• Black Mamba 666

Skönt konstaterande…

Jag vet inte riktigt om jag vill få ut något av denna tråd mer än ett väldigt skönt konstaterande för egen del i syfte att komma vidare i livet. Jag är en av många män och kvinnor som lever med ett stagnerat sexliv eller obefintligt förekommande trist sådan och således ett klassiskt ämne på FL.

Min fru vill inte se det som ett problem då hon är nöjd med ynka 1-2 gånger per månad och allt ska ske på hennes villkor och mina försök avvisas 9,5 av 10 gånger. Tro mig, jag är en självkritisk och pragmatisk person och när det uppstår ett problem så börjar jag primärt rannsaka mig själv om saker och ting kan hänga ihop med hur jag är och om jag drar mitt strå tillstacken. Ni funderar naturligtvis nu på hur det står till med mig och om t ex han är i god form, bra i sängen, attraktiv, romantisk, generös, hjälpsam hemma med barnen och hushållet, låter henne få egen tid, uppvaktar osv. Tro mig, har gått igenom listan i flera år och bockat av alla parametrar med råge.

Har i flera år försökt att kommunicera med henne utan att vara anklagande om problemet men hon avvisar att jag bara klagar på henne och svaret är att hon ständigt är trött och hon har som bäst lust på dagtid då vi båda jobbar. Jag kommer gärna hem på dagtid för att ha sex men vad hjälper det om hon omöjligt kan komma ifrån sitt jobb på dagtid? Har föreslagit parterapi men ständigt avvisande svar att jag bör gå själv då det är jag som har problem och inte hon. Jag vet, vi är kontraproduktiva på alla sätt och vis. Nu senast när hon själv konstaterade att det var alldeles för länge sedan så höll jag med och fick till svar att då får du väl ordna det oftare på egen hand. Då menar hon att jag får dra någon handtralla så att frustration släpper. Problemet för min del är att jag snarare blir mer frustrerad och avtrubbad när jag gör det på egen hand.

Livet är allt lustigt när man är på topp i livskurvan och då ska man krypa tillbaka till när man var tonåring med en handtralla! Inte för att jag vill eller önskar splittra min familj men jag har frågat om vi ska gå skilda vägar och det säger hon att det föreligger inget skäl till att göra det då hon är lycklig. Har aldrig varit otrogen och ingen förespråkare men jag börjar förstå och inse att det inträffar. Jag är lycklig med min familj men jag vill ha sex och närhet. Vad gör man åt det? Jo, jag har nu konstaterat att hon inte vill göra någonting åt problemet. Det är nu vi borde pippa som kaniner och det lär knappast bli mer frekvent när vi har passerat 50. Så konstaterandet är att jag inte tänker åldras till en gammal bitter gubbe i en fåtölj och våndas över ett passivt sexliv och därför göra jag slag i saken?
  • Svar på tråden Skönt konstaterande…
  • Black Mamba 666
    Anonym (Elvira) skrev 2016-09-20 19:04:05 följande:

Du sitter lite i en rävsax.

Jag tror nästan att hon ljuger... hade hon haft lust så hade lusten infunnit sig på andra tidpunkter också.

Rävsax är rätt uttryck men jag börjar mentalt förbereda mig för att komma ur ekorrhjulet. Min hustru är en aning för bekväm och tar ogärna tjuren i hornen och sopar gärna problemen under mattan. När vi väl har sex så njuter hon maximalt och får normalt 2-3 orgasmer. Hon njuter onekligen när vi väl har det men föredrar hellre vända ryggen och påskynda dvala tillståndet än att ägna sig några minuter åt lite närhet. Närhet behöver nödvändigtvis inte innebära sex. Jag kan nöja mig och ladda batterierna genom att kyssas eller bara hålla om varandra.
  • Anonym (Elvira)
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-20 19:33:34 följande:
    Rävsax är rätt uttryck men jag börjar mentalt förbereda mig för att komma ur ekorrhjulet. Min hustru är en aning för bekväm och tar ogärna tjuren i hornen och sopar gärna problemen under mattan. När vi väl har sex så njuter hon maximalt och får normalt 2-3 orgasmer. Hon njuter onekligen när vi väl har det men föredrar hellre vända ryggen och påskynda dvala tillståndet än att ägna sig några minuter åt lite närhet. Närhet behöver nödvändigtvis inte innebära sex. Jag kan nöja mig och ladda batterierna genom att kyssas eller bara hålla om varandra.
    Så var min sambo mot mig också innan jag la korten på bordet, jag undvek all närhet för jag var rädd att det skulle leda till sex som jag absolut inte ville.

