Inlägg från: Farfallos |Visa alla inlägg
  • Farfallos

    Vad är bra med mångkultur?

    KillBill skrev 2016-11-14 10:47:05 följande:
    Jag har en syster som jobbar som skolsyster på en skola med många flyktingbarn och det det hon har berättat gör att jag anser att du har fel när du påstår att samhället inte kan göra något åt problem med exempelvis hederskultur.

    Vad förvånande att du vill ta till järnrör när dina ord inte längre räcker till..
    Lite tragiskt att du inte fattar att vi inte kan nå varandra med järnrör via detta forum...

    Svara bara på min fråga är du snäll. Tror du att Socialen och skolkuratorer ska kunna hantera den tysta mängden flickor som växer upp under hedersförtryck? ...och vad anser du att skolkuratorer ska göra åt alla de fäder och bröder som hotar sina döttrar med en det ena och en det andra?
  • Farfallos
    Det gäller hederskultur

    Eftersom vissa personer här har svårt med förståndet eller viljan att fatta vad jag frågar om så gör jag ett inlägg som jag kan referera till utan att behöva skriva samma sak om och om igen.

    Bland "ursvenskar" finns det en liten andel sjuka män som kontrollerar och slår. Riktigt vad det har sin grund i är oklart eftersom detta beteende inte är socialt accepterat och inte får stöd av någon skola eller vida spridd attityd bland Svenska män, utan snarare motarbetas aktivt av alla (som jag känner till). Inte osannolikt har det sin grund i en kombination av svag självkänsla, psykisk instabilitet och fysisk styrka. Vissa anser att det hänger ihop med en våldsbejakande manskultur, men mot det talar det faktum att kvinnor slår sina män lika ofta som tvärt om i heterosexuella parrelationer.
    www.metro.se/nyheter/kvinnor-som-slar-man/EVHmjg!CYnvcimMyz2cI/

    Undersökningen här tinyurl.com/h85htpm visar på ett massivt förtryck av en ganska stor grupp av Svenska flickor med utländsk bakgrund. Detta förtryck har enligt mig en betydande grund i följande:
    www.islamguiden.com/kladsel.shtml