• Paincake

BF maj 2017

Ankissen skrev 2017-03-10 17:14:49 följande:

Vabbdagarna är mina härhemma också. Man får ju inte önska att ens barn ska bil sjuka, men nån liten förkylning ibland kan ju vara skönt... ;)

Bara en liiiiiiiten förkylning. Kanske liiiiiite feber, bara så att de håller sig lugna i soffan en dag eller två. ;)
  • Paincake

Jag har ingen aning om hur bebisen ligger. Förra barnmorskekollen låg han visst med huvudet neråt men sedan dess har jag känt sparkar lite varstans så han snurrar nog runt bäst han kan.

I övrigt har jag ont och ömt. Ska till läkaren på måndag för bedömning om eventuell sjukskrivning. Jobbar ju 100 % som lärare i mellanstadiet med en hög arbetsbelastning och det funkar inte riktigt. Har så mycket sammandragningar och foglossning att jag bara bil gråta på eftermiddagarna och kvällarna.

• Paincake

Inte hungrig alls, faktiskt. Det känns som om jag just nu får välja mellan bebis och luft vs. bebis och mat. Så små ytteportioner är vad som slinker ner.

F o m idag är jag dessutom sjukskriven på heltid p g a foglossning. Hasar mig runt på kryckor... men humörmässigt mår jag rätt bra. :)

• Paincake

Jag mår väl okej. Jätteont i fogarna så jag hasar omkring på kryckor men får sova om nätterna och kissar nog bara i genomsnitt två gånger/natt. Mycket halsbränna men försöker hålla den stången med medikamenter.

Idag gick jag inom Apoteket och handlade inför bebisens ankomst. Förlossningsbindor, magdroppar, inotyol, massor av smärtstillande, pysventil. Det känns som om det är nära nu. Känner mig mer än redo att ta emot pyret nu. :)

• Paincake
    MartingaleFootprints skrev 2017-04-05 17:47:06 följande:

Fick reda på att jag har grav.diabetes också idag, och enligt TUL är vår flicka +30% idag i 33+1. :( suck. Vill bara att den här hemska graviditeten ska vara över.

Stackare. Hoppas för din skull att april går snabbt.

Jag hade barnmorskebesök idag, 33+4. Allt var fint (utöver en förlamande smärtfull foglossning...). Sf-måttet 31 cm och typ på normalkurvan. Själv tycker jag ju magen är gigantisk men tydligen inte mer än någon annans...

+7 kg. Hälften av dessa har jag gått upp sen v 30 så nu ökar det med drygt ett kg i veckan. Yey....

Fina hjärtljud på ca 140 bpm.

Bebis ligger med huvudet neråt nu och är inte längre rörlig men ruckbar. Bra skit.
  • Paincake

Idag var jag inne för en så kallad snittbedömning. Fast läkaren hade redan alla papper i ordning, bokat dejt med narkosläkaren och under tiden jag satt där fick jag tid bokad till snittet så något snack om att inte få det beviljat var det inte. :)

Så den 12 maj kommer lillgrabben till världen - senast.

• Paincake
    Bäbiiiis skrev 2017-04-12 22:14:58 följande:

Så skönt och samtidigt spännande att ha ett datum bokat. Hur långt innan bf är 12 maj?

En vecka innan beräknat (38+6) Mina två andra kom i v 40+0 och 40+4 så det är nog ingen risk att han kommer tidigare.

Det känns jättemärkligt att ha ett fast datum och jag misstänker att det kommer bli svårt att sova natt till tolfte :)
  • Paincake
    annadenise skrev 2017-04-13 08:46:15 följande:

Jag har fått snitt datum till den 2 maj..nedräkning pågår:). Vi får se om våra bebisar håller sig inne till utsatt datum eller om dom kommer innan

Alltså, jag hade ju inte klagat om knodden kommit några dagar tidigare. Det är bra drygt nu.
  • Paincake
    Freijah skrev 2017-04-20 21:17:42 följande:

Gud vad dom sista dagarna går sakta nu!!!

