• Ankissen

BF maj 2017

Axioria1 skrev 2017-05-01 19:45:39 följande:

Blir spännande att se hur det startar denna gång. Förra gången börja det med vattenavgång utan att jag ens haft en enda förvärk. Efter 10 min kom värkarna. Men sen var de segt (kändes som värkar hela tiden men de var visst ej tillräckligt starka). Så de blev tillslut värkstimulerande. Så ca 44 timmar senare kom bebisen.

Så nu hoppas jag slippa värkstimulerande och gärna lite kortare förlossning. Men huvudsaken att allt går bra.

Min första startade också med vattenavgång, klockan fem på em. Sonen är född klockan 6:48 morgonen därpå efter en väldigt jobbig natt.

Min andra startade med regelbundna värkar, klockan sju på morgonen. Runt sex minuter emellan sådär. Vi åt frukost i lugn och ro, körde sonen till dagis och åkte sen hem och packade det sista. Klockan tio kom vi in till förlossningen. Dottern var ute tio i två. Helt magisk förlossning som jag gärna upplever igen om jag får välja. Bäst av allt var att jag var så pigg under förloppet eftersom jag sovit gott natten innan. Ella var oxå pigg när hon kom ut, började amma på förlossningsbordet. Brorsan var mer seg efter sin långa förlossning.
  • Ankissen
    Bäbiiiis skrev 2017-05-01 20:15:34 följande:

En miniuppdatering från mig. Igår i v 37+2 föddes min son. 3400 g och 50 cm. Allt gick jättebra och nu är vi hemma igen.

Åh så härligt! Grattis!
  • Ankissen

Jag misstänker att min lilla oxå lagt sig lite tokigt. Hickan har innan mest känts i vänster ljumske på mig. Nu idag hickar han mycket högre upp. Läskigt när man är i v.38 känner jag. Dessutom har jag rätt mycket halsbränna med så han ligger nog ff rätt högt. BM igen om en vecka så då får jag väl veta.

• Ankissen
    emhese skrev 2017-05-04 20:55:54 följande:

Är de första barnet?

Jag födde en stor tjej på nästan 5 kg för två år sen och enligt barnmorskan så har hon skapat plats åt lillasyster i magen så hon kan snurra hur som helst ;)

Hoppas bara att huvudet är där de ska när de väl är dags att komma ut!

Tredje barnet är det. De två andra har vägt 3.7 kg respektive 3.9. Kanske därför denna buse snurrar runt. ;)
    jooo skrev 2017-05-04 21:10:58 följande:

I tisdags kom vår lilla vän efter igångsättning i och med min havandeskapsförgiftning i v 37 +1. Var helt omogen i måndags kväll, Cytotec hela natten öppnat mig 2 cm på förmiddagen på tisdagen. Vattnet gick vid läkarundersökning vid 13- tiden. Värkstimulerande dropp på de och ute vid 18 tiden. Öppnade mig 8 cm på 5 timmar. Läkarna hade förberett oss på att de kunde i värsta fall bli upp till 3 dygn då jag var omogen och förstföderska men väldig smidig förlossning måste jag säga :Det

Och på tal om jag tyckte jag kände hicka över hela magen och hade också fruktansvärd halsbränna men lillen hade fixerat sig långt ner i bäckenet :)

Lycka till alla ni andra. Här bebisgosas de :)

Grattis i massor!
  • Ankissen
    emhese skrev 2017-05-05 07:25:38 följande:

Ja de kan ju va så.. har du gjort något tillväxtultraljud? :)

Näe inget tillväxt UL. Hoppas BM kan känna hur han ligger. Ska dit på onsdag. Dessutom har jag gått över med ettan och tvåan, båda åtta dagar, så jag antar att jag har tid på mig, fast det inte känns så.
  • Ankissen
    emhese skrev 2017-05-09 14:40:34 följande:

Vändningsförsöket va lyckat och bebis ligger nu rätt men läkaren tyckte inte de va lönsamt med igångsättning pga olika orsaker så vi fick åka hem och bara vänta... Bara 1 dag över tid än så länge...

Attans! Men skönt att bebis ligger rätt i allafall!
  • Ankissen
    Anotherone skrev 2017-05-10 03:48:24 följande:

Grattis till er som fått era bebisar, underbart!!

Jag var ju beräknad 1 Maj men här lyser lillebror med sin frånvaro...

Det hade varit himla trevligt med en som höll tiden denna gång men å andra sidan har jag ju

gått över bf förr och liksom räknat med det så det känns ändå ok.

Bm-besök inbokat imorgon, garanterat det sista ????

Känner med dig. Jag har gått över med de två första med och har inga illusioner om att denna kommer tidigare.

Hemma från mitt sista ordinarie bm-besök. Lillen ligger långt ner men är inte fixerad. Han har toklite plats kvar att röra sig på därinne. Hjärtljud runt 140 utom när bm höll på och bråkade med honom, då steg de. Allt med mig var bra, samma blt som på inskrivningen och en viktuppgång på 11kg sen dess. Nu fick jag en ny tid, 24/5, två dagar efter bf. Vi passade även på att boka tid för efterkontroll i juli. Så länge ska jag väl inte gå över.;)
  • Ankissen
    FruHolmli skrev 2017-05-12 13:11:19 följande:

Här lyser lillasyster med frånvaron!!

1/5 skulle hon kommit! :)

Tisdag sätts jag igång om hon inte kommer i helgen. 16 dagar över tid då!!!!

Skitunge.

Jag mår bra. Hon mår bra, det är väl huvudsaken.

Men väntan är såååååå dryg!!!

Attans! Vet hur det känns. Varje dag är som en vecka...
  • Ankissen
    Vicke skrev 2017-05-14 08:01:31 följande:

I måndags den 8/5 föddes våran lilla Line, hon kom som en raket 12 dagar innan bf. Helt underbar är hon ????

Åh så underbart! Grattis!
  • Ankissen
    Paincake skrev 2017-05-14 16:21:28 följande:

I fredags föddes Felix med planerat kejsarsnitt. Han vägde 3372 g och var 51 cm lång. Allt har gått bra, själva snittet var en urhäftig upplevelse. Har tappat en del blod och har lite lågt hb men utöver att jag är jättetrött så mår jag mycket bättre än vad jag trodde jag skulle göra så hör två dagar efter. Lite ömt och spänt över såret men idag klarar jag mig utan starkare smärtstillande än voltaren och alvedon. Och lillgrabben är ljuvlig. <3

Åh så härligt det låter! Grattis!

Själv tror jag att en liiten bit av slemmisen lostnade i morse, men absolut inget har hänt sen dess. Det är 8 dagar till bf dessutom och om jag ska gå efter äl och mens så tror jag på bebis på morsdag! ;) Svårt det där men när man har regelbunden äl och mens och får ett helt annat datum på kub/ul. Första sonen beräknades till 4/11, men kom 12/11. Jag gick alltså 8 dagar över tiden. Men jag vet till 100 % att han blev till på alla hjärtans dag och då stämmer det ju bättre med hans födelsedag.
Svar på tråden BF maj 2017