• Panikjag

    Är det möjligt att bli gravid under mens

    Hejsan, nu är det tyvärr så att jag hade oskyddat sex under mensens sista dag. Han kom inte imig tror jag, isf var det försatsen .... Det värsta som skulle kunna hända är att jag e gravid nu. Snälla säg att chansen e liten. Har mens ganska oregelbundet men det är oftast långt mellan gångerna. Borde få mens nu o har mer ont i brösten än vad jag brukar men det kanske bara är inbillning... Hjälp mig

  • Svar på tråden Är det möjligt att bli gravid under mens
  • Bestemor

    Den risken är väl inte stor, men den finns.

    Jag blev gravid i slutet på mens.

    Inte så konstigt egentligen med tanke på att spermier kan leva i 7 dagar.

    Har man då lite tidig ägglossning så finns risken eller chansen att man blir gravid.

  • Panikjag

    :(((((((( har panik men hoppas att de e lugnt


    Bestemor skrev 2016-08-08 21:33:55 följande:

    Den risken är väl inte stor, men den finns.

    Jag blev gravid i slutet på mens.

    Inte så konstigt egentligen med tanke på att spermier kan leva i 7 dagar.

    Har man då lite tidig ägglossning så finns risken eller chansen att man blir gravid.


  • Anneli86

    Hej!

    Vänta ett par dagar till och se om mensen kommer som den ska. Och gör den inte det så gör ett graviditetstest och då får du svar ganska fort om den visar plus eller minus.

    Visar den plus då är du gravid. Och om du är osäker på svaret då tar du kontakt med din hälsocentral och tala om hur du känner. Och be om att få göra ett nytt test där hos dom. Barnmorskan är duktig på att se om den visar något.

    Va inte orolig det kommer ordna sig för dig. Och vill du inte vara gravid så finns det olika metoder att avbryta din graviditet.

    Om du inte vill bli gravid igen så börja med något p-piller. Då slipper du fundera på att bli gravid igen eftersom att du skriver att du har oregelbunden mens.

    Lycka till!!!!

Svar på tråden Är det möjligt att bli gravid under mens