• Anonym (Jobb)

sommarjobb 13-15 åring

Det sägs i en annan tråd att det är inga problem att få sommarjobb när man går i högstadiet . Har era barn i den åldern jobbat denna somnar o med vad i så fall ?

• Svar på tråden sommarjobb 13-15 åring
  • Anonym (Jobb)
    Brumma skrev 2016-08-17 23:22:18 följande:
    Jo men nu svarade jag ju på ditt inlägg gällande att de enda Feriearbete som fanns var vikarier bete för befintliga tjänster. Det stämmer ju uppenbarligen inte.
    Står inom vården oxå
  • Brumma
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-17 23:38:31 följande:

Står inom vården oxå

Omvårdnad och arbete med funktionshindrade anser du inte höra till begreppet "vården"?
  • Anonym (Jobb)
    Brumma skrev 2016-08-17 23:40:24 följande:
    Omvårdnad och arbete med funktionshindrade anser du inte höra till begreppet "vården"?
    Läs vad jag skriver människa
  • Tom Araya
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-15 10:03:36 följande:

Det sägs i en annan tråd att det är inga problem att få sommarjobb när man går i högstadiet . Har era barn i den åldern jobbat denna somnar o med vad i så fall ?

Det är svårt då många arbeten har en nedre åldersgräns på 15-18 år och de har nog ökat sedan jag var i åldern då sommarjobb var aktuellt.

Själv sommarjobbade jag på kommunen från 14 års ålder.

Biträde på snabbmatsresturanger, butiksarbete, städning, div kommunal verksamhet mm var de jobb man kunde få som grundskolelev då, jag vet inte hur det är idag.
  • Uttran
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-17 16:05:41 följande:

Det du skriver är ju just det jag säger , ett sommarjobb är inte tjänster till grannar .

Oj en 15 åring får enligt lag inte jobba med dementa

Tjänster mot betalning är jobb. Själv har jag jobbat med hushållsnära tjänster (tjänster dvs städning mot betalning) men det kanske inte räknas som arbete heller?

Det där med dementa ser jag att du redan fått förklarat för dig.
  • Anonym (Jobb)
    Uttran skrev 2016-08-18 04:21:00 följande:
    Tjänster mot betalning är jobb. Själv har jag jobbat med hushållsnära tjänster (tjänster dvs städning mot betalning) men det kanske inte räknas som arbete heller?

Det där med dementa ser jag att du redan fått förklarat för dig.
    Är det svårt att läsa vad jag skriver ?
  • Uttran
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-18 09:43:16 följande:

Är det svårt att läsa vad jag skriver ?

Nej, men du verkar ha svårt att förstå vad andra säger till dig.
  • Anonym (Jobb)
    Uttran skrev 2016-08-18 11:17:50 följande:
    Nej, men du verkar ha svårt att förstå vad andra säger till dig.
    Nä ni skriver saker jag svarat på flera gånger
  • Cilla93
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-18 11:59:47 följande:

Nä ni skriver saker jag svarat på flera gånger

Ja och du fortsätter tjata om att minderåriga inte får arbeta med dementa när flera redan har klargjort att det handlar om att exempelvis prata med dem äldre, baka, städa, diska, vika tvätt och liknande.
  • Anonym (Jobb)
    Cilla93 skrev 2016-08-18 17:00:24 följande:
    Ja och du fortsätter tjata om att minderåriga inte får arbeta med dementa när flera redan har klargjort att det handlar om att exempelvis prata med dem äldre, baka, städa, diska, vika tvätt och liknande.
    O vad svarar jag på det ?
  • Brumma
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-18 18:12:46 följande:

O vad svarar jag på det ?

Att du förstår att yngre alltså FÅR arbeta på boenden med dementa men inte ansvara för bården av dem?

Dvs du förstår att det inte alltid är 18 års gräns för att arbeta inom vården som Sommarjobbare.

;)
Svar på tråden sommarjobb 13-15 åring