• CriisseObst

    Känns som dagen med stort D snart är här

    Hej!

    Jag är i v35, 34+5 och beräknad födelsedatum är den 13/9. På en vecka sjönk magen något enormt (mellan v31-v32) och sedan natten till fredag har jag haft fruktansvärda förvärkar och "mensmol". Har hört att från det att magen sjunkit till förlossning brukar man säga att det tar ca 4 veckor. Kan det vara något på gång tro eller är det bara jag som har en enorm längtan efter liten i magen? :) Hur var det för er?

  • Svar på tråden Känns som dagen med stort D snart är här
  • Kirsty

    Med första barnet sjönk min mage i vecka 34 men lillen tittade inte ut förrän BF+5 Flört


    Jag är i vecka 38 med tvåan nu och magen sjönk nog runt vecka 34 denna gången också och jag har haft molvärk och stickningar i bäckenet i flera veckor men ingen bebis. Ställ in dig på att gå över tiden, annars gör du redan lååååånga veckor ännu längre Tungan ute

  • syntharen

    Jag har också BF den 13/9 och tyvärr har inte min mage sjunkit nåt... Men däremot upplever jag att mina sammandragningar har ändrat karraktär. Dom gör inte ont men det känns lite som mensvärk när dom kommer. Jag önskar att bebisen kommer innan BF men inte före 37+0... Första barnet var fixerad redan i v 34 och kom 39+0. Den här sägs ligga neråt med huvudet men jag upplever att han vänder sig till tvärläge titt som tätt Hoppas han lägger sig tillrätta snart. Och blir fixerad.

Svar på tråden Känns som dagen med stort D snart är här