Inlägg från: Anonym SE |Visa alla inlägg
  • Anonym SE

BF maj 2017

Hoppar in i tråden om det finns plats för fler =)

Hoppas det går vägen denna gången. Hade en ofostrig graviditet i Juli. Så man känner sig orolig att det ska bli galet igen.

• Anonym SE

Är det vanligt med en större blödning efter samlag?

• Anonym SE

I vilken vecka gjorde ni RUL?

Har mitt i vecka 20 men det är veckan efter jul. Då magen redan syns vet jag inte hur jag ska göra över jul. Vill ju inte berätta innan RUL är gjort.

Tror ni man kan kolla en vecka tidigare eller är det dumt?

• Anonym SE
    Frost skrev 2016-12-13 13:48:57 följande:

Jag har också rul i januari, 2/1. Är då i vecka 19+2. Jag gör ju vul varje vecka för att kontrollera och mäta tappen och då visar hon alltid bebis och jag får se att hjärtat slår, så större missbildningar borde hon ha uppfattat så jag känner mig relativt lugn inför rul :) Sen kan man ju aldrig vara helt säker men det är inget jag oroar mig över.

Varför så ofta? =)
  • Anonym SE
    Frost skrev 2016-12-13 16:38:16 följande:
    Jag har tidigare förlorat två barn (i v19+6 och 22+0) pga att jag har försvagad livmodertapp. Så nu har de opererat in ett band runt tappen under livmodern som förhoppningsvis ska se till att inte samma sak händer igen. Men är fortfarande högriskgraviditet så därför väldigt täta kontroller :)
    Aha då fattar jag =)
  • Anonym SE

Hur mycket har ni gått upp till v 18? =)

• Anonym SE
    ika_109 skrev 2016-12-18 07:57:04 följande:
    0,5 kg v 19.

Den här graviditeten är helt olik min första, vid det här laget med första så hade jag gått upp ca 5 kg.. Hoppas bara bebis växer som hon ska, 

Du då?
    Jag har gått upp 0,4 kg.
    Men det verkar ju som fler inte heller lagt på sig så mycket i vikt ännu.

Kanske kommer lite senare =)
  • Anonym SE
    jooo skrev 2016-12-18 19:39:17 följande:

Ih nedräkning till rul nu. 5 dagar kvar, på fredag gäller det kl 9. Kommer va i v 18 + 6. Har någon mer rul nu i dagarna?? Så nervöst men spännande!

Jag har också på fredag fast kl 13 =)
  • Anonym SE

Är det bara jag som inte valde att ta reda på kön? Tror dock det är en pojke. Har inga belägg för det bara en känsla =)

Har inte heller känt några rörelser är nu 19+1

Svar på tråden BF maj 2017