Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

BF maj 2017

Lssonskan skrev 2016-09-15 19:07:12 följande:

Hej! Plussade idag och har prel BF i slutet på maj! Första ungen, är vettskrämd och kanske lite glad samtidigt...och snusabstinent! ????

Grattis till plusset!! Rätt som det är så kommer föräldraskapet vara det naturligaste i världen, som om det aldrig hade varit på nåt annat sätt innan!
  • Tussilago6
    GreenSpirit skrev 2016-09-16 09:47:37 följande:

jag är sååå orolig tjejer!

Vi hade sex igår, inte samlag, men han var där och "grävde" ganska rejält.

Kändes bra, på natten när jag gick upp och kissade kom det blod på pappret.

Inget mer sedan dess trots toabesök med både nummer ett och två.

Gissar att det kanske kommer ngn blodblandad flytning för att allt ska komma. ut om det ligger ngt i gången.

Föelåt för detaljer.

Känns inte alls som när jag fick missfall!

Då hade vi sex och då kom det massa klarrött blod direkt efter och sen sipprade det flytningar innan det drog igång på kvällen och då hade jag kraftiga menssmärtor hela dagen innan.

Nu molar det lite försiktigt som vanligt i äggstockarna och inga flytningar.

Inser att jag får avvakta men är så nervös och orolig!

Om det här går bra stänger jag muffen för ett par veckor.

Snälla, håll tummarna! Vill så gärna ha denna bebisen.:(

Det är inte farligt att ha sex när man är gravid, däremot lätt hänt att man blöder lite efteråt pga sköra slemhinnor som yopas skrev. Ta det chill och fortsätt ligga, det är ju skönt juh!
  • Tussilago6

Åhh nu kan jag också sålla mig till gänget som har bruna flytningar... vet att det inte behöver vara nåt farligt men det känns oroligt ändå...

• Tussilago6
    Yopas skrev 2016-09-18 17:00:53 följande:

Okej tjejer. Nu när jag kissade kom det gammal blod.. det var typ "grynigt", ungefär som det ser ut när mensen precis ska komma! Vad ska jag göra!? :( nu börjar jag bli riktigt orolig!!! :(

Har typ samma, fast det är väldigt lite blod. Mer missfärgad flytning, men också grynig.
  • Tussilago6

Tog ett nytt test imorse med Testlagrets stickor, idag är jag i v.4+4 och testet är fortfarande rätt svagt... Jag provade att ladda upp en bild men det funkade nog inte. Det har iofs aldrig varit starkare utan gått från ubersvagt till att nu bara vara svagt, däremot så tycker jag att mina symtom ökat lite, jag har börjat få ont i brösten och så. Men visst borde väl ett test vara ganska så starkt positivt på bim +4?

• Tussilago6
    Onix skrev 2016-09-18 18:18:53 följande:

Någon här som vill föda med kejsarsnitt? :) Jag kommer kämpa för att få det den här gången, kommer ta upp det på första mötet med barnmorskan och hoppas att man blir bra bemött.

Jag kommer att föda med kejsarsnitt vare sig jag vill eller inte för jag har tre snitt i bagaget. Jag har bara bra erfarenheter av snitt men grämer mig ändå lite över att inte kunna föda vaginalt, främst för att antalet graviditeter kan bli begränsat. Och det vill man ju verkligen kunna bestämma själv egentligen! Nu är det nog sista graviditeten för mig, om den går vägen, det känns lite vemodigt samtidigt som denna sista blir en liten bonus som jag inte trodde för ett par år sedan när jag var mitt uppe i skilsmässa osv. Men det är just det där om jag inte KAN som stör mig, om jag inte vill ha fler barn är ju en annan fråga. Och det kan ändras...
  • Tussilago6
    Paincake skrev 2016-09-19 06:21:12 följande:

Jag fick inte positivt förrän v 5+1 och då var det jättesvagt. Så har det varit alla gånger jag varit gravid.

Tack för ditt svar, det känns lugnande. Jag har aldrig hållit på och testat så här förut utan bara tagit ett test, konstaterat att jag varit gravid och varit nöjd. Men jag har nog blivit lite influerad av trådar på familjeliv, på gott och ont!
  • Tussilago6
    Yopas skrev 2016-09-19 11:37:02 följande:

Åh okej! Jaa, jag skulle hellre vilja ha en "snabbare" blödning än en långdragen! :/

Jag är i vecka 6 nu! Ringde också bm för att få ännu mer råd. Hon tyckte inte att det lät alarmartat ännu då jag fortfarande inte blöder mycket, enligt henne. Hon tror att jag tycker det ser och känns mer än vad det är, när jag beskrev att det kommer ungefär 6-10 droppar när jag kissar. Det levande blodet jag hade i morse trodde hon berodde på blödningen från igårkväll. Eftersom jag knappt blödde något på natten så samlades en del blod och levandes, alltså behöver det inte vara embryot! Hon var mycket bra och lugnande! Dock tyckte hon att jag skulle göra ett nytt gravetest om 3-4 veckor!

Jag hade gärna velat fått en tid, men enligt gynekologen så fanns det inga tider framöver.. :(

Hoppas att det inte är nån fara och att det snart slutar blöda! Jag tycker man läser ofta om kvinnor som blöder men där graviditeten går bra ändå, sen finns det ju andra som det inte slutar lika väl för förstås. Jag blödde när jag väntade tvillingar, oron var förlamande! Men allt gick bra, hoppas det blir samma för dig! Kram
  • Tussilago6

Blir nog ingen bebis här. Har nyss börjat blöda ganska mycket och har typ mensvärk... Känns såååå tomt och konstigt nu, och precis i morse ringde jag till bm för att boka inskrivning... Blä!!!

• Tussilago6
    Yopas skrev 2016-09-20 13:08:47 följande:

Jätteledsen för din skull!! Håller tummarna på att det inte är ett mf vi har haft/har.. :( känns så sjukt orättvist!

Tack! Det känns kört för min del, fick i förmiddags plötsligt en känsla av att jag säkert börjat blöda, du vet så där instinktivt som när mensen kommer. Och mycket riktigt. Och på nåt sätt så kom det inte som en överraskning, fick inga jättestarka utslag på graviditetstesten och sen fick jag ju en missfärgad flytning för ett par dagar sen, men det hade inte behövt betyda nåt. Ibland hatar jag verkligen när magkänslan stämmer. Nu är frågan bara om man måste åka in eller om man bara kan vänta på att kroppen tar hand om det?

Hoppas det går bättre för dig!!! Kram
  • Tussilago6
    Yopas skrev 2016-09-20 14:19:17 följande:

Ja, den känslan känner jag verkligen igen! Så länge du inte har ont behöver du inte åka in, kroppen kan sköta det själv! Men är du orolig och ändå vill ha ett säkert svar kan du åka in så du slipper tänka på det!! Var detta ditt första försök?

Låter bra, har inte lust att åka in. Nä det var femte försöket, hoppas det går fortare nästa gång! Hur länge har du försökt?
Svar på tråden BF maj 2017