• Black Mamba 666

Skönt konstaterande…

Jag vet inte riktigt om jag vill få ut något av denna tråd mer än ett väldigt skönt konstaterande för egen del i syfte att komma vidare i livet. Jag är en av många män och kvinnor som lever med ett stagnerat sexliv eller obefintligt förekommande trist sådan och således ett klassiskt ämne på FL.

Min fru vill inte se det som ett problem då hon är nöjd med ynka 1-2 gånger per månad och allt ska ske på hennes villkor och mina försök avvisas 9,5 av 10 gånger. Tro mig, jag är en självkritisk och pragmatisk person och när det uppstår ett problem så börjar jag primärt rannsaka mig själv om saker och ting kan hänga ihop med hur jag är och om jag drar mitt strå tillstacken. Ni funderar naturligtvis nu på hur det står till med mig och om t ex han är i god form, bra i sängen, attraktiv, romantisk, generös, hjälpsam hemma med barnen och hushållet, låter henne få egen tid, uppvaktar osv. Tro mig, har gått igenom listan i flera år och bockat av alla parametrar med råge.

Har i flera år försökt att kommunicera med henne utan att vara anklagande om problemet men hon avvisar att jag bara klagar på henne och svaret är att hon ständigt är trött och hon har som bäst lust på dagtid då vi båda jobbar. Jag kommer gärna hem på dagtid för att ha sex men vad hjälper det om hon omöjligt kan komma ifrån sitt jobb på dagtid? Har föreslagit parterapi men ständigt avvisande svar att jag bör gå själv då det är jag som har problem och inte hon. Jag vet, vi är kontraproduktiva på alla sätt och vis. Nu senast när hon själv konstaterade att det var alldeles för länge sedan så höll jag med och fick till svar att då får du väl ordna det oftare på egen hand. Då menar hon att jag får dra någon handtralla så att frustration släpper. Problemet för min del är att jag snarare blir mer frustrerad och avtrubbad när jag gör det på egen hand.

Livet är allt lustigt när man är på topp i livskurvan och då ska man krypa tillbaka till när man var tonåring med en handtralla! Inte för att jag vill eller önskar splittra min familj men jag har frågat om vi ska gå skilda vägar och det säger hon att det föreligger inget skäl till att göra det då hon är lycklig. Har aldrig varit otrogen och ingen förespråkare men jag börjar förstå och inse att det inträffar. Jag är lycklig med min familj men jag vill ha sex och närhet. Vad gör man åt det? Jo, jag har nu konstaterat att hon inte vill göra någonting åt problemet. Det är nu vi borde pippa som kaniner och det lär knappast bli mer frekvent när vi har passerat 50. Så konstaterandet är att jag inte tänker åldras till en gammal bitter gubbe i en fåtölj och våndas över ett passivt sexliv och därför göra jag slag i saken?
  • Svar på tråden Skönt konstaterande…
  • Black Mamba 666
    Underhill skrev 2016-09-21 08:02:06 följande:
    Nje...vet inte jag. Min partner har nämnt samma sak. Att hon är och kan vara mer sugen mitt på dagen, men när dagen randas har tröttheten kommit ikapp...lättare då att få till ett "nyp" tidigt på morgonen när och om lusten infinner sig. 

Naturligtvis är det troligtvis olika med olika nyanser av olika många saker. Jag kan inte förstå denna trötthet, då jag själv inte påverkas på samma vis...men jag ser tröttheten hos min partner. Visst kan det hända att även jag är FÖR trött, men långtifrån lika ofta som min partner.

Jag tror vi lägger ner olika mycket tid och energi på det vi anser vara viktigt mest. Dels för att vi har olika krav på oss själva och vår omgivning dels för att vi vill ha en olika skinande "fasad" utåt m.m. Har man familj och jobbar fulltid trängs helt enkelt sina egna behov bort...har man dessutom inte kommit igång efter graviditet och födsel och amning m.m. blir startsträckan lång...i vissa fall infinner sig inte ens starten förrän det är för sent.
    Jag instämmer till fullo och framförallt sista stycket är väl beskrivande. 
  • Underhill
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-21 08:05:15 följande:
    Håller inte riktigt med dig och precis som Haskel säger så har du ändå lusten där men är uttråkad av själva sexet. För oss är det tvärtom. Det är jag som kommer med förslagen och vill utvecklas. Hon njuter väldigt mycket av sexet och är nöjd med enbart vaniljsex och det handlar inte om att jag önskar köra några kinky aktiviteter. Men kanske kliva ur den vanliga boxen och bli en aning wild and crazy och piffa upp det i sängkammaren. När vi diskuterar ämnet så hävdar hon med bestämdhet att hon är nöjd och det är det bästa sexet hon någonsin har haft. 

