BF maj 2017
Välkommen Fireheart! :)
Jag har haft moderkakan i framvägg med mina två första och med andra barnet kände jag bebisen redan i v 14 så det behöver inte betyda något. :)
Välkommen Fireheart! :)
Jag har haft moderkakan i framvägg med mina två första och med andra barnet kände jag bebisen redan i v 14 så det behöver inte betyda något. :)
Jag ska också ta vaccinet men får vänta till v 16, dvs tre-fyra veckor till. Hoppas bara jag inte blir sjuk innan dess.
Hur mår ni i övrigt? De flesta har väl kommit förbi v 12 nu, right?
Själv har illamåendet kommit tillbaka och aptiten är borta, magen är fortfarande svullen, brösten svämmar över sina bredder och jag är orimligt trött.
Till råga på allt har företaget jag jobbar på gått i konkurs och alla har blivit uppsagda - de flesta med bara en månads uppsägningstid. Så nu letar jag jobb. Det går visserligen rätt bra, har varit på en intervju (får besked imorgon) och ska på en på måndag, men läget är inte optimalt om man säger så...
Hihi vi fick de en riktig liten vilding idag på KUB. Ville knappt ligga still. Är idag v 12 + 4. Allt såg jättefint ut. Vi fick risk 1: 20000 på alla trimetrier. Sååå skönt, varit så nervös! Nu ska jag börja njuta och faktiskt börja tänka bebis äntligen <3
Halloj!
Kul att läsa att det går bra för er och vad härligt att så många varit på kub och att allt ser fint ut! Grattis <3
Vi gjorde inte kub men ultraljud och nipt (blodprov som mäter fostrets dna i mitt blod) och ultraljudet såg fint ut och idag kom svaret från nipt testet. Vi väntar en frisk pöjk <3 Är idag i v13 (12+2) känns så overkligt men magiskt!
Hur mår ni?
Hej på er! Jag är också kvar i tråden. :)
Jag har haft jättemycket foglossning de två andra graviditeterna så jag väntar bara på att det ska smälla till ordentligt. Känner av de bakre fogarna om jag är uppe och rör mig någon längre stund eller sitter still för länge. Den främre fogen känner jag av när jag snedbelastar bäckenet. Men än så länge är det överkomligt. Har inga riktiga tips att komma med förutom rejäl smärtlindring. Fick citodon utskrivet sist, det hjälpte något. Foglossningsbälte funkar dåligt på mig då jag får sammandragningar av det. Men det är bara en period. I juni blir det bättre ;)
Idag åkte maken och barnen till mina svärföräldrar så jag har faktiskt dagen för mig själv. Tänkte fixa naglarna, köpa ny foundation, skämma bort mig lite inför veckan som kommer. Vecka 14 idag. Heja mig!
Jag fick alla datum fram till RUL inbokat vid hälsosamtalet med barnmorskan: kub, blodprov, glukosbelastning och rul. Sen ska jag boka in nästa möte med barnmorskan själv när jag är i v 24 (eller var det 26...?).
Hemma nu efter en trevlig shoppingrunda alldeles själv. Men det känns att man inte riktigt har samma ork som innan. Jag är helt slut... :)
Jag berättade ganska tidigt för min chef. Trodde jag var i v 9 när jag berättade men efter en blödning och ett tidigt ul visade det sig att jag bara var i v 7 då. Resten av kollegorna har fått veta lite pö om pö. Mina elever vet inget än, dock. I o m att skolan hotas av nedläggning innan jul så vill jag inte att de ska oroa sig för en sak till.
Herreminje, vad trött jag är. Jag har liksom passerat trötthetsstadiet och lider numera av tröttma.
Idag har jag varit på intervju (kändes bra, vi håller tummarna) och dessutom jobbat lång dag. Är helt slut. Imorgon är det glukosbelastning som gäller.
Jag tror jag kände ett litet bebisfladder i magen idag. Så himla mysigt!
Har ni känt något än?