• OroligIdiot

    Gravid efter one night stand - vilsen

    Hej alla

    Söker främst råd på vad jag ska göra. Vet varken ut eller in.

    Jag är 28 år gammal och har fast jobb men inte boende, annars är man rätt stabil kan jag tycka.

    I början av sommaren började jag snacka med en kille som var trevlig och rolig, så vi bestämdes för att träffas. Helgen hos honom slutade med att vi hade skyddat sex (kondom) och trevlig stund men annars kände han inte mycket för mig sa han.

    Idag fick jag reda på att jag är gravid i vecka 6. Jag har inte regelbunden sex, därför äter jag inte ppiller. Senast jag hade sex var i oktober förra året med mitt ex.

    Jag har inte pratat med honom för jag vet själv inte vad jag vill!

    Hjälp! Hur hade ni resonerat? Har någon varit med om liknande

    På ett sätt känner jag att det inte är rättvist att bli gravid trots att man skyddat sig. På ett annat känner jag mig vilsen inför det lilla liv som är i magen. Jag är fullt medveten om att man aldrig kommer ångra ett barn men man vill även att den ska ha en pappa.

    Hoppas på något svar

  • Svar på tråden Gravid efter one night stand - vilsen
  • Therese32

    Följ ditt hjärta.skriv en lista för och nackdelar. Söker du boende?är det svårt att få?bor du hos nån nu?

  • Carambolan

    Även om man inte ångrar sig (vilket jag visst tror att man kan göra...) så kan barnet ändå vara mer eller mindre önskat. Vill du ha barn nu? Vill du ha barn ensam? För mig är det en väldig viktig del av småbarnslivet att kunna dela både glädjen och oron med min partner.

  • Saannaandersson

    Hej!

    Jag vart gravid med en kille jag pratade med väldigt mycke och jag tog beslutet att jag behöll det och ställde mig in på att jag kommer vara ensam i allt ( vilket jag är nu )! Men pappan till barnet håller på o velar fram o tillbaka osv..

    Men följ ditt hjärta och lyssna på dig själv o ingen annan! För det du som kommer få leva med det beslutet du tar och ingen annan! ??

  • Jsayswhat

    Jag är med om exakt samma sak som dig just nu. Jag vill behålla och kommer göra det, men tvekar lite ändå. Vill du prata om det får du gärna skriva :)

  • MissLoving

    Jag tycker att första steget är att prata med honom! Om han inte vill så gör du abort. Barn ska komma till världen genom kärlek och längtan, inte av sex. Du kommer säkert att vara en underbar mamma, men tänk i första hand hur barnet skulle vilja ha det. Kram

Svar på tråden Gravid efter one night stand - vilsen