• Äldre 17 Aug 15:22
    9034 visningar
    32 svar
    32
    9034

    Att vänta en till pojke sticker i ögonen på folk

    Hej,

    Jag är gravid med mitt andra barn. Mitt första barn är en pojke och när han var född sa vissa kompisar att grattis men vad tråkigt med en pojke. Relationen med dessa blev aldrig sig lik. Nu när jag är gravid igen känner jag pressen från nästan alla, familj, släkt och vänner att det måste bli en tjej annars är det inget roligt. Snart kommer en kompis på middag som typ bjudit in sig själv, som är negativ mot pojkar o det ev pojknamn vi valt och jag tycker bara att det känns jobbigt att hon kommer.

  • Svar på tråden Att vänta en till pojke sticker i ögonen på folk
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 17 Aug 15:26
    #1

    men tror du inte att du inbillar dig lite grann? jag menar, folk brukar bli glad för små bebisar oavsett. Dessutom kan man ju inte styra över det.  

    Men ryt ifrån när nån säger nåt dumt, så de fattar hur ohyfsat det är! 

    Jag skulle säkert köra med lite ironi
     "ja, för jag kan ju styra över vilket kön det blir!"
    "jaha, så du kommer inte tycka om mitt barn om det blir en pojke"?

    och liknande 

    Alltså, konfrontera direkt den som säger nåt dumt. Ofta är ju folk bara obetänksamma

  • Äldre 17 Aug 15:29
    #2

    Ja visst är det trist. Har en son sen innan och väntar troligtvis en flicka nu. Min mamma tjatar om det hela tiden. När folk frågar om vi vet vad det blir för kön och jag svara troligtvis en flicka så skiner de upp. Jag blir nästan lite äcklad av det hela faktiskt.
    Jag är inte emot dockor, rosetter och rosa på något sätt men jag kommer behandla mina barn som barn i första hand. Har flera vänner som klär ut sina nyfödda döttrar i spetsar, tyllkjolar och rosetter. Känns så fel, nästan som sådana människor som klär ut sina hundar som accessoarer typ, fast 100 gånger värre.

  • Äldre 17 Aug 17:19
    #3

    Men jösses vad känner du för folk?! Jag har haft en vän som hade 5 pojkar. Grattade och tyckte det var lika roligt varje gång  hon fick barn! Vi väntar första barnet och har bara fått en enda kommentar om önskat kön från nån. Övriga tycker bara det är kul.

  • Äldre 17 Aug 17:32
    #4

    Säg åt dom att dom är retarderade och kan dra åt helvete

  • Äldre 17 Aug 20:32
    #5

    Förstår inte var alla dessa människor finns. Jag väntar min andra pojke och har bara fått positiva svar på det. Att det kommer bli så roligt med två brödrar.

    Hade det varit en flicka så hade det säkert varit lika positivt.

  • Äldre 17 Aug 21:01
    #6

    Fick just min tredje pojk och alla har bara grattat. Jättekul för syskonskaran med samma kön dessutom.
    Bry dig inte om vad de säger för precis som du säger är det ju helt meningslöst att önska ett kön.

  • Äldre 17 Aug 21:18
    #7

    Vilka puckon! Jag är också gravid och har en son sedan innan. När jag väntade sonen tjatade många av mina släktingar om att det skulle bli sååå roligt om det blir en flicka. Jaha, inte om det blir en pojke...? Nu är ju alla såklart betuttade i min älskade pojke, men jag är lite orolig att alla kommer knuffa honom i skymundan om det blir en flicka vi får nu Så trist att man ens ska behöva tänka så. Vad spelar det för roll vilket reproduktiva system mina barn har!? Hur kan mitt barns eventuella snippa vara så himla speciellt....?????

  • Äldre 18 Aug 01:37
    #8

    Säg åt henne att du är minsann glad åt ditt kommande barn! och att du inte tycker om hennes attityd ang.ditt barns kön och att hon borde glädjas med er oavsett, stå på dig!!!

  • Äldre 19 Aug 21:25
    #9

    Känner press att min måste vara en pojke för att göra omgivningen glad. Alla hoppas på pojk då vi har tre flickor och en pojke. För mig känns det såå speciellt att vänta BARN och blir lite ledsen om det blir tråkig respons om det är en flicka till. Barnet kommer ju vara lika unik för det! Förstår inte vad det spelar andra för foll att könsfördelningen ska vara jämn!?

  • Äldre 19 Aug 21:55
    #10
    DevilsDaughter skrev 2016-08-19 21:25:56 följande:

    Känner press att min måste vara en pojke för att göra omgivningen glad. Alla hoppas på pojk då vi har tre flickor och en pojke. För mig känns det såå speciellt att vänta BARN och blir lite ledsen om det blir tråkig respons om det är en flicka till. Barnet kommer ju vara lika unik för det! Förstår inte vad det spelar andra för foll att könsfördelningen ska vara jämn!?


    Jag fattar verkligen inte heller varför alla bryr sig! När folk fick veta att vi fått en pojke sa vissa "Men nästa gång kanske det blir en flicka!" som om JAG bryr mig över huvud taget!? Jag är glad så länge mina ungar blir friska, om de har penisar eller vaginor skiter jag fullständigt i!
Svar på tråden Att vänta en till pojke sticker i ögonen på folk