• Axioria1

BF maj 2017

JoJoNo skrev 2016-11-23 16:57:21 följande:

Idag ringde läkaren med snabbanlysen som inte visade på ngn downs syndrom eller de andra trisomi som gör att barnet inte kommer överleva. Vi kan andas lite men de gör en lång analys nu som tar 2 veckor till för andra kromosomavvikelser. O ultraljud igen om 2 veckor för att kolla hjärtat, eftersom det kan vara ett hjärtfel. Men som sagt efter en vecka med bara gråt kan vi andas lite iaf.

Vad skönt! Hoppas ni snart får fler lugnande besked!
  • Axioria1
    Hoppfullatankar skrev 2016-11-23 19:10:28 följande:

Underbart med tvillingar, men jösses vad magen växer!

Spännande med två! När fick du veta att de inte bara var en?
  • Axioria1
    jooo skrev 2016-11-23 19:12:02 följande:

Mysigt med alla magar. Här är det nog mest godis i kombo med svullenhet som gör min mage gigantisk haha. Längtar tills det är en ordentlig bebis kula ^^

Mina ilningar har vara borta en dag, skönt kanske inte är uvi. Dock har ligamentetn börjar spännas /:

Är väl mest så för min del med men tänker att de är liiiite bebis oxå och att livmodern puttar upp andra organ osv så att magen blir att se lite större ut. För än är ju livmodern inte så väldigt högt upp (för mig iaf är v 16).
  • Axioria1
    Ankissen skrev 2016-11-23 19:41:46 följande:

Min mage syns alltför mycket. Innan nipt vill jag ju inte visa den. Har vida ponchos över tröja och byxor men tror att en hel del kollegor och elever misstänker ändå. Går och väntar och längtar efter Niptsvaret. Får nästan inget gjort på jobbet. :(

Hoppas att svaret kommer snart och att ni får bra besked! <3 Är inte kul att behöva vänta och vara i ovisshet.
  • Axioria1

Vi ska få en liten pojke. Har gjort NIPT och då får man veta kön med 98 % säkerhet.

Har känt bebis några gånger nu men inte så regelbundet och inte "på beställning" Väntar på att de ska gå att känna bebisen mest hela tiden. Känns så ovisst under spökveckorna. Men snart så!

• Axioria1
    hope88 skrev 2016-11-27 17:01:27 följande:

Pojke här med enligt NIPT :)

Längtar efter riktiga rörelser :) Ja snart är spökveckorna över! Vilken vecka är du i nu? Jag går in i v16 på onsdag

Är i vecka 16. Går in i vecka 17 på onsdag. Tycker tiden går lite för sakta nu, vill känna av bebis mer.
  • Axioria1
    jooo skrev 2016-11-27 18:15:55 följande:

V 16 idag fortfarande inga antydningar att bebis finns. Hmm verkar va många som redan känner sina små! Längtar dit!. Får trösta mig att bm sa att de många gånger dröjer till rul innan förstfödeskorna förstår vad som är vad /:

Är andra barnet för oss så jag vill känna rörelser hela tiden nu. Med första kände jag i v 17 eller om de var v18 men var osäker på om de var inbillning.

Kul sen när de blir lite mer tydliga rörelser när bebisen blivit större.
  • Axioria1
    jooo skrev 2016-11-30 16:41:52 följande:

Btw min mage har börjat bli gigantisk. Hur ska man se ut sen???? Skäms nästan att säga vilken v ja är i, alla tror 20 + :P Hur se era ut nu? ?

Min mager ned stor. Känner mig fortfarande uppblåst och alla organen känns upptryckta så de bilds en stor mage.
  • Axioria1
    Teresiat skrev 2016-12-02 14:11:46 följande:

Har rul idag och det gick inte som vi trott och hoppats på. Huvudet är större än "normalt" i relation till lårbenet. Alla organ osv såg normala ut. Sjuksköterskan ville inte gå in på några detaljer vad det kunde innebära utan sa bara att det är en avvikelse som inte behöver betyda något, men deras rutiner är att en ultraljudsdoktor ska undersöka det närmare då måttet inte ansågs normalt. :( huuuuuuuva... tankarna faller ju direkt på kromosomsvvikelser.. någon som varit med om samma? Ska dit igen på tisdag. Suck :(

Åh vad jobbigt att behöva vänta tills på tisdag. Har själv inte varit med om samma men hoppas ni får bra besked nästa vecka!
  • Axioria1
    Stina91 skrev 2016-12-02 10:45:34 följande:

Igårkväll kände både jag och min pojkvän sparkarna utanpå magen för första gången :) Såå mysigt! Lilla bönan höll på att sparka för fullt i nästan fem minuter. Den senaste veckan har "flaxet" kommit mycket oftare än tidigare. Hur är sparkarna för er andra?

Mysigt att känna sparkarna utanpå! Själv väntar jag på tydliga rörelser inuti iaf. Har känt lite men de är fortfarande så diffusa röreläser. Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden BF maj 2017