Nu när vi vet vad som gäller kan vi gärna sitta och kura under samma filt med ett glas vin till en film eller så.
    Vi kramas varje dag, pussas ibland. Men de heta kyssarna är all gone.
  • Rast1337

Knepigt läge helt klart. Upplever hon att något saknas i sexlivet eller är suget bara borta? Tror hon att suget finns därinne nånstans? Vad har hon för fantasier osv.

Jag hade nog förklarat att ett öppet förhållande är ett måste i sånt fall, om man nu vill fortsätta att leva ihop. Otrohet är ju mycket mer meckande och det känns krångligt.

Hade nog gått vidare men det är såklart en jobbig situation. Om man ska vara utan sex kan man lika gärna flytta ihop med en polare så kan man åtminstone kolla på fotboll å spela tv-spel tillsammans :) låter mer lockande...

• Anonym (Samma tjej)

Jag är en tjej som fungerar precis likadant som din (ts) fru tycks göra när det kommer till sex. Jag har nästan obefintlig lust, men under dagarna när han arbetar och barnen är på skolan så kan det plötsligt, från ingenstans uppkomma sexlust. Har dock fått erfara att jag även kan bli upphetsad när mannen och barnen är iväg och gör annat trots en annan tid på dygnet.

Jag trodde där ett tag att jag inte attraherades av min man längre eftersom det "dog" lite så fort han kom hem i princip.

För mig tror jag att det handlar om att sexet känns tråkigt och rutinmässigt. Jag blir attraherad av honom men han kommer liksom aldrig med något nytt, han är inte intresserad av något nytt heller. Jag blir inte upphetsad av att han rör vid mig på samma sätt som alltid. Det är lite som om charmen hos/med honom har dött på något sätt.

Vet dock inte hur det är i ditt fall. Har hennes kropp förändrats mycket i samband med barn eller i övrigt? Även om man inte är överviktig kan man ha svårt att acceptera sin "nya" kropp, vilket är vanligt bland kvinnor och ofta en orsak till minskad sexlust. Vardagen kanske är trist/grå/känns som om det bara går på rutin? Kanske behöver tillföra något nytt? Laga mat tillsammans med en flaska vin? Göra något ni inte brukar men behöver inte vara något direkt märkvärdigt. Testa gå utanför dina ramar lite och se hur hon reagerar, kanske kan det väcka henne till liv?

• Haskel
    Anonym (Samma tjej) skrev 2016-09-20 20:26:43 följande:

Jag är en tjej som fungerar precis likadant som din (ts) fru tycks göra när det kommer till sex. Jag har nästan obefintlig lust, men under dagarna när han arbetar och barnen är på skolan så kan det plötsligt, från ingenstans uppkomma sexlust. Har dock fått erfara att jag även kan bli upphetsad när mannen och barnen är iväg och gör annat trots en annan tid på dygnet.

Jag trodde där ett tag att jag inte attraherades av min man längre eftersom det "dog" lite så fort han kom hem i princip.

För mig tror jag att det handlar om att sexet känns tråkigt och rutinmässigt. Jag blir attraherad av honom men han kommer liksom aldrig med något nytt, han är inte intresserad av något nytt heller. Jag blir inte upphetsad av att han rör vid mig på samma sätt som alltid. Det är lite som om charmen hos/med honom har dött på något sätt.

Vet dock inte hur det är i ditt fall. Har hennes kropp förändrats mycket i samband med barn eller i övrigt? Även om man inte är överviktig kan man ha svårt att acceptera sin "nya" kropp, vilket är vanligt bland kvinnor och ofta en orsak till minskad sexlust. Vardagen kanske är trist/grå/känns som om det bara går på rutin? Kanske behöver tillföra något nytt? Laga mat tillsammans med en flaska vin? Göra något ni inte brukar men behöver inte vara något direkt märkvärdigt. Testa gå utanför dina ramar lite och se hur hon reagerar, kanske kan det väcka henne till liv?

Då har du ju ändå en sexlust, någonstans inners inne. Den bör du kanske försöka jobba på, för att få fram tillsammans med din kille. Det är både tragiskt för din egen skull, och sorgligt för din killes skull att låta bli.
  • Zombie von Rymmen
    Vilken egoist din fru är TS som bara bryr sig om sitt eget välbefinnande.
    Det är sin sak att inte ha lust, men att vara så totalt nonchalant för sin partner och inte anstränga sig det minsta för att ens försöka hitta en lösning tillsammans och skrocka bort parterapi med orden "jag har inget problem" är en ganska stor slägga på relationen i mina ögon. Henne snack om att du pajar allt om du lämnar kan hon köra upp nånstans, för det är hon som tagit första steget. Och det är ju klart hon tycker det, allt är ju perfekt för henne just nu. Tycker absolut inte du ska ha dåligt samvete om du bestämmer dig för att lämna, hon kan gott stå där och se snopen ut. Man är två i en parrelation.
  • 50killen

Hatar otrohet så jag förklarade en dag att det är dags för eget boende och så vart det. Man passar inte alla eller man växer isär.

