• Anonym (Anonymmamma)

Mina barn fick lvu

För 9 månader sedan tog socialen mina två barn. Anledningen var att det var rätt stökigt hemma med massor av bråk mellan mig och min sambo. Vilket ingen av oss är stolta över. Under dessa månader har vi varit på par terapi ett flertal gånger vilket har gjort vårat förhållande så mycket bättre och starkare. Dessa 9 månader har varit så hemska och jobbiga men vi är mot rätt håll. Ett av mina barn är på väg hem igen och mitt andra kommer va placerat ett tag till eftersom pappan (har barn med två olika) vägrar sammarbeta och få hem honom igen. Ni som har barn med placering med lvu kan läsa min blogg där jag skriver om min kamp att få hem mina barn igen, mina umgängen och hur jag mår i allt detta.

www.nattstad.se/alexsandraolsen

• Svar på tråden Mina barn fick lvu
  • Anonym (ej ano)

Vet inte om det är meningen att du ska vara anonym men din blogg avslöjar ju vem du är. Bara så du vet tänker jag.

• Anonym (Anonymmamma)

Jag skulle inte va anonym men blev det ändå :/

• Anonym (ej ano)

Men då gör det inget. Tänkte mest så det inte kommer ut vem du är om du måste vara anonym.

Var det någon som anmälde er? Menar hur fick man reda på att du och sambon bråkade?

• Anonym (Anonymmamma)

Grannar, min sambos mamma och anonyma personer..

• Anonym (ej ano)

Måste varit riktigt grova bråk. Hur länge fick barnen stå ut med det?

• Anonym (Anonymmamma)

Då tänkte man inte på det men när barnen togs så ingång man hur man har bett sig.. Vilket inte var bra.

3 månader.

• Anonym (Okej)

Så ni blev anmälda till soc av olika personer för att du och dotterns pappa/din sambo bråkade? Och socialen tog då båda barnen?

Det va inte alls den bilden jag hade efter att ha läst din blogg.

• Anonym (ej ano)

Bra att ni fått hjälp! Var är barnen placerade? Fosterfamiljer?

• Anonym (Anonymmamma)

Det stämmer. Jag har inte skyltat om allt i bloggen att hon är placerad. Jag har skrivit lite smått nu i slutet. Eftersom jag har skämts och gör det fortfarande.

• Anonym (Anonymmamma)

På familjehem :)

Svar på tråden Mina barn fick lvu