

Oj. Svar på spermaprov får de ju strax efter ni lämnat in. Däremot brukar det ta ett antal veckor innan de skickar ut svar.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila

Idag är jag på äl+3. Väntar på första samtal med läkare som förhoppningsvis blir innan jul. Men jag skrev precis till dom och frågade om jag kanske redan på måndag kan lämna progesteronprov, för vad jag fattat som så ska man lämna det ca 1 vecka efter äl för att se om man haft äl. Tänkte att det snabbar ju på både för dem och för oss.. Hoppas. Plus att det tar ju inget deras tid eftersom man går till en vanlig provtagningsmottagning.

Någon som tagit detta prov?

• Mila
    Hope7 skrev 2016-11-24 16:39:44 följande:

Jag har tagit det provet när vi var där den 16/11. Och då förmodade dem enligt vul att jag redan haft äl, vilket isf borde ha varit runt den 10-11/11. Mitt prov visade 24 i progesteron. Vad det säger vet jag inte. Nån annan som vet? :)

Tror att över 20 så betyder det att äl varit. Men inte alls säker.
  • Mila
    johannajw skrev 2016-11-24 21:18:46 följande:

Progesteron provet ska du ta på cd 20-23 för att se om du har haft äl. :)

Jag brukar ha äl runt cd20 så tror cd23 blir för tidigt för mig :(
  • Mila
    johannajw skrev 2016-11-27 20:08:01 följande:

Wiho! Gick till brevlådan idag, vi har fått brev! Sambons spermier såg normala ut! Vilken lättnad! De tog ju bara 2 dagar att få de svaret. Gud så skönt.

Wohoo! :) vad blir erat nästa steg?
  • Mila
    johannajw skrev 2016-11-28 12:16:42 följande:

Ja nu vet jag faktiskt inte. Men jag antar att läkarna hör av sig snart, hoppas innan jul. Så kanske man får några tabletter utskriven så jag får igång ägglosning och mens, eftersom att den biten inte funkar på mig. Hur går allt för er?

Okej. Jag håller tummarna!

Jag har BIM lörd-söndag. Men inget som tyder på lycka denna gång. Tänkte avvakta denna vecka sen ringer jag nästa vecka och kommer försöka kräva en tid innan jul. Nu har det gått över vårdgarantin så då får.det f*n lösa det. Ursäkta min frustration..
  • Mila

Jag har lyckats blivit gravid :) Testade på äl+9 bara för att. Och idag tog jag digitalt.

Jag måste tipsa om höga doser av D-vitamin, isoflavoner, magnesium och zink. Detta körde jag och pang. Nu är det bara all ångest över om pyret vill stanna hos oss denna gång.

• Mila
    Nykär15 skrev 2016-12-02 08:52:33 följande:

GRATTIS!

Jag kör de tillskott som kliniken rekommenderar:

Zink, folsyra, extra starka E-vitaminer utskrivna på recept, probiotika, multiviaminer, Trombyl och just nu tar jag Letrozole för äggen. Efter ÄL blir det Lutinus (progesteron). 

Äter du folsyra? Jätteviktigt, helst några veckor före man planerar graviditet. 

Tack :) har ätit folsyra i över 1 år :p

Äter du i D-vitamin? Utomlands ger klinikerna alltid det till sina patienter. Starkt ska det vara också. Och magnesium. Det kan tydligen öka blodet runt livmodern :) jag köpte ett paket med påsar i som man blandar med vatten i 20 dagar.
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?