• California

    Blockera SMS utan synligt telefonnr!

    Hej! Håller på att bli tokig! Har aldrig tidigare fått SMS från okända eller reklam. Ibland ringer tfn-försäljare och då bara blockar man numret. Men NU får jag plötsligt mängder med SMS från ngt som heter Bonustips. Länkar till spelsidor som dom vill att jag ska följa. Det finns inget telefonnr och går således inte att blockera. Vad gör jag? Jag har en Samsung Galaxy S5 mini och abonnemang hos Telenor. Hjälp!!!!

  • Svar på tråden Blockera SMS utan synligt telefonnr!
  • California
    Holma skrev 2016-09-09 20:25:41 följande:

    Blockera numret det kommer ifrån .


    Det är ju det som är problemet! Det finns inget nr!! Det står bara Bonustips och inget telefonnr knutet till det. Man kan inte blockera text liksom.....

    Aldrig tidigare fått den typen av mess!
  • Holma
    California skrev 2016-09-09 20:36:28 följande:
    Det är ju det som är problemet! Det finns inget nr!! Det står bara Bonustips och inget telefonnr knutet till det. Man kan inte blockera text liksom.....

    Aldrig tidigare fått den typen av mess!
    Inte ens om du kollar info på sms ?

    Troligen har du gått in på nått via nätet , deltagit i nån undersökning eller nå för då kommer sånt
  • California
    Holma skrev 2016-09-09 20:56:48 följande:

    Inte ens om du kollar info på sms ?

    Troligen har du gått in på nått via nätet , deltagit i nån undersökning eller nå för då kommer sånt


    Nej-jag har kollat "visa meddelandeinfo" och det står inget nr där heller.
  • California
    Scalaren skrev 2016-09-09 20:50:48 följande:

    Det kommer några då och då.... inget att göra nåt åt. Bara att ignorera dom.


    Ja, så får man ju göra. Men irriterande och fult gjort att skicka reklam på det viset! Borde gå att stoppa. Det är spelsidor och mindre kul om barnen skulle få sånt.
Svar på tråden Blockera SMS utan synligt telefonnr!