Inlägg från: Ellencassandra |Visa alla inlägg
  • Ellencassandra

Utredning på gång, stötta varandra?

Mina äl flytningar har gjort comeback! Haha känns bra. Har ju varit borta några månader men nu är de tillbaka igen! Har nog äl imorgon!

• Ellencassandra

Hoppas verkligen det blir nåt denna gång! Första gången jag får lika starkt streck på äl testet! Å att flytningarna kommit tillbaka hoppas det är ett gott tecken! Har myst precis. Men visst borde vi mysa imorgon också för å va på säkra sidan? :P

• Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-02-24 21:07:24 följande:
    Oh du har fått positivt äl-test för en gångs skull?? De tolkar vi verkligen som bra tecken, håller tummarna att ni lyckas nu oxå! :) Annars har ni möte med nya gyn nu i slutet av feb nån gång eller hur?

Om de va idag ni fick positivt så bör ni försöka få till de imorgon oxå ja, för det är om ca 12-36 timmar efter första positiva testet som ägget släpper :) Även söndag är en bra idé att försöka då ägget kan va livsdugligt i upp till 24 timmar (rätta mig om jag har fel någon, men jag är ganska säker på att de är så länge?)!
    Jaa! Det kändes bra! Även om jag vet att det inte är garanti på att ägget släpper men ändå.. Känns som en bra omgång eftersom jag också hade äl flytningar! Precis nu på tisdag ska jag träffa gyn!
    Okej! Tack för svar! Vi får mysa idag också å söndag hehe. För å va på den säkra sidan!
  • Ellencassandra
    Nykär15 skrev 2017-02-28 08:54:33 följande:

Jo sprutor är inget skoj...min kille tar dem på mig. 

Bemfola innehåller förutom FSH (som Letrozol består av) även LH vilket ger ökad sekretion som är gynnsamt för simmarna att nå ägget. Man börjar även med dem tidigare, redan på CD2-7 och kan fortsätta längre med om det behövs, man följs upp med VUL. Sen är det hormonet mer likt det egna jämfört med Letrozol sa min läkare. Så även om jag svarat fint på Letrozol med stora och bra äggblåsor så tyckte hon det var bättre att byta eftersom jag inte blev gravid på tre dubbelomgångar Letrozol. 

Det kändes väldigt skönt att få rikligt med ÄL-sekret då jag inte haft det själv de sista åren. 

Längtanefterdig skrev 2017-02-27 20:26:47 följande:Jag skulle inte ta de testerna, ska bli spännande att se vad de tänker.. jag ska bara ta blodprovet på första mötet, typ mitt i cykeln. Annars gissar jag på att jag får ta de proverna nästa cykel.

Är det AMH de ska kolla då? Äggreserven, det är vad jag vet enda blodprovet man kan ta när som i cykeln. 

Jaha det visste jag inte! Att LH ger mer riklig sekret. Kanske e därför jag inte haft äl flytningar å fått svaga äl tester? Denna månad hade jag ju äl flytningar å positivt test!
  • Ellencassandra

Nu har jag äntligen varit hos min nya gyn! Hon undersökte mig å sa att jag haft ägglossning på vänster sida! Men hon vill testa letrozol en omgång å samma cykel ska jag även göra en sån där spolning! Så känns bra att vara igång!

• Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-03-02 12:50:32 följande:

Den här månaden har jag knappt haft nån koll alls på vart i cykeln jag är. Känner mig så trött på dehär just nu, och sex känns mest som ett tvång som är poänglöst om de är vid "fel" tid i cykeln. De där lustfyllda sexet som sker spontant existerar knappt hos oss längre. Det tär verkligen på relationen, vilket bara gör att de känns ännu jobbigare att få till dedär "nödvändiga" sexet.. Är de bara vi som hamnar i såna här svackor, är det kanske dags att bara ge upp o acceptera att de inte blir nått barn? 3,5 år, de kanske inte är meningen helt enkelt bara.. Fortsätter det såhär så finns det ju snart ingen relation kvar heller!

Trots det så bestämde jag mig iaf för att testa CBs digitala äl-test den här månaden. Dom va lite billigare på nätet än i butik, så ja beställde igår. Men insåg efter att ja bör ha äl mellan söndag-tisdag och testerna antagligen inte kommer komma förns på måndag. Är de någon här som använt dom o kan förklara hur dom funkar? Den glada gubben ska man ju få när de 2 mest fertila dagarna ska vara. Men har man då glada gubben båda de 2 dagarna, eller bara den första dagen? Om ja har äl på tisdag tex, kommer de visa positivt på måndagen då?

Jag är visst lite av en expert på att skriva långa inlägg, hoppas ni står ut! :P

Förstår precis hur du känner! Det är inte lätt å försöka å när det tar så lång tid.. Avundas verkligen dom som inte har nån koll å har sex när de känner för det å vips blir dom gravida.. Men det går ju såklart i perioder. Men jag blir väldigt upphetsad vid äl hehe så det gillar ju såklart min kille så blir inte tvång utan mer att jag har mer lust då!
    Men snart blir det vår tur!!!
  • Ellencassandra

Hur går det för alla?
    Jag ska ha mens på lördag å har alla pms symptom som jag brukar ha så blev nog inget denna gång heller.. Men snart börjar jag iaf med letrozol så alltid nåt!

• Ellencassandra

Hej! Många verkar ha börjat med letrozol! Jag ska ju börja nu.. Fick tyvärr min mens. Men jag undrar vilken dag jag ska räkna som första mensdag. Fick igår kväll lite lite mens alltså behövde bara ha trosskydd. Nu imorse drog det igång ordentligt. Men jag räknar ändå igår som första dan va? Så att jag börjar med letrozol på söndag?

• Ellencassandra
    Mila skrev 2017-03-11 09:08:17 följande:
    Jag skulle räknat som igår :) Sen tror jag inte det skiljer så mycket om du börjar imorgon eller måndag med tabletterna :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Okej tack så mycket för svar :)
  • Ellencassandra
    Pinglann skrev 2017-03-12 15:55:53 följande:

Annabola! Du får äggloss säkert dag 14-16. Jag hade innan letrozol 28-32 nu har jag haft 26-27 så mkt kortar den inte, du har rätt så normal Menscycek:!!, dom som har 40 dagar kanske märker det mer:)!!

Här sitter jag och väntar på bim nästa fredag! Känner mig mensig, har fått finnar och är otroligt arg/ irriterad.

Jag har en cykel på 25-28 dagar. Oftast 25-26 dagar.. Kommer cykeln då att kortas ner ännu mer när jag börjat med letrozol? :o
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?