An89 skrev 2016-09-26 09:37:50 följande:
Hej!
Första graviditeten för mig och sambon och känns sjukt roligt, spännande och lite nervöst :) Är enligt appen beräknad till 30 maj så är i v 5 :) Vet inte hur vi ska kunna hålla oss från att berätta för alla... Hur har ni andra gjort? Väntar ni till v 12 innan ni berättar för familj och nära vänner? Vi berättade för bådas föräldrar igår eftersom vi håller på och flytta, så jag bör ju inte lyfta tungt.
Tycker det är svårt att behöva hålla sig så länge till då det är det bästa i livet just nu och något vi är så glada för.. :) Ni som fått mf, hur tidigt i graviditeten var det då?
grattis :D
jag är gravid med mitt första barn, dock tredje graviditeten. Första missfallet skedde bara någon dag efter jag hade plussat så ifall jag inte hade plussat så skulle jag bara märkt att mensen va konstigare än vanligt. Andra graviditet slutade i ett MA, Det upptäcktes tyvärr i v.13 (12+1) men fostret hade tyvärr redan dött i v.10 (9+2). Jag hade fått se hjärtat slå 2 gånger så chansen att de ens händer är VÄLDIGT liten.
Mina föräldrar har vi berättat för direkt i den här och den förra graviditeten, mannens familj berättade vi för i förra graviditet i v.10 eller 11. Det känns skönt att de vet om att jag har haft ett ma, men den här gången kommer vi troligtvis att vänta med att berätta för dom till efter kub, kommer då vara i v.13.
Jag berättar om graviditeten för dom som jag vill ska veta ifall det inte går vägen. Men den här gången kommer det gå vägen för mig, och det kommer gå jättebra för dig också <3