Marrelita85 skrev 2016-10-19 20:42:20 följande:
Ja jag fick också den frågan och i mitt landsting var man tvungen att ha haft samma adress i ett år! Tur som är så hade vi haft våran gemensamma lägenhet i ca. 1,5år, men samtidigt tänker jag hur ska de kunna kontrollera det?
Samma här, men nu går vi privat i stället då jag är för gammal för att gå via landstinget...eller nja, jag kan få göra själva missfallsutredningen hos dem och få mediciner utskrivna om det behövs, men kommer aldrig vidare till IVF om det behövs den vägen. Så har valt att gå privat direkt för att inte tappa tid.
Vi har heller inte vart skrivna på samma adress under tiden vi försökt då vi haft två boenden som vi varit på. Men alltid vart tillsammans där den andra är men inte flyttat ihop på riktigt eller vad man ska säga förrän nu. Men har ju vart ihop 2 år och försökt i ett snart. Tycker reglerna är lite konstiga...när jag var gravid nu sist som slutade i MA så tjatade min BM massor om grejen att vi inte bodde på samma adress, väldigt störande. För vi är ju tillsammans all ledig tid, och planen var ju att hitta ett gemensamt, men ville ju inte stressköpa nåt innan vi hittade nåt bra, kommer inte ut så mycket att välja på här.
Men nu har vi flyttat till annan kommun så kommer gå på MVC där om jag blir gravid igen så då behöver jag inte gå hos henne...men nu bor vi ju iofs på samma adress äntligen.