• Äldre 13 Sep 17:01
    1863 visningar
    4 svar
    4
    1863

    Hej! Min mamma...?

    Hej det är så att jag är en kille på 16 år, har inga problem what so ever henma. Förutom ett som uppstod nydligen, det är så att jag hade en dator innan jag bestämde mig att skaffa en ordentligen stationär dator, när jag sedan skaffade den nya, hade jag den andra datorn liksom till småsaker väldigt sällan, någon 3veckor sedan så pajade en sak på den vilket gjorde att den gick sönder, har då en kompis some mer eller mindre skräp nisse och gjorde ett byte med honom att han hjälpte mig byta luftfilter osv på min moped så kunda han få datorn då den ändå inte fungerade, min mamma har sagt sedan 3veckor tillbax "ta hem datorn" då endast sagt hela tiden "den är hos en kompis" hon tjatar hela tiden på att jag ska ta tillbax datorn hem, men eftersom den inte är min längre och är varken fungerande eller så blir det jobbigt? Hur ska jag förklara detta? Utan att hon dka flyga rakt upp i taket

  • Svar på tråden Hej! Min mamma...?
  • Äldre 13 Sep 17:11
    #1

    Tacksam för tips!!!

  • Äldre 13 Sep 17:27
    #2
    +1

    Du får nog säga sanningen och ta skället. Försök förklara att den inte går att rädda.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Äldre 13 Sep 17:29
    #3
    +1

    Vem betalade för datorn? Om du inte själv tjänat ihop pengarna och betalat för den så tillhör ju den din mamma. Då har du ingen rätt att ge bort den.


    Jag tror det enda du kan göra är att vara ärlig och berätta för din mamma att du gett bort den som tack för hjälpen. Förklara att du inte förstod att det var ett problem och ett ärligt misstag. 


    Förhoppningsvis kräver inte din mamma att du ska ta tillbaka den, utan att du i framtiden säger till om du ger bort något av något värde.

  • Birgit­ta02
    Äldre 13 Sep 19:01
    #4

    Det är alltid bäst att säga sanningen. SÅ ta tjuren vid hornen och berätta som det är.

Svar på tråden Hej! Min mamma...?