• A n o n y m tjej

    Porrsurfning och nakenbilder

    Hej!

    Jag har sedan 2,5 år tillbaka en fantastiskt fin kille till sambo och pojkvän, men nu känns det inte lika bra längre.

    Jag vet att han porrsurfat i princip hela vårt förhållande och det har jag absolut inte haft någonting emot överhuvidtaget - liksom jag har själv då och då kollat när jag känt för det!

    Men nu vaknade jag i natten och såg att han låg brevid mig och kollade på nakenbilder på andra tjejer på sin telefon. Han hade till och med KÖPT (!!) VIP medlemskap på sidor såsom scandalbeauties och liknande svenska sidor så att han kan skicka meddelanden till dessa tjejer (nu såg jag inte att han gjort det så jag anklagar verkligen inte honom för det), spara ner bilder och se fullt nakna bilder.

    Detta, på något underligt sätt, tog på en djupare nivå.

    Jag har aldrig varit en avundsjuk flickvän, tycker att om han är med mig så vill han vara med mig och om han inte vill vara med mig så är det his loss.

    Jag har aldrig riktigt haft bra självförtroende på så sätt dock, det är mest bara ett tankesätt jag har - men jag vet att om vi skulle skiljas åt så är det väldigt många som är intresserade.

    Men trots detta så känns det i mig helt annorlunda när han kollar på nakna privatpersoner än när han kollar på porr. Dels för att porren ändå är två personer (eller fler) som har samlag, då är det väl mest normalt att man blir upphetsad av själva akten, själva samlagsbiten. När det är en nakenbild så är det ju en annan tjej, och hennes kropp som han känner ett behov av att se för att bli upphetsad och kåt. Om man tänker långsökt, vad innebär det? Att han känner ett behov av att se andra kvinnor nakna för att bli kåt - betyder det att min nakna kropp inte räcker? Är inte jag snygg nog? Om han räcker för mig, varför räcker inte jag för honom? Inte kollar jag på killar och blir upphetsad för att jag tänker att det skulle varit kul att ha sex med dom.

    Självklart kan man tycka att folk är snygga även om man har en partner, det är väl klart att jag även tycker att andra killar är snygga men jag ser dom aldrig som "onani-material" eller "targets" på något sätt och vis.

    Det känns även alldeles för nära för att det på sidor som scandal beauties finns små bloggar med tjejer som fortfarande är vanliga privatpersoner som ändå lägger upp nakenbilder, tillskillnad från porrstjärnorna som faktiskt jobbar med detta.

    Jag vill att han ska få sköta sitt, såklart. Men jag kan inte låta bli att börja fundera när jag råkar se det jag såg.

    Jag vill inte vara den jobba flickvännen, alls. Därför har jag inte nämnt detta för honom.

    Jag vill veta vad ni tycker, ska jag försöka ändra mitt tankesätt kring detta? Är jag konstig? Eller är det han som är konstig? Och till sist, är detta något som jag ska nämna för honom?

    Tacksam för svar! Ni får vara fullkomligt ärliga, så att jag får veta vad andra tycker.

  • Svar på tråden Porrsurfning och nakenbilder
  • Tecum

    Det viktiga är hur han behandlar dig, hur ni har det i relationen. Är han uppmärksam och kärleksfull, har ni ofta sex och tar han initiativ? Så länge du är nr 1 och han visar det behöver du inte känna dig hotad av eller bry dig om hans porrsurfande. Män gillar att titta på nakna tjejer, de tär inte detsamma som att vi vill ha sex med dem eller att vi dissar vår egen kvinna.
    Men om det är jobbigt för dig ska du absolut ta upp det med honom, förklara som du skrev i startinlägget här.

  • A n o n y m tjej

    Det har du förvisso totalt rätt i, och han är inte frånvarande vad det gäller varken förhållande eller sex. Hade det varit så hade jag förmodligen inte stannat kvar.

    Det är klart att det inte är som när man var nykär men jag tycker ändå att den sexuella gnistan finns kvar.

    Tack för snabbt svar! Ska försöka komma till insikt med just varför det berör mig på det sätt det gör.

