• Anonym (Osäke­r)
    Äldre 15 Aug 09:26
    890 visningar
    8 svar
    8
    890

    30+ 2 tidigare barn Sladdis eller inte

    Hej!

    Som det står i rubriken så har jag två barn sedan ett tidigare förhållande. Dom fyller snart 4 och 6 år.

    Min nuvarande man och jag har varit ett par sen barnen var 1 & 3.

    Vi har det hur bra som helst och eftersom att jag är separerad med barnens pappa så innebär det att vi är barnlediga de flesta helger. Både på gott och ont.

    Nu till saken.

    Vi vill i framtiden ha ett gemensamt barn

    .. tror vi... som det känns nu så hade jag hellre blivit gravid snart då min klocka tickar och även orken... samtidigt som jag velar för vi har det ju så bra! Han är nöjd som det är just nu och har sagt att en graviditet skulle "förstöra" allt.

    Vad han nu menar med det vet jag inte...

    Finns det fler där ute som är i samma sits?? Hur hade ni gjort?

    Det är ju inte bara min make som inte vill. Jag har också den känslan. Samtidigt som jag vill... supersvårt faktiskt. Tänk om jag blir gravid nu men han vill ta bort det??

    Vet knappt vart jag vill komma med detta. Bara höra lite råd eller likasinnade som kan skriva av sig med mig. :-P

    Ska vi kanske strunta i bebis o bara njuta av varandra fullt ut? Eller kommer vi kanske ångra det sen när det faktiskt är försent?

    Han säger att han "fick ju 2 på köpet som han älskar lika mkt som mig".... dilemma :-P

  • Svar på tråden 30+ 2 tidigare barn Sladdis eller inte
  • Anonym (...)
    Äldre 15 Aug 09:34
    #1

    Tycker att man ska aldeig skaffa barn bara för att klockan tickar o dylikt.

    Dessutom säger du först att ni vill ha barn i framtiden men sen säger du att din man inte vill det och du själv är osäker..

    Skaffa barn när du känner att du inte kan INTE skaffa barn..alltså att du vill det så starkt att det inte längre finns något alternativ, och när du o din man är unefär på samma page liksom

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Äldre 15 Aug 09:59
    #2

    Saken är ju den att jag gärna vill men kanske inte jut nu .. men det är endast föe aTT min man inte vill nu. Och även om det skulle bli nu så hade jag självklart aldrig ångrat det.

    Jag känner att jag inte vill vänta om det är så att vi ska skaffa ett gemensamt. Svårt att förklara utan att det låter dumt. :-/

  • Anonym (Kille­)
    Äldre 15 Aug 10:11
    #3

    Om inte han vill nu tycker jag det räcker? Tänkte du "lura" honom att göra dig gravid, eller tänkte du först övertala honom?

    Ny framgår ju inte din ålder, så jag vet inte hur mycket tid du har kvar, men min grundinställning är att man ska vara säker innan man skaffar barn. Och det verkar du inte vara.

    Själv har jag beslutat mig för att nöja mig med två barn. Tror att jag kommer räcka till som förälder mycket bättre åt mina barn när de är vuxna o barnbarn. Mina föräldrar och min frus föräldrar skaffade så många barn att de knappt finns som stöd för oss nu. Jag vill inte göra om det misstaget.

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Äldre 15 Aug 10:18
    #4

    Det är ju just det jag säger anonym kille att det är för att han inte vill just nu som jag inte heller vill

    Är inte den som lurar folk. Men sen är det en sak till som jag inte nämnt och det är att han vet att jag inte är skyddad längre. Pga gynekologiska bekymmer... och jag påminner om kondom men han struntar i det.

    Är det bara mitt ansvar?

    Just därför jag skrev OM jag blir gravid så kommer iaf inte jag ångra det..men det är inger som vi vill just nu som sagt. så nu vet nu lite mer.

  • Anonym (Kille­)
    Äldre 15 Aug 10:53
    #5

    Nej nej, kör man oskyddat så får man skylla sig själv om det blir barn. Han kan ju inte vara nån stor motståndare till barn låter det som... eller så är inte stora o lilla hjärnan överens. Jag hoppas ni inte ser abort som alternativ till kondom. Jag är självklart för rätten till abort, men jag skulle inte klara att genomgå det själv.

    Jag har även vänner som gjort abort och fortfarande 15år efter tänker på vad som kunde ha hänt om de inte gjort abort. Varje år när barnet skulle ha fyllt år blir hon jätteledsen.

  • Anonym (...)
    Äldre 15 Aug 13:19
    #6
    Anonym (Kille) skrev 2016-08-15 10:53:01 följande:

    .

    Jag har även vänner som gjort abort och fortfarande 15år efter tänker på vad som kunde ha hänt om de inte gjort abort.


    är alla de kvinnor? )
    känns som att män inte brukar tänka så...
  • Anonym (Kille­)
    Äldre 15 Aug 13:24
    #7
    Anonym (...) skrev 2016-08-15 13:19:07 följande:

    är alla de kvinnor? )

    känns som att män inte brukar tänka så...


    Jo, det har du faktiskt rätt i. Bara kvinnor som har uttryckt de tankarna. Jag har själv sett till att inte sätta mig i den sitsen, så jag har ingen egen erfarenhet personligen av det.
  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Äldre 15 Aug 14:22
    #8
    Anonym (Kille) skrev 2016-08-15 10:53:01 följande:

    Nej nej, kör man oskyddat så får man skylla sig själv om det blir barn. Han kan ju inte vara nån stor motståndare till barn låter det som... eller så är inte stora o lilla hjärnan överens. Jag hoppas ni inte ser abort som alternativ till kondom. Jag är självklart för rätten till abort, men jag skulle inte klara att genomgå det själv.

    Jag har även vänner som gjort abort och fortfarande 15år efter tänker på vad som kunde ha hänt om de inte gjort abort. Varje år när barnet skulle ha fyllt år blir hon jätteledsen.


    Vet faktiskt inte om han är full motståndare till barn eller abort. För en gång så sa han "det kanske är dags att ta ett sånt där piller"

    -vadå? P-piller? Svarade jag. Det tål jag ju inte.

    "Nej jag menar abortpiller" sa han då. Varpå jag sa att det kan man bara ta om man vet att man e gravid tidigt. ...

    Så abort verkar vara hans svar på preventivmedel... Hmm. .

    Nu vill jag inte sitta och snacka goja om min man. Det är väl bara så att vi tänker olika helt enkelt. Sen vet man ju inte hur han hade ställt sig när det var på riktigt...

    Är just detta som gör mig så förvirrad...och osäker... vill vi eller inte liksom. För just nu så KAN det ju faktiskt hända när som. ..

    Och min kropp klarar inte av vare sig hormoner eller hormonfria p-medel. Har testat allt...utom avhållsamhet. Men hur kul är det liksom :-P
Svar på tråden 30+ 2 tidigare barn Sladdis eller inte