På måndag kväll ska vi bli inlagda och påbörja igångsättningen, så med lite tur kommer han på tisdag!

Men denna väntan e jobbig :p

Så spännande! Varmt lycka till!

Här är det förkylt... har klarat mig genom hela graviditeten, nytt jobb, vabruari och jul utan en enda tillstymmelse till snor. Men nu, när häggen slagit ut. Då forsar snoret.

Foglossningen är riktigt överjävligt. Tar mig fram med kryckor och knappt ens det. Har jag sagt att jag är gnällig också? ;)

Men jag har fått tid till snitt 12 maj så imorgon är det tre veckor kvar. Heja, heja!
  • Paincake
    Freijah skrev 2017-04-29 07:11:07 följande:

I tisdags kom han!

Blev inlagd i måndags men behövde inte den gelen för att mogna tappen utan var redan öppen 2,5cm.

Tisdag morgon kl 6:30 satte dom igång värkarna, fick eda nr jag var öppen 5cm, men innan den hann verka ordentligt var jag fullt öppen och redo att krysta!

Kl 11:52 kom han, 53 cm lång och vägde 4220g.

Åh, stort grattis! Så ljuvlig! Jag undrade just vem som skulle bli först. :)

Nu längtar man lite extra efter sin egen guldklimp. 13 dagar kvar till snittet.
  • Paincake
    Bebisbubbla skrev 2017-05-08 10:22:07 följande:

Hej :) längesen jag skrev här men letar tips. Just slutat jobba för att vila och ladda inför förlossning (BF 20 maj). Men vad gör ni andra som är hemma och väntar? Gillar inte laga mat, baka eller sticka men ändå så rastlös. Har inga barn sen tidigare som tar upp tid heller så.. klättrar på väggarna samtidigt som man inte orkar så mycket.

Tips?

Jag har varit hemma hela april och ska snittas på fredag (om inte bebis vill kika ut tidigare...). Jag tittar en del på serier och filmer, spelar på telefonen, okynnesshoppar på nätet ;). Sen har jag hjälpt min bror att skriva sin d-uppsats. (Inte innehållsmässigt, men jag har hämtat honom på morgonen och servat med mat, fika och motivation. Han har ADD och svårt att koncentrera sig så jag har sett till att skapa lite rutin för honom. Den blev färdig i lördags så nu väntar han bara på dom om opponering!) Jag har haft ett projekt om dagen, dvs rensat en garderob, städat en hylla, planterat om en krukväxt och liknande. Inget stort eller utmattande men sånt som ligger och gnager och är skönt om det blir gjort.
  • Paincake

Nu är det nära för oss! Jag hade mitt sista möte med bm idag för lämning av blod inför snittet på fredag. Har samlat på mig en hel del vätska sista veckan och gått upp två kg sen tisdag förra veckan (!). Hade antydan till protein i urinen men blodtrycket var bra men fick stränga order om att höra av mig till förlossningen om jag skulle få huvudvärk.

Utöver detta har jag gått upp 11 kg (gick upp 20 med mina två andra så det är ju en lycka att det inte blev mer), magmåttet ligger på/strax under normalkurvan, blodtrycket 120/80 och mitt hb har varit kalasbra genom hela grav trots att jag inte ätit järntabletter. Hjärtljuden låg på 145 bpm idag.

Är v v 38+4 idag, känner lite sammandragningar ibland, lite molvärk ibland men ingenting som tyder på att förlossningen skulle starta innan snittet på fredag.

• Paincake

I fredags föddes Felix med planerat kejsarsnitt. Han vägde 3372 g och var 51 cm lång. Allt har gått bra, själva snittet var en urhäftig upplevelse. Har tappat en del blod och har lite lågt hb men utöver att jag är jättetrött så mår jag mycket bättre än vad jag trodde jag skulle göra så hör två dagar efter. Lite ömt och spänt över såret men idag klarar jag mig utan starkare smärtstillande än voltaren och alvedon. Och lillgrabben är ljuvlig. <3

Svar på tråden BF maj 2017