Inlägg från: Madeeleenee |Visa alla inlägg
  • Madeeleenee

Utredning på gång, stötta varandra?

Väntar min mens i dagarna, känns som den är på G:(

• Madeeleenee

Vet faktiskt inte när jag ska räkna på BIM denna månad. Ätit första kuren letrozole för mina oregelbundna cykel och enligt kuren är jag på CD 28 idag. Ingen mens, men menskänningar. Nedstämd och mådde fruktansvärt illa igår kväll men det brukar jag göra ibland innan mens. På CD 12 hade jag en stor äggblåsa på drygt 18mm och en slemhinna på 10mm så läkaren var nöjd med det. Vi sexade varje dag från CD 11 - 19 så vi kunde inte ha gjort mer känner jag. Fick dock aldrig positivt ägglossningstest men testade inte mer än en gång om dagen så kan ha missta stegring.. känns lite hopplöst just nu..

• Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-12-29 10:02:00 följande:

Jobbigt! Har du tagit Lutinus efter ÄL eller har du bara tagit Letrozol? Jag fick min ÄL på dag 13 men räknade att det släppte inom ett dygn och då dag 14, exakt 14 dagar efter kom mensen. Man har ju en lutealfas på 12-16 och ens lutealfas sägs ju vara konstant i relation till ÄL så är ju bara tiden mellan mens och ÄL som kan diffa. Vad brukar din lutealfas vara? 

Jag är just inne i andra omgången Letrozol, fick mens på julafton...blä. Bör ha ÄL torsdag/fredag nästa vecka.

Och nu kom mensen men buller och bång... brukar ha 14-15 dagar de gånger jag tror jag ägglossat själv.. så gissar att jag faktiskt släppte ägg onsdagen eller torsdagen, på CD 14-15? Det är ju iaf positivt.. men blir såklart sjukt ledsen ändå att mensen kom..jag har bara fått letrozol, vad är lutinus?
  • Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-12-29 14:48:23 följande:

Åh nej vad trist....vet hur det känns. 

Lutinus är progesteronvagiatorier som man tar i slidan efter ÄL för att göra slemhinnan extra fin. Man utsöndrar det själv med, men ibland kan ens egen produktion inte vara tillräcklig för att få en graviditet att stanna. Har ju haft två missfall och därför får jag det ihop med en massa annat

u

Aha okej! Läkaren sa att slemhinnan såg jättefin ut, 10mm och klart treskiktad. Kanske därför jag inte fått nåt mer.. funderat på att använda sån där kräm men det kanske kan stjälpa mer än hjälpa vad tror ni? Ska låta mig vara ledsen nån dag nu sen nya tag... är ju 'bara första försöket' med letrozol..
  • Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-12-29 17:12:58 följande:

Progesteron går inte överdosera och kan inte stjälpa, om man tar det rätt tid i cykeln. Jag har med bra slemhinna, men får det ändå. Vid ivf får de flesta oavsett för att hjälpa upp.

Mmmm tog sig inte på min första kur heller ju...så är på dag 4 nu i omgång två...

Kanske kan vara värt att prova en sån kräm iaf då tro?
  • Madeeleenee

Bildvarning!

Jag börjar verkligen tro att det är nåt knas... såhär ska man väl ändå inte ha? Upptäckte vätska i brösten för nån månad sedan men kan mycket väl funnits där innan.. har liksom aldrig provat klämma men varje gång kommer det såhär om jag trycker lite grann.. kan tom rinna ordentligt.. prolaktin var normalt när jag tog prov under utredningen sa de.. de tog det vilken dag som helst, ska det tas någon särskild dag i cykeln? Kan det ha visatfelaktigt normalt? Nu har ju kvinnokliniken släppt oss då jag fått letrozol och ivf om det inte funkar på ett halvår.. borde jag ligga på mer? Känner min rätt urlakad på detta...

• Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2016-12-30 23:27:20 följande:

Har mjölk i mina varje månad även när jag inte är gravid...kan vara helt normalt som jag förstått.Åh grattis!!! Klart det går vägen nu!

Skönt att höra! Du har svar på allt! <3
  • Madeeleenee

Som trådskaparen vill jag önskas Gott nytt år till er fina människor! 2017 blir allas vårt år hoppas jag! ?

• Madeeleenee
    Annabola skrev 2017-01-03 17:01:26 följande:

Hej!

En till som joinar denna tråd. Jag och sambon börjar vår utredning imorgon med ett första besök, nervöst!

Hoppas på att få pergotime, och att det ev kan lösa våra problem. Någon som vet om det brukar vara "första anhalt" att läkare försöker låta en testa? Om de inte set något annat major fel? Misstänker jag har PCOS eventuellt, sjukt lång cykel och supersvårt att hitta med ÄL.. (med stickor och digitala tester samt temperaturmätningar) men verkar ändå ha ÄL.. tror jag, temperaturen höjs och följer kurvan som den "ska".

Ska bli skönt med mer klarhet imorgon, hoppas jag

I Dalarna verkar policyn vara blodprov, vUL, spermaprov och spolning innan man ev får äl stimulering. Så såg det ut för oss iaf!
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?