• klyban

Min vän knarkar ihjäl sig! HJÄLP!

Det är väldigt svårt att nå fram till folk som missbrukare, spelar ingen roll om det är spel, skor, alkohol eller droger.
    Ofta är det är det en lång process de måste gå igenom.
    Du pratar om självmedicinering, och då bara antar hon har någon psykisk sjukdom.
    Och i dessa fall om det är så, så måste man lösa denna och helst före man tar bort droger.
    Om du är rädd hon ska dö, försök få över henne till droger som i alla fall inte dödar en.
    Pratas om sprutor, då är väl främst heroin man tänker på, men även amfetamin.
    Amfetamin är svårt att överdosera och dö på, men är det opioider så är den risken helt plötsligt stor.
    Speciellt tillsammans med psykisk ohälsa.

• klyban
    Anonym (P) skrev 2016-08-25 16:34:39 följande:
    Låter som min syster. Vi har försökt allt. Jag öppnade mitt hem för henne. Hon utnyttjade mig och stal mina saker. Vi har gett upp mer eller mindre. Det enda som händer när man försöker är att man blir medberoende. Usch.

Dock så måste man inte bli detta, jag vet inte varför folk måste skydda en som missbrukar.
    Det är inte svårt att säga inga pengar och inga hemligheter(för dig då och i omvärlden).

Har en polare och vi har en gemensam vän, och sicka härliga manipulationer han har.
    Det är den ena otroliga historien efter den andra, och alla slutar med att han vill ha pengar till cigg.
    En gång fick han inte gå upp tills hans lägenhet, för en granne var ute efter honom pga öl hade försvunnit.
    Så polaren skulle lägga ciggen i soptunnan, så tydligen funkade det att han gick ut ur lägenheten.
    Och så håller det på:p

Svar på tråden Min vän knarkar ihjäl sig! HJÄLP!