BF maj 2017
Någon mer som knaprar levaxin gör sköldis? Jag tar mitt andra blodprov sen plusset idag. Än så länge har de inte ökat nått av graviditeten. Hur ser det ut för er?
Någon mer som knaprar levaxin gör sköldis? Jag tar mitt andra blodprov sen plusset idag. Än så länge har de inte ökat nått av graviditeten. Hur ser det ut för er?
Sköldkörtel problem sen innan som oftast förvärras när man blir gravid. Jag måste öka min dos levaxin regelbundet under hela graviditeten.
Hej alla :) har två frågor, när tänker ni/ ska ni börja med stödstrumpor?
Har inskrivning hos BM idag och kom på att jag inte riktigt vet vad man ska fråga. Vad har ni frågat?
Då börjar min väntan... gjorde NIPT idag och kan vänta svar på fredag nästa vecka. Blev framflyttad 4 dgr.. så helt plötsligt är jag i vecka 11 (10+2)
Men hur ska man klara av att vänta.. Gaaaah
Vi har inte gjort kub-testet än, den har vi inbokad 7/11, längtar att få se det lilla knytet igen.
Vid min förra graviditet så fick vi så dåligt resultat (1/89) vilket gjorde att hela min värld raserades dock så visade moderkakstestetet en frisk liten pojke. Av den anledningen så valde vi att göra NIPT i privat regi innan vi gör kuben - för då spelar kubens sannolikhets siffra ingen roll för oss.
Likväl så vill vi ändå göra kuben som kan upptäcka andra saker men då har vi iaf kunnat utesluta Trisomi 13+18 och 21.
Tänkte höra med Er andra hur det är med vikten... jag började på 56 kg har inte haft ngt illamående men har haft lite svårt att finna matlusten vilket har resulterat i att jag nu är nere på 53 kg.. börjar bli lite orolig om det inte vänder snart, börjar känna mig trött och orkeslös vilket är lite jobbigt med en 1,5 åring hemma :)
Inte alls som förra graviditeten då jag började på 56 och gick sakta men stadigt uppåt från dag ett och slutade till sist på 18 kg.
Har Ni börjat öka i vikt?
Tack!
Har suttit på akuten i nästan 4h och efter ett vul så visade det en hinnsäck men ej något foster. Är enligt våra ganska uträknade beräkningar gravid i v9+1, läkaren säger att hinnaäcken var stor som i v 5. Alltså förmodligen ett missfall. Får klart besked på ons. Fyfan!! Efter ett kubresultat på 1:2 förra graviditeten (som tur är har jag en helt frisk pojke från den grav) så orkar jag inte med nått sånt här igen!!
Är det någon som tänker fortsätta skriva här på familjeliv? Jag har örstått att många gått med i fb gruppen men jag har inte fb så därför stället jag frågan:)
Mår fortfarande så illa. 11+6 idag och hoppas verkligen det ger sig snart. Spyr var tredje kväll och mår illa dygnet runt dessutom. Har ingen energi, är trött och tappat matlusten. Känner mig så sliten. Vet knappt om jag klarar av att jobba som det är just nu..
6 dagar kvar till Kub. Så nervös! Förstod dock att landstinget gör NIPT om man får hög sannolikhet innan fostervattensprov. De känns skönt! Har någon mer KUB nästa vecka?