  • Anonym (Zyk)

    Skulle tycka det var jobbit om min fru var på mig, hon har absolut inga provlem att jag om jag porrsurfar eller runkar till nåt framför datorn.

  • A n o n y m tjej

    Jag håller med dig. Men det är viktigt att skilja på att porrsurfa (dvs kolla på porrfilmer med mera) samt att kolla på unga tjejers nakenbilder (privatpersoner). Sen är det en annan grej att ligga brevid mig i sängen och kolla på nakna tjejer när han tror att jag sover samt att göra det för sig själv på toaletten eller någon annan stans

  • Anonym (förstår)

    Jag förstår vad du menar TS. Har inget emot att min sambo kollar på porr, jag gör också det ibland. Han gillar att jag berättar hur många gånger jag kom om jag onanerar och kollar på porr, haha. Ibland kollar vi tillsammans också. Så porren har jag inget problem med.

    Men, hade också tyckt att det känns olustigt om han surfade efter bilder på bara tjejer, speciellt privat- eller amatörbilder, inte ren porr liksom. Inte egentligen emot amatör aspekten av det, för vi har kollat på "amatör" porr tillsammans. Men är mer hela grejen att det blir liksom mer personligt att kolla på en person som tagit en bild av sig själv. 

    Jag tycker absolut du kan ta upp det med honom utan att behöva vara "den jobbiga" partnern för det. Förklara hur du känner och tänker kring det, vad som skiljer det från den andra porren som gör att det känns jobbigt. 

  • Tecum
    A n o n y m tjej skrev 2016-08-14 16:31:08 följande:
    Jag håller med dig. Men det är viktigt att skilja på att porrsurfa (dvs kolla på porrfilmer med mera) samt att kolla på unga tjejers nakenbilder (privatpersoner). Sen är det en annan grej att ligga brevid mig i sängen och kolla på nakna tjejer när han tror att jag sover samt att göra det för sig själv på toaletten eller någon annan stans
    Men är det inte bättre att han tittar på nakenbilder av amatörtjejer som frivilligt skickat in bilder än på den industrialiserade porren där man inte vet om de medverkande är utnyttjade eller har drogproblem?
  • A n o n y m tjej

    Tecum, nej egentligen inte. Ur humanitär synvinkel - Ja, visst. Men ur synvinkel att min partner hellre väljer att kolla på oretuscherade, normala kvinnors nakenbilder istället för de retuscherade, storbystade, orealistiska porrstjärnornas bilder - Nej, inte direkt. Just på grund av den aspekten att det gör det hela mer verklighetstroget, mer nära, mer personligt.

  • Gung Ho
    A n o n y m tjej skrev 2016-08-14 14:01:30 följande:

    Det har du förvisso totalt rätt i, och han är inte frånvarande vad det gäller varken förhållande eller sex. Hade det varit så hade jag förmodligen inte stannat kvar.

    Det är klart att det inte är som när man var nykär men jag tycker ändå att den sexuella gnistan finns kvar.

    Tack för snabbt svar! Ska försöka komma till insikt med just varför det berör mig på det sätt det gör.


    Fast man bör nog prata igenom först om man ska porrsurfa i samma säng när den andra sover..
  • Tecum
    A n o n y m tjej skrev 2016-08-14 20:36:44 följande:
    Tecum, nej egentligen inte. Ur humanitär synvinkel - Ja, visst. Men ur synvinkel att min partner hellre väljer att kolla på oretuscherade, normala kvinnors nakenbilder istället för de retuscherade, storbystade, orealistiska porrstjärnornas bilder - Nej, inte direkt. Just på grund av den aspekten att det gör det hela mer verklighetstroget, mer nära, mer personligt.
    Jag förstår hur du känner, men samtidigt är de "närmare dig" även på ett positivt sätt, de är inte extremt vackra eller storbystade utan lika operfekta och naturliga som du. Kvinnor brukar klaga över att deras män dreglar över idealkvinnor som de aldrig kan matcha, det slipper ju du.

    Men som sagt, du har en poäng som andra kvinnor också borde reflektera över innan de börjar gnälla...
Svar på tråden Porrsurfning och nakenbilder