Vi förändras  precis som du påpekar åldersmässigt och i synnerhet kvinnor. Vi har 3 barn och det är klart att det har påverkat henne men hon har trots detta en fantastisk och det försöker jag understryka så ofta jag kan för att stärka henne och hennes självkänsla. Jag har mina skavanker och att vi åldras och förändras tillsammans upplever jag som något vackert. 

Som jag skrev tidigare så finns det nog ingenting som jag inte har testat eller jobbat på för att skapa utrymme för att locka fram hennes lust. Men jag tar tacksamt emot alla tips.Jag tror jag nämnde det tidigare och det handlar mycket om att hon ger upp/efter pga. bekvämlighet och i synnerhet trötthet som hon ständigt kämpar emot och fortfarande en del sömnstörningar. Hon har troligtvis någon form av obalans i kroppen och jag har sagt i flera år att hon ska genomgå en kontroll men enligt henne så är läkarna odugliga och det skulle inte ge något större resultat heller. Hon hävdar att det är en konsekvens av att klimakteriet närmar sig. I sådana fall så har hon varit i det stadiet de senaste fem åren. 
    Låter som hon inte känner sig helt bekväm med att prata sex!? Tänkte närmast på din beskrivning av hennes svar när du försöker få igång en dialog kring det. Korta svar för att snabbt svara på dina frågor och undringar. Osäker och kanske rädd för att svara "fel" eller göra dig besviken/ledsen!?

Det tog relativt lång tid att "övertyga" min partner om att jag tycker hon är het och sexig, trots några födslar och förändrad kropp. Hon är inte nöjd med sin kropp...framför allt inte magen numera. Men det har blivit bättre och bättre desto mer hon själv accepterar att hon ser ut som hon gör. Antar att mina försök till att "övertyga" ändå hjälper till...inbillar mig det hur som helst...men i slutändan är det ändå min partner som måste acceptera sig själv.

Låter inte som hon är så vidare värst mottaglig när det kommer till dina försök, råd och tips för att komma vidare. Har hon höga krav på sig själv och sin omgivning? Har hon svårt för att sänka garden och ta hjälp? Vill hon helst klara ALLT själv?? Anar även ett visst kontrollbehov där, men vad vet jag?

Sömnstörningarna borde hon ta tag i åtminstone. För hennes egen skull om inte annat.
    E vi överens så kör vi
  • Black Mamba 666
    Zombie von Rymmen skrev 2016-09-20 23:56:21 följande:
    Vilken egoist din fru är TS som bara bryr sig om sitt eget välbefinnande.
    Det är sin sak att inte ha lust, men att vara så totalt nonchalant för sin partner och inte anstränga sig det minsta för att ens försöka hitta en lösning tillsammans och skrocka bort parterapi med orden "jag har inget problem" är en ganska stor slägga på relationen i mina ögon. Henne snack om att du pajar allt om du lämnar kan hon köra upp nånstans, för det är hon som tagit första steget. Och det är ju klart hon tycker det, allt är ju perfekt för henne just nu. Tycker absolut inte du ska ha dåligt samvete om du bestämmer dig för att lämna, hon kan gott stå där och se snopen ut. Man är två i en parrelation.
    Du har rätt. Man är alltid två i ett förhållande men hade alla resonerat på det sättet så hade vi inte haft särskilt många trådar av den här karaktären på FL.
  • Anders 386
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-21 08:22:56 följande:
    Du har rätt. Man är alltid två i ett förhållande men hade alla resonerat på det sättet så hade vi inte haft särskilt många trådar av den här karaktären på FL.
    Ja, det är ju så att den som får sina behov tillfredsställda i ett förhållande kan ju heller inte inse att det finns ett problem. Det är den som inte får sina behov tillfredsställda som har problem. Och den som inte har lust kan aldrig fatta hur det känns att ha lust men inte få utlopp för den. Och man blir lätt "boven" i dramat om man är den som är onöjd. När det gäller sexualitet blir det lite känsligt - man får känna sig som nån slags sexgalning och får "skulden" för att förhållandet inte fungerar.

