• Anonym (Ledsen)

    Ingen sexlust

    Hej, vi fick barn i slutet av maj och ett par veckor efter förlossningen tyckte min sambo att det var dags att börja ligga. Jag ställde motvilligt upp några gånger men sömnbrist och olust tog ut sin rätt och jag engagerade mig minimalt. Jag trivs inte med min kropp, sex är inte skönt längre, slemhinnorna är torra, jag är uppe 5-6ggr med bebis varje natt och vi ha dessutom en treåring som tar sin tid osv. Nu till min fråga: Jag har ingen sexlust, är det normalt och vad ska jag göra år det? Min sambo är skitsur och jag är nästan tvungen att gå med på sex för husfridens skull, vilket känns helt fel! Snälla, hjälp!

  • Svar på tråden Ingen sexlust
  • Underhill

    lusten till det mesta försvinner utan sömn. Fullt normalt att lusten tar en paus efter graviditet och födsel. Tala om hur du känner och hur du mår och att det inte funkar just nu även om du gärna hade velat det.


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Tjing)

    Jag hade hellre sex som höggravid än efter förlossningen! Då försvann mitt sexbegär helt.. Syddes många stygn vilket gjorde mig lite obekväm med mitt underliv (rätt så lång tid) och när amningen är i full gång så läcker det ju mjölk rätt friskt. Man känner sig inte sexig direkt! Sömnbrist på det så har man verkligen de sämsta förutsättningarna för ett bra sexliv.. Prata med din man och be honom ta lite av ansvaret så att du får sova någon timme till (kanske på em eller iaf mer de dagar han är ledig från jobbet), så hoppas jag lusten vaknar för dig igen!

  • Anonym (Ledsen)

    Tack för svaren. Jag får nog försöka få till ett snack med min sambo. Hoppas allt blir bättre!

Svar på tråden Ingen sexlust