• Äldre 18 Sep 10:30
    922 visningar
    3 svar
    3
    922

    Fergies elefanter!

    Såg Skavlan häromdagen och Fergie berätta om sitt projekt med att rädda elefanten. Genom att rädda eleganten skulle vi även rädda oss själva.
    Jag blir upprörd av dessa kändisars sökande efter mening i sina tillrättalagda liv. Det finns så många fler behjärtansvärda insatser hon skulle kunnat göra än att rädda elefanterna och ingen ifrågasätter detta ( brist på rent vatten, brist på fungerande avloppssystem, barnprostitution i Indien, hemlösa i London, könsstympning, missbruk, Hiv/aids..)

    Om ni hade samma förutsättningar att nå ut som ex Fergie, vad skulle ni då kämpa för, vad skulle ge mening i era liv?

  • Svar på tråden Fergies elefanter!
  • Äldre 18 Sep 11:03
    #1

    Mitt hjärta har alltid legat närmst barnen. Jag skulle förordningen engagerat mig i projekt rörande barnprostitution. Kanske även svält och brist på rent vatten.

  • Äldre 18 Sep 11:03
    #2

    *förmodligen, ska det givetvis stå

  • Äldre 18 Sep 11:12
    #3

    Vad är poängen med att rangordna "godheten" i hjälpverksamhet?

    Om hon låter bli att jobba för bevarandet av elefanter och istället börjar jobba för hemlösa i London så kommer bara nästa person att tycka att det vore bättre om hon lade tiden på att bekämpa barnprostitution i Indien.

    Sedan fortsätter det så ända till bara något enstaka område är "gott nog" att stödja.

    .
    Hon verkar för övrigt stödja lite av varje om man tittar på hennes twitter:
    https://twitter.com/sarahtheduchess

    Barnsjukhus, organdonation, miljön rent allmänt ...

    Hon har väl helt enkelt den möjligheten att kunna göra gott på många olika sätt:

Svar på tråden Fergies elefanter!