• Anonym (Frågan)

    Spiral jaydess. Flytta sig? Menskopp?

    Har en jaydess sen 1år tillbaka. Tycker den funkar helt ok.

    Hr även kollat så den sitter bra en gång.. då min man ibland stöter in i den så kag rycker till och han får så på snoppen. ???? Någon annan som varit med om detta?

    Hade koppar innan.. dä klippte dom så mkt så den fick opereras bort för trådarna åkte in. Så vill inte ha för korta trådar.

    Kan spiralen gå sönder? Eller flytta på sig..? Eller sitter den nu där den sitter? Kollade för ca 6-7 månader sen.

    Om den flyttat på sig. Försvinner skyddet helt, eller ger delvis?

    Hur ofta kan man kolla annars så den sitter bra. Haha.. men nojjar ju mig när man ändå kan känna allt så bra liksom..

    Har tänkt skaffa en menskopp. Läst vissa får med sig spiralen ut. Den är väll soppas stor att man märker det väll? Har läst folk som blivit gravida. Och sen upptäckt spiralen är borta. Men känns konstigt...

  • Svar på tråden Spiral jaydess. Flytta sig? Menskopp?
  • Erizajo

    Lyckas man få med sig spiralen ut med koppen utan att märka det måste man antingen vara blind eller dum i huvudet skulle jag påstå!

  • Fia 28
    Erizajo skrev 2016-09-15 13:21:02 följande:

    Lyckas man få med sig spiralen ut med koppen utan att märka det måste man antingen vara blind eller dum i huvudet skulle jag påstå!


    Precis. Så länge man släpper in luft i koppen innan man drar ut den så borde det inte vara någon fara.
  • Anonym (Frågan)

    Ja så tänker jag med...

    Vet ni något om de andra då..?

  • Primulina

    Jag fick ut min spiral med menskopp. Min kopp satt naturligt ganska djupt och hade då svårt att få tag om det så vakumet måste ha sugit ut spiralen. Kännde två trådar när jag tvätta mig och drog i dem då kom spiralen ut. Hade innan haft konstig mensverk. 

    Det var svårt att missa!
    Jag kommer inte inte använda menskopp mer.

  • Primulina

    Missa de andra frågorna. Min första sprial åkte ut av sig själv för den var felmonterad. Det märktes tydligt med värre sortens mensverk och sen kände jag slutet av spiralen inna i slidan när jag kollade. Så hamnar den fel märker man det.

    Det är dock bra att kontrollera trådarna efter mens. När jag hade hormonspiral orkade jag inte kontrollera så när jag skulle byta hade trådarna försvunnit upp.

    De fick ta stortången och dra ut den och lyckades på sista försöket innan de hade fått lov och söva mig.

    Annars är det bara och låta den göra sitt jobb, spiral är det bästa jag haft men har då koppar. Du behöver typ inte bry dig på 5 år och märker om nått är fel.

  • Anonym (Frågan)

    Teådarna känner jag...

    lite osäker på hur mkt man ska känna.. har sådan jäkla värk i magen och svullna bröst. Min man kan inte ens ta på dom. Men läst de kan vara så av hormonerna i spiralen.. men ska ha mens på mån-ons så hoppas allt bara stämmer. Lite smått panik något hänt sist vi hade sex. Men nää..

    haha sorry.. behövde bara få säga/skriva de som är i huvudet.

  • Daria99
    Primulina skrev 2016-09-15 13:37:59 följande:

    Missa de andra frågorna. Min första sprial åkte ut av sig själv för den var felmonterad. Det märktes tydligt med värre sortens mensverk och sen kände jag slutet av spiralen inna i slidan när jag kollade. Så hamnar den fel märker man det.

    Det är dock bra att kontrollera trådarna efter mens. När jag hade hormonspiral orkade jag inte kontrollera så när jag skulle byta hade trådarna försvunnit upp.

    De fick ta stortången och dra ut den och lyckades på sista försöket innan de hade fått lov och söva mig.

    Annars är det bara och låta den göra sitt jobb, spiral är det bästa jag haft men har då koppar. Du behöver typ inte bry dig på 5 år och märker om nått är fel.


    Samma sak hände mig. Det var en kort period med menskopp Tungan ute
Svar på tråden Spiral jaydess. Flytta sig? Menskopp?