• Ankissen

BF maj 2017

Anonym SE skrev 2016-12-17 20:41:37 följande:

Hur mycket har ni gått upp till v 18? =)

Något kilo bara slulle jag tro.

Nu checkar jag ut - verkar inte spela nån roll vad jag gör under en dag, är ALLTID så trött. Idag fick jag sovmorgon, sen gick jag på stan och handlade julklappar. Efter det har jag mer eller mindre suttit i soffan hela dagen, inklusive en middagslur mitt på eftermiddagen. Och nu, så trött att jag inte står ut. Måste gå och lägga mig. Kanske dags att börja med järn?
  • Ankissen
    Pedagog200701 skrev 2016-12-17 17:45:26 följande:

Flicka eller pojke... Vad tror ni?

Tror pojke! Ganska lik min, som är en liten kille:

• Ankissen
    JoJoNo skrev 2016-12-19 14:40:20 följande:

Vi har nytt ultraljud på onsdag 21 december. Livrädd att de säger då att vi måste avbryta efter jul i vecka 20. Är så oerhört ledsen o rädd. Vill så gärna få hålla min lille pojk o att han ska må bra. Hoppas på ett mirakel den 21:e.

Håller alla tummar jag har! Jag förstår samtidigt din rädsla så väl. Jag har RUL 29/12 och är jätterädd för att den breda nackspalten från KUB ska indikera något annat fel som inte syntes på NIPT.
  • Ankissen
    Freijah skrev 2016-12-19 20:28:36 följande:
    Det har jag funderat på, och har köpt hem material för att göra en själv. Ska bara få tummen ur och sätta fart :D
    Min syrra gör ett åt mig! :) Hon funderade på att göra en amningskudde också - det vill jag verkligen ha. Ser så skönt ut tycker jag, som visserligen ammat två barn utan. 

En Ergo tänker jag köpa. Vi gillar att vara ute i skog och mark och är lyckliga ägare till en liten stuga utan el och vatten som ligger precis i skogskanten och vid vattnet. Där måste lillen kunna hänga med utan att man kan ha med vagnen direkt. 
  • Ankissen
    Emmaa90 skrev 2016-12-20 10:03:13 följande:

Känner ni er bebis varje dag? Jag e i v 18 (17+0) och har känt den lilla några gånger men inte nu på två dagar. Vill höra hur ni har det!

Jag känner ingenting. Är i v. 19 idag och har moderkakan i framvägg. Tredje barnet! :) 
  • Ankissen
    pangea skrev 2016-12-20 16:54:13 följande:

Hej allihopa!

Jag vill nog också hoppa in här, har smygkikat lite i tråden ett tag. Hade först BF 1 juni men senast var det snack om 30 maj, så platsar ju faktiskt här ;)

Går in i vecka 18 imorgon, och har redan hunnit göra tre UL och lyssnat på hjärtljud, haft lite problem med blödningar och annat som gjort mig fruktansvärt orolig. Men nu har jag lugnat mig efter att jag fick lyssna på hjärtat igår!

Första barnet för mig, och har sedan 3 veckor tillbaka huvudvärk som kommer och går (varannan dag ungefär). Fler i tråden som haft det så länge? Blodtryck och järnvärde såg bra ut igår, och äter järntillskott varannan dag än så länge (ska trappa upp efter jul).

Ha en fin kväll allihopa! 

Välkommen! Jag har oxå problem med huvudvärk, min är likadan, kommer och går och har suttit i några veckor. Blir inte tillräckligt stark för att jag ska medicinera men är irriterande. Jag gick in i v.19 idag (beräknad 22 maj) och firade det med att börja äta Niferex järntabletter. En om dagen vid sängdags provar jag.
  • Ankissen
    jooo skrev 2016-12-20 20:21:54 följande:

Här känner jag fortfarande ingenting trots v 19 /: men ja va ju o kollade ul för en och en halv vecka sedan och då mådde den precis som den skulle. Men lillen gör mig allt lite orolig /:

Jag är oxå i v.19 och känner inga sparkar alls. Moderkaka i framvägg dämpar nog i mitt fall. Ser mycket fram emot ultrat om 9 dagar bara därför...
  • Ankissen
    pangea skrev 2016-12-20 20:55:37 följande:

Tack!

Jag har tagit alvedon vid enstaka tillfällen men hade gärna undvikit det.. men när jag haft ont en hel dag utan att det verkar bli bättre orkar jag liksom inte mer :P om den inte är svag då.

Niferex tar jag också, tycker det är knepigt att man inte får äta på 4 timmar bara, haha. Så tar den på natten, när jag ändå är uppe och kissar..

Jag tar Niferexen när jag lägger mig. Skiter lite i att jag ätit precis innan. Jag äter ju så ofta nu så skulle aldrig komma upp i fyra timmar. ;) Hoppas den verkar lite ändå.
  • Ankissen

God jul alla finisar! Julafton blev för mig så där magisk som den ska bli. Jag kände första riktiga kicken från bebisen som även kändes på utsidan. :) Moderkakan i framvägg men äntligen! 19+4.

• Ankissen
    Freijah skrev 2016-12-27 15:32:15 följande:

Nu har även maken min fått känna sparkar! Första gången på juldagen och ett par gånger igår.

Så himla kul!!

Har moderkakan i framvägg, v21+3 idag :)

Så härligt! Min väntar och längtar. Jag har också moderkakan i framvägg och gick in i v.20 idag.
Svar på tråden BF maj 2017