• Ebbagr

HJÄLP? Råka radera!!

Satt och förde över bilder från telefonens minne till Sd kortet, jag förde över ett album på ca 1800 bilder och när det var färdigt skulle jag ändra namn på albumet men jag råka radera ALLA bilder! Jag har länge tänkt föra över bilderna på min hårddisk men det har aldrig blivit av! Nu undrar jag om det går att få tillbaka alla dessa bilder jag råka radera??

• Svar på tråden HJÄLP? Råka radera!!
  • Wikings

Ring och kolla med tex Samsung eller Apple eller vilket märke din lur nu har hur du skall gå till väga

• Aikido

Använd inte SD-kortet. Ta ut SD-kortet från telefonen och sätt i det i en kortläsare i en dator. Tanka hem lämpligt program för att rädda raderade filer.

• Ebbagr
    Aikido skrev 2016-09-16 08:24:50 följande:

Använd inte SD-kortet. Ta ut SD-kortet från telefonen och sätt i det i en kortläsare i en dator. Tanka hem lämpligt program för att rädda raderade filer.

aaaah får panik jag är så långt ifrån teknisk så har ingen aning om vad jag ska göra...
  • Aikido
    Ebbagr skrev 2016-09-16 08:29:34 följande:
    aaaah får panik jag är så långt ifrån teknisk så har ingen aning om vad jag ska göra...
    Ta ut kortet från telefonen i alla fall till att börja med. Spara inte någonting på det. Skriver du till det riskerar du att skriva över de raderade bilderna.
  • Ebbagr
    Aikido skrev 2016-09-16 08:32:46 följande:
    Ta ut kortet från telefonen i alla fall till att börja med. Spara inte någonting på det. Skriver du till det riskerar du att skriva över de raderade bilderna.
    Jag har en htc och för att öppna luckan till sd-kortet behöver jag en liten pigg som ligger i kartongen som jag inte är säker på vars den är men ska letap å en gång
  • Aikido
    Ebbagr skrev 2016-09-16 08:36:06 följande:
    Jag har en htc och för att öppna luckan till sd-kortet behöver jag en liten pigg som ligger i kartongen som jag inte är säker på vars den är men ska letap å en gång
    Har du någon dator med kortläsare som kan ta micro-sd eller vad det nu är för slags kort?
  • Ebbagr
    Aikido skrev 2016-09-16 08:41:04 följande:
    Har du någon dator med kortläsare som kan ta micro-sd eller vad det nu är för slags kort?
    Nu fick jag ut mitt sd kort, ja det är ett micro men vet ej hur jag gör nu, pappa sa han kanske kunde fixa men han jobba tills em.
  • Aikido
    Ebbagr skrev 2016-09-16 08:46:43 följande:
    Nu fick jag ut mitt sd kort, ja det är ett micro men vet ej hur jag gör nu, pappa sa han kanske kunde fixa men han jobba tills em.
    Lita på far. Viktigast är att du inte sparar någonting på det nu.
  • Ebbagr
    Aikido skrev 2016-09-16 08:49:04 följande:
    Lita på far. Viktigast är att du inte sparar någonting på det nu.
    Sd kortet ligger nu på bordet i en micro sd adapter och väntar på att pappan min kan få tillbaka mina bilder!!! håll tummarna att jag får tillbaka bilder och efter detta ska jag använda mig av google foto och föra över bilderna på min hårddisk oftare
  • Aikido
    Ebbagr skrev 2016-09-16 08:59:03 följande:
    Sd kortet ligger nu på bordet i en micro sd adapter och väntar på att pappan min kan få tillbaka mina bilder!!! håll tummarna att jag får tillbaka bilder och efter detta ska jag använda mig av google foto och föra över bilderna på min hårddisk oftare
    Om du inte gjorde någonting efter du råkat radera dem är nog chanserna goda.
  • Ebbagr
    Aikido skrev 2016-09-16 09:00:17 följande:
    Om du inte gjorde någonting efter du råkat radera dem är nog chanserna goda.
    Efter jag råka radera dem har jag bara sökt runt på telefonen hur jag skulle kunna få tillbaka dem, är osäker om jag gjort något med sd-kortet men jag hoppas verkligen inte det! :( Ringde just till htc de sa att de absolut inte fanns något att göra åt det... hoppas de bara var okunnig personal! ;)

Jag vet då att jag inte hann spara nå bilder eller så, jag hann fota någon bild (i snapchat) men inte sparat. ÅHHH jag hoppas det går att rädda, ALLA mina fina och värdefulla foton var i det albumet! :(
Svar på tråden HJÄLP? Råka radera!!