• Mamsellmaria

    Barnmisshandel på Kulturhuset

    Idag var jag med om nåt fruktansvärt! Jag var med mina söner på Kulturhuset idag, på deras Rum för barn. Vi stod vid förvaringsboxarna för att hämta våra saker efter att ha lekt och läst med barnen. Då hör jag en klatsch- ni vet som det låter när en hand smäller mot huden. Jag hör en pojke börja gråta. Två andra föräldrar hade sett en mamma slå sin son. De sa till mamman. Men hon gick bara i försvar. Men jag hade ju hört. Mamman skyndade sig därifrån innan det hann bli nåt mera. Så fruktansvärt! Ska barn få ha det så här i Sverige år 2016? Jag och de andra föräldrarna som sett det inträffade meddelade personalen vad vi sett och hört men de ryckte bara på axlarna. Kulturhuset borde se över sina rutiner. Personal som arbetar med barn har väl ändå anmälningsplikt?!?! Eller ska vi börja tillåta barnaga igen?

  • Svar på tråden Barnmisshandel på Kulturhuset
  • viseversa

    Inte okej. Men man lämnar inte leg när man går in på rum för barn så hur skulle dom kunna anmäla? Tror knappast mamman hade stannat kvar och väntat på polisen i alla fall. Bra att ni sa till dock.

  • Vickan I

    Fast om ni klagar på personalen så kunde ni ju lika bra hållit kvar kvinnan och tillkallat polis. Envarsgripande är tillåtet i anslutning till brottet.

  • Dixie
    Mamsellmaria skrev 2016-08-22 19:20:13 följande:

    Kulturhuset borde se över sina rutiner. Personal som arbetar med barn har väl ändå anmälningsplikt?!?! Eller ska vi börja tillåta barnaga igen?


    jag håller ju med om att det var fruktansvärt - men hur menar du att Kulturhuset skulle hanterat det? 
    och hur kan du dra parallellen att vi ska börja med barnaga igen - bara för att en mamma misshandlade sitt barn.....
Svar på tråden Barnmisshandel på Kulturhuset