Utredning på gång, stötta varandra?
Jag håller tummarna för er! Lycka till på utredningen
Jag håller tummarna för er! Lycka till på utredningen
Var idag på utredning, ultraljud och spolning.
De kunde inte hitta nått på varken min undersökning eller min sambos spermier.
Det ända de kunde se på mitt blodprov var att min sköldkörtelprov visade "normalt" men ev lite för högt. Så de tog fler prover på mig och ev skulle jag få levaxin om dom visade något mera.
Om man får levaxin, är det bara att köra på ändå då? Någon som vet?
Och fy helvete vad ont det gjorde när de spolade äggledarna!! Hua!
Hej alla!
Vi var på vår utredning för ca 1 vecka sen, det ända hon kunde se som ev kunde ställa till det för oss var att jag ev hade lite för högt sköldkörtelvärde.
Hon sa att det var "normalt" men kunde sänkas lite vid en ev grav. Hon tog mer prover för att se tydligare om jag behövde levaxin.
Nu till min fråga, får man fortsätta försöka bli gravid fast man försöker sänka värdet? Eller måste värdet vara bra först? :/ vill verkligligen inte ta ett uppehåll nu efter alla dessa månader.
Hej! Jag går inte på levaxin själv men har flera vänner som gör det. Så som jag förstått det finns det inget hinder i att försöka men att det är svårt att bli gravid innan nivåerna av sköldkörtelhormon är på normal nivå för just dig själv. Det kan ta upp till ett halvår innan värdena stabiliserats efter att man börjat medicinera. Så tror inte det ligger något hinder eller försöksförbud i sig, bara att det är svårare.
Vad var ditt värde på?
Tog 3 månader att sänka mitt, blev inte gravid under tiden trots försök...
Mitt värde låg på 4, men hon tog fler prover för just sköldkörteln som jag inte fått svar på.
Enligt henne var det normalt om man inte skulle bli gravid men för högt vid en grav, men det berodde tydligen också på de andra proverna? Om de såg bra ut var det tydligen normalt?
Men jag har läst att man inte ska ligga över 2,5?
Har du blivit gravid efter du sänkt ditt värde?
Vad var ditt värde på?
Tog 3 månader att sänka mitt, blev inte gravid under tiden trots försök...
OK det låter ju för högt, Min första klinik sa att man måste ner under 2 för att bli gravid, min nya klinik säger 2,5 och då ska det även ha legat stabilt i ett par månader minst.
Jag hade 4,9 på mitt första prov och sen 4 på mitt andra. I början februari hade jag 1,7 och ligger bra där. Men varför ska man börja försöka sänka först när man blivit gravid, då kan det ju vara försent redan eftersom det är skadligt för fostrets utveckling??
Ja och eftersom det försvårar att bli gravid när man även har bara något förhöjt värde så tycker jag det är konstigt att man har referensen på 4 som gräns...jag märker ju hur mycket bättre jag mår nu när mitt är sänkt. Fryser inte längre och känner mig inte lika trött. Och då hade jag ju inte ens jättehögt. Men vet ju inte hur högt det var när jag var gravid..och om det var det som gjorde att jag förlorade vår lilla. Kommer jag aldrig få veta. Men jag kommer göra allt för att ha koll på värdet om jag blir gravid igen, så man inte lever med den risken...
Ja det är en ökad risk och eftersom vi hade både ett mf och ett MA förra året innan jag fick veta att värdet var förhöjt så tror de att det kan ha varit en orsak...sista dog ju i v 12+2 så då hann vi ju ändå ganska långt och hade sett liten på VUL i v 8...