• Underhill
    Anonym (Elvira) skrev 2016-09-20 19:04:05 följande:
    Du sitter lite i en rävsax.
    Jag tror nästan att hon ljuger... hade hon haft lust så hade lusten infunnit sig på andra tidpunkter också.
    Nje...vet inte jag. Min partner har nämnt samma sak. Att hon är och kan vara mer sugen mitt på dagen, men när dagen randas har tröttheten kommit ikapp...lättare då att få till ett "nyp" tidigt på morgonen när och om lusten infinner sig. 

Naturligtvis är det troligtvis olika med olika nyanser av olika många saker. Jag kan inte förstå denna trötthet, då jag själv inte påverkas på samma vis...men jag ser tröttheten hos min partner. Visst kan det hända att även jag är FÖR trött, men långtifrån lika ofta som min partner.

Jag tror vi lägger ner olika mycket tid och energi på det vi anser vara viktigt mest. Dels för att vi har olika krav på oss själva och vår omgivning dels för att vi vill ha en olika skinande "fasad" utåt m.m. Har man familj och jobbar fulltid trängs helt enkelt sina egna behov bort...har man dessutom inte kommit igång efter graviditet och födsel och amning m.m. blir startsträckan lång...i vissa fall infinner sig inte ens starten förrän det är för sent.
    E vi överens så kör vi
  • Black Mamba 666
    Anonym (Samma tjej) skrev 2016-09-20 20:26:43 följande:

Håller inte riktigt med dig och precis som Haskel säger så har du ändå lusten där men är uttråkad av själva sexet. För oss är det tvärtom. Det är jag som kommer med förslagen och vill utvecklas. Hon njuter väldigt mycket av sexet och är nöjd med enbart vaniljsex och det handlar inte om att jag önskar köra några kinky aktiviteter. Men kanske kliva ur den vanliga boxen och bli en aning wild and crazy och piffa upp det i sängkammaren. När vi diskuterar ämnet så hävdar hon med bestämdhet att hon är nöjd och det är det bästa sexet hon någonsin har haft. 

Vi förändras  precis som du påpekar åldersmässigt och i synnerhet kvinnor. Vi har 3 barn och det är klart att det har påverkat henne men hon har trots detta en fantastisk och det försöker jag understryka så ofta jag kan för att stärka henne och hennes självkänsla. Jag har mina skavanker och att vi åldras och förändras tillsammans upplever jag som något vackert. 

Som jag skrev tidigare så finns det nog ingenting som jag inte har testat eller jobbat på för att skapa utrymme för att locka fram hennes lust. Men jag tar tacksamt emot alla tips.Jag tror jag nämnde det tidigare och det handlar mycket om att hon ger upp/efter pga. bekvämlighet och i synnerhet trötthet som hon ständigt kämpar emot och fortfarande en del sömnstörningar. Hon har troligtvis någon form av obalans i kroppen och jag har sagt i flera år att hon ska genomgå en kontroll men enligt henne så är läkarna odugliga och det skulle inte ge något större resultat heller. Hon hävdar att det är en konsekvens av att klimakteriet närmar sig. I sådana fall så har hon varit i det stadiet de senaste fem åren. 
  • Black Mamba 666
    Rast1337 skrev 2016-09-20 20:23:35 följande:

Knepigt läge helt klart. Upplever hon att något saknas i sexlivet eller är suget bara borta? Tror hon att suget finns därinne nånstans? Vad har hon för fantasier osv.

Jag hade nog förklarat att ett öppet förhållande är ett måste i sånt fall, om man nu vill fortsätta att leva ihop. Otrohet är ju mycket mer meckande och det känns krångligt.

Hade nog gått vidare men det är såklart en jobbig situation. Om man ska vara utan sex kan man lika gärna flytta ihop med en polare så kan man åtminstone kolla på fotboll å spela tv-spel tillsammans :) låter mer lockande...

Hon är rätt introvert när det gäller sexfantasier. Har pratat en hel del och mer eller mindre tvingat fram några enstaka fantasier. Vi har alla ett förflutet och vi har väl genom åren kanske berört några enstaka händelser för att testa av varandra. Många kvinnor och män fantiserar om bland annat trekanter och jag har helt öppet ställt frågan om hon skulle önska ha ytterligare en man i sängen och det har hon hävdat med bestämdhet att hon inte önskar. Det gör naturligtvis inte jag heller men det har varit ett sätt att testa av vårt sexliv huruvida om hon är tillfreds eller uttråkad. 

Hon skulle inte klara av ett öppet förhållande och ärligt talat så vill inte jag ha någon annan eller vara otrogen. Men jag vill inte tina bort av sexuell frustration heller.  
Svar på tråden Skönt konstaterande…