Alicia111 skrev 2017-12-02 10:31:30 följande:
Hej!
Har precis påbörjat en utredning.
Första besöket hos gyn, konstaterad PCO enligt VUL (det har jag vetat sen tidigare undersökningar) men inga andra klassiska pco symptom såsom övervikt, acne etc. Har långs och oregelbundna cykler (40-70 dagar) och fick provera utskrivet för att sätta igång en mens och kunna ta blodprover under mensen som ett nästa steg. Är nu på dag fem av provera (med biverkningar som extrem trötthet och huvudvärk).
Min fråga:
Jag försöker tempa för att upptäcka ev. Ägglossning. Jag märkte att när jag började med provera har min temperatur varit betydligt högre än tidigare, kan det vara så att progesteronet påverkar temperaturen?
Är det möjligt att ha ägglossning under pågående kur?
Min gynekolog sa även att jag ej bör ta ägglossningstestet när jag har pcos för de är missvisande och egentligen kan ge utslag när som helst i min cykel. Dock har jag sett flertalet personer här som gör det ändå, speciellt efter de fått letrozol behandling - är det så att det fungerar bättre under pågående kur?
Tacksam för alla svar jag kan få.
Alicia
Likt mig då, inte heller klassiska symptom , utan brottas med ett kilo undervikt som krävs för ivf....
jag har kört provera och primolut jag vet inte hur många gånger, det ger mig högre temp. Sen går den ner när blödningen kommer. Med letrozol ska du kunna tempa, jah har inte fått äl, och inte heller ökad temp innan provera, så tempen har visat korrekt ändå. Även kört äl-stickor som inte visat något, och ultraljud som gett facit. Stämt på mig . Tyvärr , får jag väl säga, eftersom det inte funkat med alla tabletter. Verkar dock som det funkar för de flesta, så hoppas du får bättre framgång