• Anonym (Less)

    Hur ska jag hantera psykopaten på jobbet?

    Jag tror faktiskt att hon är psykopat. Hon är trevlig men otroligt falsk. Hon är förmodligen mytoman som trasslar in sig själv i sina egna lögner.

    Hon är manupulativ och sprider mycket falska rykten om folk. Hon spelar martyr och gråter krokodiltårar hos chefen. Den som inte sett igenom henne tycker att hon är supertrevlig.

    Hon drar sig inte för att starta konflikter. Och nu har jag fått nog.

    Men hur fan gör jag när hon redan manipulerat chefen??

    Just nu sprider hon runt rykten om mig och några av mina kollegor, de märker man när dom helt plötsligt beter sig annorlunda mot oss. Men ingen verkar våga berätta vad de är hon sprider. Och hon själv förnekar förstås

    Hur fan ska jag göra? Orkar inte gå runt och må dåligt på jobbet pga henne!

  • Svar på tråden Hur ska jag hantera psykopaten på jobbet?
  • Anonym (Madde)

    Men chefen kanske har sett igenom hennes beteende redan. Prova att ha ett samtal med chefen, så länge du är beredd att lägga upp konkreta exempel på vad hon gör och säger. Hon förstör ju arbetsmiljön.

  • Anonym (vvv)

    Först och främst borde du tala med de kolleger som du vet också "sett igenom" henne. Är de beredda att backa upp så ska du ha ett samtal med er chef. Sätt dig också och skriv ner vad som hänt så du inte sitter där med tomt huvud när det är dags för samtal. För detta är inte ok.

  • Tecum

    Dokumentera allt hon säger och gör, såna personer brukar hela tiden motsäga sig själva men lever högt på att ingen minns att de sagt något annat. Kolla också med pålitliga kollegor vilka rykten hon sprider, säkert finns det sådant som går att motbevisa. Chefer brukar inte gilla ryktesspridning oavsett om det är sant eller ej.

  • Anonym (Hmmmm)

    Det bästa rådet är att hålla sig borta från dem om man kan!

  • Anonym (vvv)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-09-08 11:46:16 följande:
    Det bästa rådet är att hålla sig borta från dem om man kan!
    Svårt att göra. Sånt sker bakom ens rygg vare sig man håller sig borta eller ej.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Madde) skrev 2016-09-08 11:23:18 följande:

    Men chefen kanske har sett igenom hennes beteende redan. Prova att ha ett samtal med chefen, så länge du är beredd att lägga upp konkreta exempel på vad hon gör och säger. Hon förstör ju arbetsmiljön.


    Om hon är en RIKTIG psykopat kommer hon att manipulera chefen. Manipulation är deras paradgren.
  • Anonym (vvv)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-09-08 11:46:57 följande:
    Om hon är en RIKTIG psykopat kommer hon att manipulera chefen. Manipulation är deras paradgren.
    Beror på chefen. Det finns kloka chefer därute.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (vvv) skrev 2016-09-08 11:46:50 följande:
    Svårt att göra. Sånt sker bakom ens rygg vare sig man håller sig borta eller ej.
    Jo jag vet, och svårt att hålla sig borta från en kollega, eller en chef. Fanns en chef som var psykopat på mitt tidigare jobb. Tack och lov inte på min avdelning. Efter något år hade alla som kunde slutat på den avdelningen.
  • nytt eller gammalt

    Om hon är en riktig pykopat och har chefen på sin sida så skulle jag råda dig att byta jobb. Såna kan förstöra en hel arbetsplats.

  • Anonym (Vd)
    nytt eller gammalt skrev 2016-09-08 11:55:33 följande:

    Om hon är en riktig pykopat och har chefen på sin sida så skulle jag råda dig att byta jobb. Såna kan förstöra en hel arbetsplats.


    En sån situation hade jag på mitt jobb. En kvinnlig medarbetare som manipulerade chefen exakt dit hon ville. Hon såg till att få sin vilja igenom i allt, även sånt hon inte hade med att göra. Chefen kunde ändra ett beslut från ena dagen till den andra så att hon gynnades. Han å din sida var väldigt bekräftelsekåt vilket hon naturligtvis utnyttjade. Det blev jävligt dålig stämning på jobbet. Ingen vågade ta initiativ. Framför allt inte kvinnorna eftersom de var rädda för henne. Många mådde dåligt. Folk skrattade åt dem bakom deras ryggar. Till slut visste även våra kunder hur det förhöll sig. Styrelsen försökte göra nåt. Men det blev inte bra förrän chefen gick i pension.
  • Miss Skywalker

    Blir alltid lika förvånad över hur vuxna beter sig. Inte psykopaten kanske men övriga. Om det är några problem så ska väl chefen ta upp det. Vad är det för idioter som bara snackar skit bakom ryggen på en arbetsplats?

  • Anonym (xxx)

    De flesta cheferna ser igenom sådana beteenden och du behöver inte oroa dig. Hon skapar ingen trevlig arbetsmiljö och kommer inte vara särskilt populär. Finns liknande på alla a-platser och ja ibland tar man en konfrontation och ibland lhåller man avstånd.bara. De brukar vara väldigt klumpiga i sina uttalanden o gör bort sig till slut.

  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (xxx) skrev 2016-09-08 14:03:14 följande:

    De flesta cheferna ser igenom sådana beteenden och du behöver inte oroa dig. Hon skapar ingen trevlig arbetsmiljö och kommer inte vara särskilt populär. Finns liknande på alla a-platser och ja ibland tar man en konfrontation och ibland lhåller man avstånd.bara. De brukar vara väldigt klumpiga i sina uttalanden o gör bort sig till slut.


    Nej inte alls de flesta, om det verkligen är en tvättäkta psykopat.
  • Anonym (X)

    Jag har varit i din situation och det slutade med att jag blev tvingad att säga upp mig. Chefen tyckte att det gått för långt, även om han erkände att jag inte gjort något fel, att ingen kollega längre hade förtroende för mig. Är det en riktig psykopat du har att göra med, byt jobb! Och det innan dina framtida arbetsmöjligheter är borta!

Svar på tråden Hur ska jag hantera psykopaten på jobbet?