• Äldre 18 Sep 18:23
    3563 visningar
    13 svar
    13
    3563

    40+ i Gbg området med bf vår/sommar 2017

    Hej!

    Vore kul om vi som är runt 40 (strax under också såklart) i Göteborgsområdet kan ventilera och prata kring funderingar i våra graviditeter.

    Själv har jag precis plussat och har bf i slutet av maj.
    Hoppas att vi kan bli ett gäng :)

  • Svar på tråden 40+ i Gbg området med bf vår/sommar 2017
  • Äldre 2 Oct 13:42
    #1

    Hej!

    Jag heter Malin är 42 och har Bf 26/2. Det finns en annan tråd som avstannat med en Helga från Partille är det månne du? ;) I så fall bor vi nära varandra. Jättestort grattis till plusset :)

    /Malin

  • Äldre 2 Oct 15:45
    #2

    Hej Malin!
    Det stämmer att det är jag :)
    Dessvärre fick jag ett MF bara dagen efter att jag skapade tråden. Men hoppas att jag lyckas få ett nytt plus snart.
    Hur går det för dig?

  • Äldre 2 Oct 17:38
    #3

    Hej, åhnej vad tråkigt :( Hoppas innerligt att det tar sig för dig. För mig går det oförskämt bra, bara trött o förstoppad.. men man vågar knappt tro att det får vara så bra. Var på Rul i fredags o allt var bra där med. Vårt tredje barn. Jag håller alla tummar för dig o om du vill kan vi pratas vid ändå :)

  • Äldre 2 Oct 19:10
    #4
    melgbg skrev 2016-10-02 17:38:34 följande:

    Hej, åhnej vad tråkigt :( Hoppas innerligt att det tar sig för dig. För mig går det oförskämt bra, bara trött o förstoppad.. men man vågar knappt tro att det får vara så bra. Var på Rul i fredags o allt var bra där med. Vårt tredje barn. Jag håller alla tummar för dig o om du vill kan vi pratas vid ändå :)


    Jaa, jag vet! Skittrist! Är ändå glad att det var så supertidigt. Jag har redan ÄL och ligger på nu i helgen och hoppas att det tar sig :)
    Hur lång tid tog det för dig att plussa? För mig tog det sig på tredje försöket.

    Jag har ett barn sen tidigare.

    Vad skönt att du mår så bra! Det är skönt att höra att det faktiskt går att bli gravid vid vår ålder och inte få MF.
    Var orolig för missfall och tror att min oro inför ett ev nytt plus inte blir mindre orolig. Nåja, det går inte att påverka. Bara att hoppas och hålla tummarna :)

    Hur gamla är dina andra barn? Visst var det du som bor i utby?

    Jag pratar gärna :)
  • Äldre 3 Oct 18:05
    #5

    Ja det stämmer :) Jag nästan skäms för att säga det, det är justatistiskt sett så svårt.. men för oss gick det på första försöket. Blev rätt chockad faktiskt, hade inte planerat att det skulle bli liksom, men blev jätteglad såklart. Jag var jätteorolig oxå o väntade med att berätta till efter Rul som var i fredags. Barnen är 6 o 9 och blev oerhört glada. Såklart är du orolig, det går inte att undvika. Positivt ändå att det blev så att säga. Håller tummarna för dig nu. Har du stickor? Ofta är äl inte när man tror, min var mkt senare, men sen visas på rul att datumen stämmer.. Ja naturens mysterium. Nåväl hoppas det går vägen för oss. Jag känner mig inte helt safe heller även om en stor milstolpe passerats såklart med Rul.

  • Äldre 3 Oct 20:45
    #6
    melgbg skrev 2016-10-03 18:05:04 följande:

    Ja det stämmer :) Jag nästan skäms för att säga det, det är justatistiskt sett så svårt.. men för oss gick det på första försöket. Blev rätt chockad faktiskt, hade inte planerat att det skulle bli liksom, men blev jätteglad såklart. Jag var jätteorolig oxå o väntade med att berätta till efter Rul som var i fredags. Barnen är 6 o 9 och blev oerhört glada. Såklart är du orolig, det går inte att undvika. Positivt ändå att det blev så att säga. Håller tummarna för dig nu. Har du stickor? Ofta är äl inte när man tror, min var mkt senare, men sen visas på rul att datumen stämmer.. Ja naturens mysterium. Nåväl hoppas det går vägen för oss. Jag känner mig inte helt safe heller även om en stor milstolpe passerats såklart med Rul.


    Jag tycker att det är underbart att höra om kvinnor i vår ålder som blir gravida fort och lyckas :) det är precis vad jag vill höra just nu!
    Och skäms inte, var glad. Sticker säkert i ögonen på en del, men det får du skaka av dig.
    Det var kaxigt att vänta så länge med att berätta. Det hade jag önskat att jag klarade, men jag ringer hela familjen direkt efter plusset! Bara för att jag är så lycklig och ivrig.
    Helt safe blir man nog inte under graviditeten (eller därefter heller). Men ändå skönt att missfallsrisken är minimal och att vid RUL se att allt ser bra ut.
    Jag använder cb digital. Började testa i förra veckan och fick blankt onsdag, blinkade gubbe torsdag em och fredag. Fast glad gubbe lördag. Äggviteflytningar torsdag, fredag och lördag. Lite värk mellan torsdag-lördag. Kraftig värk söndag och idag temperaturhöjning och lite värk. Känner min ÄL supertydligt. Vet ju inte exakt vilken dag ägget släppte (gissar igår). Men vet att vi iaf har legat under maximal fertilitet :)
    Hoppas såklart att det lyckas!
  • Äldre 7 Oct 19:03
    #7

    Wow du har såklart järnkoll. Håller tummarna för dig! Känns som ett skämt att man uppmanas träna, är helt död bara jag skyndar mig lite till bussen ;) Trevlig helg

  • Äldre 31 Oct 19:47
    #8

    Hej Malin!
    Ledsen att jag aldrig besvarade ditt senaste mess här. Kom känslor och annat emellan.
    Hur går det för dig? Hoppas att du forfarande ser tråden :)

  • Äldre 16 Nov 18:16
    #9

    Hej! Såg tråden nu. Jo bra med mig i v.26 hur går det för dig/ er?

  • Äldre 16 Nov 18:21
    #10

    Hej Malin!!
    Vad härligt att höra att du har det bra :) oj, vecka 26....det närmar sig med stormsteg.

    Jag blev gravid igen, är i v 9 nu så tidigt än så länge. Var på ul förra veckan och såg ett hjärta :)

  • Äldre 26 Nov 11:54
    #11

    Å grattis! Nu har det ju gått ett par veckor till, så jag hoppas på det bästa. Om du vill kan vi bli vänner på fb o prata vidare? 

  • Äldre 27 Dec 22:51
    #12

    Hej igen Malin!
    Dessvärre fick jag ett MA i v 10. Då bestämde jag mig för att koppla bort mig från alla gravidappar och forum för graviditeter..orkade inte riktigt. Kikade in ikväll och såg ditt svar. Har inte sett det förens nu, ledsen för det.
    Hur mår du? Det är inte långt kvar?!
    Blir gärna vän på fb. Har ingen större lust att gå ut med mitt namn här. Vet du om man kan skicka mess här på FL? Så vi kan byta namnuppgifter tänker jag?!
    Hoppas du har det fint!

  • Äldre 8 Jan 14:54
    #13

    Hej, har skrivit pm till dig här i meddelandefunkrionen :) Hoppas det nåt fram

Svar på tråden 40+ i Gbg området med bf vår/sommar 2017