• Paincake

BF maj 2017

Jag har en stor mage men skulle i nuläget önska att den var mindre och mer döljbar. Ränner på arbetsintervjuer och har hittills varit ärlig och sagt att jag varit gravid men senaste intervjun lät jag faktiskt bli att säga nåt. Hade tight tröja så det var ju liksom ganska obvious i alla fall men ingen sa nåt ;)

Är ju ganska stressad över hela situationen, skolan jag jobbar på gick i konkurs och min anställning upphör nästa vecka. Till på köpet kläcker min mamma (som Inte är världens smidigaste) "men bebisen mår ju inte bra av att du är stressad!". Men tack då, mamma. Nu har jag en sak till att stressa över ;)

• Paincake

Mycket läskiga besked i tråden. Håller tummarna för er!

Själv har jag släppt ner axlarna idag. Blev erbjuden en tillsvidaretjänst idag, med högre lön och schyssta villkor och start redan under höstterminen. SÅ_HIMLA_SKÖNT!

Jag har gått och varit lite orolig över att inte ha känt bebisen ordentligt - det är ju ändå tredje barnet och jag vet ju hur det ska kännas vid det här laget. Men igårkväll, på dag 16+0(-ish), satte det igång på riktigt kvällstid. Kände massor med små pet och bubbel.

• Paincake

Hej alla! Länge sen jag skrev här nu. Jag är precis hemkommen från Norra Norge där vi hälsat på mina morföräldrar som vi inte kommer att ha kvar så länge till. Sorgligt, men de är över 90 år bägge två, mormor är dement och trött så det börjar bli dags att ta farväl nu.

Skrev på kontrakt för nytt jobb, börjar på torsdag redan, så nu åker axlarna ner några hack. Stressen har börjat släppa och kvar finns bara vemod över en konkursad arbetsplats och livets gång.

Magen växer. Foglossningen och ischiasen är såta vänner men det hjälper med värme.

Vi ser framemot RUL 30/12. Är jag sist av oss? :)

• Paincake

Tack för grattis! :)

Glömde kanske säga att vid RUL 30/12 är jag i 19+5 (antagligen). Jääääääättesent. Det är liksom inte en chans att det går att dölja magen och jag vaggar fram som en anka. Vi får helt enkelt hålla tummarna att allt är som det ska. Men jag är av den positiva sorten (även om början av graviditeten bjudit på mer än lovligt många prövningar) så jag förutsätter att allt är bra. ;)

• Paincake

Jag brukar gå upp i vikt rätt jämnt (och mycket!) under mina graviditeter men den här gången ligger jag bara på 0,5-1 kg upp än så länge. Får ju inte äta socker och vitt mjöl vilket såklart bidrar en del. Sen har jag lite övervikt sen tidigare och ligger på runt 27 i BMI så det är nog klokt att inte gå upp för mycket heller.

Jag är inte den som rasar i vikt efteråt heller. Har gått upp ca 20 kg med de två andra, gått ner knappt hälften av mig själv och fått kämpa bort resten.

• Paincake
    Freijah skrev 2016-12-19 20:04:31 följande:

Har ni börjat med någon inköps lista än?

Vi har köpt lite kläder, och gjort en baby registry som vi delat med familjen, men det känns som att utöver spjälsäng, skötbord/byrå och vagn så vet jag inte vad mer vi behöver.
    Vill inte köpa för mycket onödigt heller, men samtidigt borde man väl ändå ha liiite mer? :D

Jag har använt bärsele och sjal mycket, framför allt första tiden när bebisen bara vill vara nära och man känner att man eventuellt skulle vilja ha händerna till något annat än att bära bebis. Det är också jättebra att ha under kolikkvällar när man måste gå och bära under långa stunder eller om man är ute bland folk i trånga utrymmen. Så det är mitt tips. :)
  • Paincake

Vad härligt att alla RUL verkar ha gått bra. :)

Hade mitt i fredags och precis som de flesta andra har jag också en grabbhalva i magen. <3

Nytt BF är 19 maj. Så nu har jag haft 11, 22, 20 och nu 19 maj. Hehe, tur det inte ska ändras mer nu. ;)

Är det fler än jag som (förmodligen) ska föda med kejsarsnitt?

• Paincake
    Bebisbubbla skrev 2017-01-02 21:56:55 följande:
    Grattis! Då är vi nära. Beräknad 20 maj med en pojke också :)

Tänkte försöka föda naturligt. Första barnet för mig, någon särskild anledning till kejsarsnitt?
    Jag är framfallsopererad efter att ha fött två barn vaginalt så denna gången blir det kejsarsnitt (antagligen).

Har i övrigt bara fina saker att säga om mina förlossningar men min vävnad pallade inte.
  • Paincake
    jooo skrev 2017-01-03 16:28:38 följande:

Vad gör man på träffarna med bm nu under våren? Har mitt första i v 24. :)

Mäter magen, lyssnar på bebisens hjärtljud, kollar sitt blodtryck och järnvärde. Snackar lite om mående. :)
Svar på tråden BF maj 2017