Inlägg från: Ellencassandra |Visa alla inlägg
  • Ellencassandra

Utredning på gång, stötta varandra?

Nykär15 skrev 2017-03-13 08:23:23 följande:

Man ska börja den dagen som man blöder på riktigt som första mensdagen. Så jag hade räknat dagen efter. Det är inte bra börja för tidigt. Hellre senare eftersom man antingen tar dag 3-7 eller 5-9

Annabola skrev 2017-03-12 15:16:00 följande:

Cd 12 med första kuren Letrozol. Inte ett spår av ÄL på stickorna.. hade hoppats på kortare cykel.. men ÄL verkar vänta på sig..? Ni som har långa cykler hur mycket har ni ev lyckats förkorta cykeln med Letrozol? (Min cykel är ca 27-30 dagar)

Nu tycker jag iofs inte att 27-30 är en så värst lång cykel. Jag har oftast 26-28 och med Letrozole har ÄL kommer 1-2 dagar tidigare. 

Men jag började med Letrozol då jag efter vårt MA fick långa cykler på 33-45 dagar så vi ville få den i fas igen. 

Denna cykel är första på 4 ggr som jag inte tar något alls. Detta för att vi ska starta med IVF. Så ska bli intressant att se hur lång denna blir...

Oj.. Jag började ändå igår med tabletterna.. Hoppas det ska gå bra ändå.. Fick mensvärk å lite blod på fredagen å så kom det ju igång under natten..
  • Ellencassandra

Nu har jag haft min spolning precis. Såg exemplariskt ut. Inget stopp alls. Nu ska Jag köra med letrozol några månader å om det inte lyckas så ställs vi i kö till ivf!
    Nu har jag mensvärk xD

• Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-03-19 07:07:20 följande:

Hej igen tjejer.

Efter 3 dagar av att slitas mellan hopp och förtvivlan så är det väl inte mycket till hopp kvar.

Gjorde som sagt ett test för 2 dagar sen som vissa ett super super svagt pluss ca 30 sekunder innan den där tiden då man inte ska titta på testet mer för resultat inte är giltigt gick ut, som sen blev lite starkare efter men fortfarande väldigt svagt.

Har sen dess gjort 4 tester till, 1 mitt på dan samma dag som de första. Även de visa ett jätte jätte svagt pluss, men så svagt att det knappt va synbart. Mogonen efter, igår, gjorde jag ett cb digital på morgonurin som visa ej gravid. Ny sticka samma dag visa dock supersvagt pluss igen. Idag är bim, o hoppet va väl att de nu skulle vara starkare.. Men även med morgonurin var plusset lika svagt som det för 2 dagar sen, enda skillnaden att de dök upp redan efter 3 min istället för nästan 5.

De är helt klart positivt, ett befruktat ägg finns eller har iaf funnits.... Men jag har aldrig under nått av mina missfall testat så svagt dan innan eller på bim, och överallt man läser så har typ 8 av 10 fått missfall inom en vecka när det vart så svagt och inte blivit starkare.. Så nu inväntar jag blödningen o tänker att det här nog får bli mitt sista försök för nu orkar jag faktiskt inte mer :(

Åh men håller alla tummar för dig att det ska lyckas nu!! Förstår att det måste vara jättejobbigt å inte veta å att få missfall gång på gång :( massa styrkekramar <3
  • Ellencassandra

Usch jag fick igår ett migrän anfall som jag aldrig haft förut. Mådde jätteilla å har gjort det idag också. Huvudvärk å illamående alltså.. Ska ha ägglossning idag/imorgon. stod inget på letrozols biverkningar om huvudvärk.. Men tänkte om det kanske är för att jag börjat med tabletterna? Eller så är det bara för nåt annat.. Har varit rätt stressad så kan nog bero på det. Får ni några biverkningar av letrozol?

• Ellencassandra
    Pinglann skrev 2017-03-22 19:52:00 följande:
    Vanliga biverkningar är illamående och huvudvärk jag har haft det förra månaden och nu är det värre när jag tar dubbelkur. Jätte jätte huvudvärk, måste ta värktablett!
    Oj då :/ då är det nog därför.. Jag var tvungen å åka hem ifrån jobbet igår för att jag mådde så dåligt å idag också.. Hoppas det släpper snart :/ jobbigt om man ska må såhär dåligt varje gång man tar tabletterna.. Men ja, funkar det så är det ju självklart värt det! Fick positivt idag på äl Stickan så hoppas illamåendet försvinner efter..
  • Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-03-23 16:41:21 följande:

Här har som väntat lite blod följt med lutinusen ut o färgat de med en rosa ton. Så 3,5 år och 4e missfallet har börjat.. Jag orkar inte mer nu, varför händer det här mig. Och varför plågar jag mig själv med att försöka bli gravid om o om igen när jag vet hur det slutar.. Bara gråta ut och blöda färdigt sen är de väl bara att plocka upp bitarna av mig själv igen.. Men det här är ju helt meningslöst, Det är ju uppenbart att jag inte kan behålla en graviditet så vad är då meningen med att fortsätta..

Men åh lider med dig verkligen :( vad ledsen jag blir av å läsa det här.. Massa styrkekramar och hoppas hoppas verkligen att ni ska få en lyckad graviditet så småningom<3
  • Ellencassandra

Hej! Jag tog ju min omgång letrozol men fick mens tyvärr. Brukar ju bara blöda 3 dagar å sen knappt nånting till dag 5 (behöver inget skydd då) men nu har jag haft rätt mycket blod i sex dagar. Vet ni om man får längre mens av letrozol eller vad det beror på?

• Ellencassandra
    Nykär15 skrev 2017-04-11 08:39:36 följande:
    Vad bra! Nu håller vi tummarna!
    Ellencassandra skrev 2017-04-11 07:53:22 följande:

Hej! Jag tog ju min omgång letrozol men fick mens tyvärr. Brukar ju bara blöda 3 dagar å sen knappt nånting till dag 5 (behöver inget skydd då) men nu har jag haft rätt mycket blod i sex dagar. Vet ni om man får längre mens av letrozol eller vad det beror på?

Kort mens kan ju innebära att ÄL uteblivit, så nu om du tagit Letrozol och fått en riktig ägglossning så kan nog mensen bli längre. Vet inte orsak till varför du tagit Letrozol så det är min gissning.

Jag har regelbunden mens haft svårt att få positiva äl tester därför fick jag letrozol. Har haft väldigt länge kort mens så det måste nog bero på letrozolen.
  • Ellencassandra
    Nykär15 skrev 2017-04-11 11:49:06 följande:
    Ja men då är det väl pga utebliven ÄL som din mens varit kort då som jag gissade. Nu när du haft ÄL har du en annan hormonnivå i kroppen, då bygger slemhinnan upp sig mer och du blöder mer.
    Det låter vettigt! Tack för svar :)
  • Ellencassandra

Åh typiskt nu har jag fått svamp.. Och ska ha äl i påskhelgen.. Hoppas att den hinner försvinna? Har ni nåt bra tips mot svamp? Känns inte så skönt å mysa...

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?