• Anonym (Ont)

    Har ni gravida sex?

    Hejsan!

    Ni andra som är gravida hur mycket sex har ni? Känns det fortfarande likadant "där nere" ?

    Jag älskar sex, jag och min man har fantastiskt sex.

    Men ju mer tiden har gått in i graviditeten har min vagina börjar göra ont, ibland är den super torr och ibland super våt och vissa ställningar går bara inte tex doggy då det känns som hela härligheten sluter sig och hans penis känns som en ved klabbe, det gör fruktansvärt ont och detta var min absoluta favorit innan. Får alltid ont efter sex, det värker och är riktigt obehagligt..

    Detta är mitt tredje barn och har inte haft dessa problem innan.

    Hyr har ni det på sex fronten tjejer?

  • Svar på tråden Har ni gravida sex?
  • Anonym (Krlffn)

    När jag var gravid (födde nyligen) så hade jag likadant, torkade ut fort så fick alltid ha glidmedel. De ända ställningarna som funkade var missionären i h skeden. Dock jätteonda sammandragningar av orgasmer.. Nu efteråt är allt som vanligt igen, tack gode Gud :)

  • Anonym (Höggravid)

    Inet alls. Skulle ALDRIG våga efter 4 missfall och en högriskgraviditet. Mått pest nästan hela tiden dessutom så även om jag fick/vågade skulle jag aldrig vilja. Kan knappt gå p.g.a sd så sex-icke!

  • Anonym (Tredje trimestern)

    Har haft sex precis som vanligt ända till nyligen, men nu i tredje trimestern har det börjat svida något. Har dock sex ändå, men kanske inte med samma entusiasm.

  • Anonym (vecka 21)

    Jag är gravid med vårt första barn och jat upplever också att sexet känns annorlunda. Har inte lust på samma sätt längre och när det väl kommer till krita så känns det som ett ständigt tryck mot blåsan så blir bara obekvämt kissnödig istället. Det gör däremot inte ont eller så men det är fruktansvärt obehagligt och går inte slappna av alls.

  • Anonym (V15)
    Anonym (Ont) skrev 2016-09-07 08:41:43 följande:

    Hejsan!

    Ni andra som är gravida hur mycket sex har ni? Känns det fortfarande likadant "där nere" ?

    Jag älskar sex, jag och min man har fantastiskt sex.

    Men ju mer tiden har gått in i graviditeten har min vagina börjar göra ont, ibland är den super torr och ibland super våt och vissa ställningar går bara inte tex doggy då det känns som hela härligheten sluter sig och hans penis känns som en ved klabbe, det gör fruktansvärt ont och detta var min absoluta favorit innan. Får alltid ont efter sex, det värker och är riktigt obehagligt..

    Detta är mitt tredje barn och har inte haft dessa problem innan.

    Hyr har ni det på sex fronten tjejer?


    Jag är i v 15 nu och vi har inte alls sex lika ofta som förut. Nu blir det kanske 1-2 ggr / månad. Känns väldigt annorlunda jämfört med tidigare, är som ett konstigt tryck där nere. Var tvungen att dubbelkolla att killen stoppat in i rätt hål en gång haha, vilket han hade då, men det kändes bara så annorlunda.
  • Fia 28

    Det händer tyvärr sällan då jag är så trött på kvällarna att jag somnar på 5 sekunder. Men annars är själva känslan helt samma, men blir inte lika våt.

  • Anonym (Kille)

    Ja, vi hade sex under fruns graviditeter. Men det blev mindre o mindre sex ju närmare förlossning, och sexet blev mer o mer utifrån hennes upplevelse och ställningar som funkade för henne.

    Ha inte sex om det gör ont känns väl som en bra tumregel. ..

  • Anonym (Man)

    När vi väntade vårt första slutade vi med sex efter ett par månader. Andra gången höll vi på lite längre. Med tredje hade vi sex under hela graviditeten fram till en månad före, men 1-2 gånger per månad bara.

Svar på tråden Har ni gravida sex?