• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 5 Sep 00:24
    1415 visningar
    4 svar
    4
    1415

    Särbehandling

    Hej, jag är en uska som jobbar som timanställd på en kommun. Jag har jobbat i några år och blir inlasad om några dagar. Jag fick ett vik på 6 månader men du är det slut. Undertiden jag jobbade så upplevde jag att jag blev särbehandlad i gruppen. Att de vaktade mig hela tiden och pratade med mig som jag varit dum i huvudet. Jag är en väldigt snäll, glad och positiv person, och aldrig upplevt detta förut. Alla kunder och anhöriga tycker om mig. Jag försökte prata med chefen men hon gjorde ingenting. I slutet av vikariatet så bokade min chef ett möte med mig och en kvinna från RH från kommunen för att prata om några synpunkter de hade om mig. Jag har jobbat i service hus, hemvården och äldreboende. Och ingen grupp har klagat på mig förutom sista arbetsplatsen. Jag blev verkligen chockad för allt var snitsnack, bagateller och lögner om mig. Chefen konfronterade mig och antydde att allt var mitt fel. Hon tog upp gamla situationer (bagateller) som jag hade gjort på en annan arbetsplats och som har hänt förra året. Jag erkände alla tre som inte ens var allvarliga (stavade fel i dokumentation, gjorde en kommentar till en kund, glömde larmtelefonen på kontoret). Jag har ingen avvikelser, aldrig glömt mediciner, är väldigt pedant, försiktigt och ser inte mig i de andra allvarlig anklagelserna. Ingen anklagelse blev dokumenterad, inget bevis finns, jag fick ingen varning och ingen andra chans att "förbättra mig" och fick att veta om allt detta flera månader efter. Jag tror att gruppen har skvallrat lögner om mig. Chefen brydde sig inte när jag sa att arbetsplatsen har brist på arbetsmiljön och att jag inte kände mig välkommen. Hon väntade på att vikariatet tagit slut för att klaga på mig. Jag känner mig väldigt utnyttjad och som en syndabock. Har jobbat i många år för att veta idag att jag är en inkompetent. Jag tror att hon vill smutsa ner min kompetens och rykte och