BF maj 2017
Plussade precis! Bf 22/5 efter att vi försökt i nästan två år.
Plussade precis! Bf 22/5 efter att vi försökt i nästan två år.
Var beräknad BF 16/5
Började blöda i måndags, flytningar som eskalerade i kraftig blödning i fredags, och blöder ännu
Har nu precis kommit hem efter ett vul som bekräftade missfall.
Min första graviditet, försökt bli gravida från & till i två år så när plusset fanns så kändes det helt magiskt.
Nu är det bara att vänta ut nästa mens..
Stort grattis till alla som plussat och lycka till med graviditeten!
Kom ihåg att alla blödningar inte leder till missfall
Kram
Vad händer nu? När kontaktar man mvc?
Hej. Undrar en sak. Jag vet datum för ägglossning och sex samt hugg i magen så det som stod på digitala stämmer. Gravid 2 veckor. Stämmer ganska exakt.
Men. BM flyttar ju fram en ändå pga senaste mensen osv.
Så i min hjärna är jag i vecka 2. Och enligt appen, BM samt alla andra är jag i vecka 4-5..::
Så nu min fråga. För att passera de riskabla 12 veckorna. Ska de räknas utifrån appen eller det faktum att jag nu har varit gravid 2 veckor och tar tio kvar?
Hoppas ni förstår min fråga !
När jag blir med offentlig. Vad heter gruppen på fb ?
Mitt missfall gjorde så jävla ont.
Måndag: blödde, trodde mens. Slutade dock blöda efter nån timme men smärtan stannade.
Torsdag: så ont att jag knappt kunde gå. Som gaser, men ej gasig. Läkaren konstaterade "gravid, men nåt är fel"
Fredag: gjorde vul: tom livmoder. Tog blodprov.
Söndag: nytt blodprov
Måndag: svar på proverna: hcg steg men för långsamt. De var otydliga och jag blev glad: jag var ju gravid! :(
Mer tester och vul under veckan. Blev inlagd för misstänkt utomkveds. Smärtan hade klingat av lite och inga blödningar sedan första måndagen. Mot slutet av hegen kom blödningar igång och det blev "riktigt" missfall. Det hela tog alltså två veckor.
Var uppmärksamma på "smärtsamma gaser" som inte är gaser, är mitt råd.
OBS! Detta var inte denna graviditet.
När fick ni era symptom? Jag är i vecka 4+2 och känner absolut ingenting
Vad bra. Kan inte ringa BM, för de tider de har telefontid kan jag aldrig komma ifrån.