• Steph2

    Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

    Hej.

    Vi funderar på att åka över till Ryssland för ÄD, främst för att vi där kan se bilder på donatorerna så dom matchar oss samt se lite bakgrundshistoria. Tittat främst på AVA kliniken i St Petersburg (www.avapeter.com) men även New Generation Clinic (www.spbivf.com/en/). Ganska lätt att hitta omdömen om AVA då dom  varit igång längre men hittar ingenting på Svenska sidor on NGC. Så min fråga, är det någon som har erfarenhet, hört någon, känner någon som har gjort vår kommande resa på någon av dessa? Framförallt nyfiken på NGC då deras priser ligger nästan 60% under AVA och kliniken ser väldigt fin och modern ut.

    Håller tummarna för att nån kan hjälpa till med information.
    Tack på förhand / S

  • Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?
  • Sjuttiosjuan
    Havet75 skrev 2018-11-27 17:35:32 följande:

    Ja, så spännande : ) tycker bara tiden står stilla just nu..

    Tog du nedregleringssprutan själv? Många skriver att den är jobbigare än de vanliga ivf-sprutorna. tack snälla för all info. : )Fick ni hjälp med hur ni skulle ta progestronsprutan??


    Du får instruktioner där hur du ska göra:) Var lite knepigt i början men sen fick man snurr på det! Man får byta skinka varje dag för annars skulle man nog få svårt att sitta:)

    Lite avis på er som får hänga i st Petersburg, jättefin stad. Vi hittade några riktigt sjyssta restauranger som jag tyvärr inte minns namnet på. Kommer säkert vara rätt kallt i januari så ta med varma kläder och sköna skor:)
  • Havet75
    Sjuttiosjuan skrev 2018-11-27 19:25:39 följande:

    Du får instruktioner där hur du ska göra:) Var lite knepigt i början men sen fick man snurr på det! Man får byta skinka varje dag för annars skulle man nog få svårt att sitta:)

    Lite avis på er som får hänga i st Petersburg, jättefin stad. Vi hittade några riktigt sjyssta restauranger som jag tyvärr inte minns namnet på. Kommer säkert vara rätt kallt i januari så ta med varma kläder och sköna skor:)


    Hade idag första skypemötet med en läkare som gick igenom allt o hon förklarade att vi kommer få öva på att ta sprutan som du skrev : ) .. phuu är lite orolig över den sprutan men det kommer säkert gå bra.

    Det ska bli härligt att få komma dit, har kollat runt lite om st Petersburg o det verkar finnas mycket att se på. Ja, Vi får ha mycket kläder med oss så vi kan strosa runt om dagarna. Kommer du på lite restauranger o bra sevärdigheter får du gärna rekommendera det. : )

    Ha en härlig helg
  • PeeWee44
    Havet75 skrev 2018-11-30 19:36:09 följande:

    Hade idag första skypemötet med en läkare som gick igenom allt o hon förklarade att vi kommer få öva på att ta sprutan som du skrev : ) .. phuu är lite orolig över den sprutan men det kommer säkert gå bra.

    Det ska bli härligt att få komma dit, har kollat runt lite om st Petersburg o det verkar finnas mycket att se på. Ja, Vi får ha mycket kläder med oss så vi kan strosa runt om dagarna. Kommer du på lite restauranger o bra sevärdigheter får du gärna rekommendera det. : )

    Ha en härlig helg


    Hej, kan rekommendera att gå på Hermitaget och kolla. Vi var där i augusti och då var det väldigt varmt. Vi bokade biljetter innan, kolla om det finns någon karta att skriva ut på engelska då det inte fanns när vi var där.

    Kan rekommendera en app som heter mapsme som du laddar ner en karta över St Petersburg i sverige sen går den att använda i offline läge med platstjänst på.

    Vi åker till St Petersburg den 19/12 för vår andra hysto och tredje gången vi är där.

    Har bott på Golden Triangle Boutique Hotel vilket ligger precis vi kliniken.

    Lyck till. :)
  • Anonym (anonyma jag)
    PeeWee44 skrev 2018-12-01 09:13:24 följande:

    Hej, kan rekommendera att gå på Hermitaget och kolla. Vi var där i augusti och då var det väldigt varmt. Vi bokade biljetter innan, kolla om det finns någon karta att skriva ut på engelska då det inte fanns när vi var där.

    Kan rekommendera en app som heter mapsme som du laddar ner en karta över St Petersburg i sverige sen går den att använda i offline läge med platstjänst på.

    Vi åker till St Petersburg den 19/12 för vår andra hysto och tredje gången vi är där.

    Har bott på Golden Triangle Boutique Hotel vilket ligger precis vi kliniken.

    Lyck till. :)


    Det stavas Eremitaget på svenska, och är ett av världens största konstmuseum.
  • Havet75
    PeeWee44 skrev 2018-12-01 09:13:24 följande:

    Hej, kan rekommendera att gå på Hermitaget och kolla. Vi var där i augusti och då var det väldigt varmt. Vi bokade biljetter innan, kolla om det finns någon karta att skriva ut på engelska då det inte fanns när vi var där.

    Kan rekommendera en app som heter mapsme som du laddar ner en karta över St Petersburg i sverige sen går den att använda i offline läge med platstjänst på.

    Vi åker till St Petersburg den 19/12 för vår andra hysto och tredje gången vi är där.

    Har bott på Golden Triangle Boutique Hotel vilket ligger precis vi kliniken.

