• Äldre 26 Aug 18:55
    2573 visningar
    18 svar
    18
    2573

    Tar livet slut vid 18?

    Hej alla fina.

    Kan börja med att skriva att jag är 18 år, och bor som de allra flesta fortfarande hemma. Jag känner att livet är fruktansvärt tråkigt och att jag inte ens ser fram emot mitt liv. Jag trivs där jag studerar, har en bra familj (min pappa är dock alkis), och är singel och trivs med det. 

    Så jag har alltså inget att klaga på, men ändå känner jag att jag inte vill leva riktigt. Älskar min mamma så fruktansvärt mycket och det är för henne jag stannar kvar, jag älskar de flesta av mina vänner också men skulle inte tänka en extra gång på dom ifall jag skulle välja att ta mitt liv.

    Jag tänker inte ta livet av mig, men ska livet kännas så trist? Andra i min ålder träffar partners hit och dit och lever verkligen livet. Visst, jag dricker och festar och kan ha jävligt kul men det händer aldrig något spännande. 

    Detta kan även gå i perioder, men min grundinställning till livet är att jag helst skulle slippa. 

    Någon som känner igen sig eller någon som känt samma?

  • Svar på tråden Tar livet slut vid 18?
  • Anonym (Lina)
    Äldre 26 Aug 19:08
    #1

    Kan känna igen mig en del. Tänkte en del på att ta mitt liv förut, men aldrig utfört nåt seriöst försökt men har tänkt på det. Då var inte livets tråkighet grundorsaken till att jag funderade på det, utan dåliga saker som hände.

    Jag är 16 år och tycker också att livet känns trist, och inte bara sällan, utan ofta. Kanske vi känner såhär för att vi är extra unga och inte hunnit börja komma in i livets mening? Vet faktiskt inte. Jag dricker och festar sällan, men visst är det kul men jag ser det inte som nåt fantastiskt kul som skulle hålla mig kvar här. Har inte mycket vänner heller. Har i alla fall en pojkvän som jag nyligen träffat, men när jag inte är med honom så känns livet urtrist. Sitter för det mesta bara instängt på mitt rum och funderar vad fan livets mening är.