    Lyck till. :)


    Tack så mycket för informationen , superbra att få veta lite : ) var hotellet bra?? Skulle ni rekommendera att bo nära kliniken? Vi har bokat några kilometer därifrån.
  • Sjuttiosjuan
    Havet75 skrev 2018-12-02 07:18:31 följande:

    Tack så mycket för informationen , superbra att få veta lite : ) var hotellet bra?? Skulle ni rekommendera att bo nära kliniken? Vi har bokat några kilometer därifrån.


    Vi bodde ca 20 min gångväg från kliniken på ett hotell som heter Indigo. Dom har en cool takrestaurang iallafall! Ska googla och se om jag hittar de andra restaurangerna vi var på, dom var riktigt bra och väldigt prisvärda . Rätt dåliga på vin men det hann jag ändå inte dricka nåt, vi fick insättning tidugare än planerat:)
  • Havet75
    Sjuttiosjuan skrev 2018-12-02 09:01:37 följande:

    Vi bodde ca 20 min gångväg från kliniken på ett hotell som heter Indigo. Dom har en cool takrestaurang iallafall! Ska googla och se om jag hittar de andra restaurangerna vi var på, dom var riktigt bra och väldigt prisvärda . Rätt dåliga på vin men det hann jag ändå inte dricka nåt, vi fick insättning tidugare än planerat:)


    Vi kommer oxå bo ca 20 min gångväg bort , vi ska no på hotel Azimut. Tack, det vore väldigt snällt att få lite tips på bra restauranger. Få se om jag hinner med ett glas vin på resan ; )
  • Skogskantarellen

    Hej kära grupp,

    Ni som gjort hysteroskopi, vad har ni fått för medicinsk behandling efter det? Jag tänker på antibiotika-, antiviralbehandling etc. Jag fick Bactrim och Flagyl i ngr dgr men det var allt. Jag pratade häromdagen med OLGA klinik i Ryssland och dom sa att på deras klinik så sätter man in antibiotika i upp till 15 dgr. Detta med anledningen att ärrvävnaden som skapats i livmodern har uppstått p g a en inflammation. Om man inte behandlar inflammationen, utan bara tar bort ärrvävnaden så har man inte löst problemet. Jag hade själv väldigt mkt ärrvävnad i samband med min hysteroskopi (här i Sverige) för ngr månader sen. Är orolig nu över pågående inflammation i livmodern som kan försämra mina chanser att bli gravid.

    Tacksam om ni kan uppge namn på antibiotikan ni fått och i hur många dgr ni fått ta läkemedlet.

    Tack på förhand! <3

  • Skogskantarellen

    Hej kära grupp,

    Ni som gjort hysteroskopi, vad har ni fått för medicinsk behandling efter det? Jag tänker på antibiotika-, antiviralbehandling etc. Jag fick Bactrim och Flagyl i ngr dgr men det var allt. Jag pratade häromdagen med OLGA klinik i Ryssland och dom sa att på deras klinik så sätter man in antibiotika i upp till 15 dgr. Detta med anledningen att ärrvävnaden som skapats i livmodern har uppstått p g a en inflammation. Om man inte behandlar inflammationen, utan bara tar bort ärrvävnaden så har man inte löst problemet. Jag hade själv väldigt mkt ärrvävnad i samband med min hysteroskopi (här i Sverige) för ngr månader sen. Är orolig nu över pågående inflammation i livmodern som kan försämra mina chanser att bli gravid.

    Tacksam om ni kan uppge namn på antibiotikan ni fått och i hur många dgr ni fått ta läkemedlet.

    Tack på förhand! <3

  • Zwillinge86
    Skogskantarellen skrev 2019-07-04 15:47:33 följande:

    Hej kära grupp,

    Ni som gjort hysteroskopi, vad har ni fått för medicinsk behandling efter det? Jag tänker på antibiotika-, antiviralbehandling etc. Jag fick Bactrim och Flagyl i ngr dgr men det var allt. Jag pratade häromdagen med OLGA klinik i Ryssland och dom sa att på deras klinik så sätter man in antibiotika i upp till 15 dgr. Detta med anledningen att ärrvävnaden som skapats i livmodern har uppstått p g a en inflammation. Om man inte behandlar inflammationen, utan bara tar bort ärrvävnaden så har man inte löst problemet. Jag hade själv väldigt mkt ärrvävnad i samband med min hysteroskopi (här i Sverige) för ngr månader sen. Är orolig nu över pågående inflammation i livmodern som kan försämra mina chanser att bli gravid.

    Tacksam om ni kan uppge namn på antibiotikan ni fått och i hur många dgr ni fått ta läkemedlet.

    Tack på förhand! <3


    Jag fick antibiotika i 10 dagar när jag gjorde hysto på Serum. Det var Azithromycin eller doxycycline.
  • Skogskantarellen

    Har ni alla fått Progynon efter embryotransfer? På mig har Progynon inte tjockat på slemhinnan, snarare att slemhinnan växt jättelångsamt så jag har fått avbryta flera cykler och transfer inte kunnat genomföras. När jag bad kliniken att köra Menopur i lågdos så gick det att tjocka på slemhinnan.

    På svenska kliniker kör man sällan Progynon efter transfer. Nu är jag orolig att Progynon ska ställa till det för min slemhinna om jag tar Progynon efter transfer. Enligt fert.läkaren slår Progynon ut ens egna östrogenproduktion.

    Vad tänker ni kring detta?

Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?