Men det finns ingen som har skuld i det här - det är bara så att våra behov ser olika ut, och då fungerar inte förhållandet. Vi står ganska maktlösa, och ofta finns tyvärr inte lösningen inom förhållandet utan vi måste söka på annat håll..
  • Rast1337

Mitt inlägg verkade försvinna? Postar det igen, om det blev en dubbelpost ber jag om ursäkt, men jag tycker du ska testa detta: 

Okej. Får jag föreslå dig att testa en sak, det finns så klart risk att du redan gjort detta men jag kör ändå. 

Har ni blandat in leksaker i sängen? Oavsett så skulle jag rekommendera att investera i en bra dildo, doc johnson har väldigt bra och realistiska och även i en womanizer och ett schysst glidmedel och massageolja.

Efter barnen somnat så tänder du lite ljus i sovrummet, be henne klä av sig och lägga sig på sängen (be inte om lov utan be henne lägga sig ;). Börja massera framsidan och lägg lite extra fokus på insida lår och det gör inget om du råkar snudda något annat emellanåt.

Vänd henne om och börja med fokus på rygg och axlar, lugnt tempo. Lägg ett par kuddar under magen så hon kommer upp lite med rumpan, fokusera på rumpa och ben, här är det också okej att snudda lite. När du känner att det är rätt läge så kan du börja massera klitoris mer, när du känner att hon är ordentligt sugen, hon ska nästan trilla ur sängen. Då smyger du fram dildon och använder den och retas ordentligt och ta det lugnt. 

Efter ett tag vänder du henne på rygg och går ner på henne samtidgt som du leker med dildon sakta, låt henne inte komma. När du märker att det börjar bli olidigt så är det dags att kasta in anakondan, sitt på knä i "missionärläge". Använd womanizern och försök att hålla dig relativt stilla. Nu tror jag att resten sköter sig själv. 

Dom flesta tjejer undviker att berätta om sina fantasier, dom vill liksom att vi ska lista ut det. Det är helknäppt egentligen. Men denna innehåller lite överaskningsmoment och misslyckas man med denna så ser det ju mörkt ut. Men ge det en chans.

• Anonym (exklusivitet)
    Anonym (Elvira) skrev 2016-09-20 20:03:22 följande:
    Så var min sambo mot mig också innan jag la korten på bordet, jag undvek all närhet för jag var rädd att det skulle leda till sex som jag absolut inte ville.

Nu när vi vet vad som gäller kan vi gärna sitta och kura under samma filt med ett glas vin till en film eller så.
    Vi kramas varje dag, pussas ibland. Men de heta kyssarna är all gone.
    Har du något emot om han har sex med andra?
  • Black Mamba 666
    Rast1337 skrev 2016-09-21 09:52:30 följande:

Mitt inlägg verkade försvinna? Postar det igen, om det blev en dubbelpost ber jag om ursäkt, men jag tycker du ska testa detta: 

Okej. Får jag föreslå dig att testa en sak, det finns så klart risk att du redan gjort detta men jag kör ändå. 

Har ni blandat in leksaker i sängen? Oavsett så skulle jag rekommendera att investera i en bra dildo, doc johnson har väldigt bra och realistiska och även i en womanizer och ett schysst glidmedel och massageolja.

Efter barnen somnat så tänder du lite ljus i sovrummet, be henne klä av sig och lägga sig på sängen (be inte om lov utan be henne lägga sig ;). Börja massera framsidan och lägg lite extra fokus på insida lår och det gör inget om du råkar snudda något annat emellanåt.

Vänd henne om och börja med fokus på rygg och axlar, lugnt tempo. Lägg ett par kuddar under magen så hon kommer upp lite med rumpan, fokusera på rumpa och ben, här är det också okej att snudda lite. När du känner att det är rätt läge så kan du börja massera klitoris mer, när du känner att hon är ordentligt sugen, hon ska nästan trilla ur sängen. Då smyger du fram dildon och använder den och retas ordentligt och ta det lugnt. 

Efter ett tag vänder du henne på rygg och går ner på henne samtidgt som du leker med dildon sakta, låt henne inte komma. När du märker att det börjar bli olidigt så är det dags att kasta in anakondan, sitt på knä i "missionärläge". Använd womanizern och försök att hålla dig relativt stilla. Nu tror jag att resten sköter sig själv. 

Dom flesta tjejer undviker att berätta om sina fantasier, dom vill liksom att vi ska lista ut det. Det är helknäppt egentligen. Men denna innehåller lite överaskningsmoment och misslyckas man med denna så ser det ju mörkt ut. Men ge det en chans.

Tack för tipset. Been there, done that och vid två tillfällen när dildon dök upp så blev hon väldigt upprörd så det höll på nästan fördärva hela sexakten. Har sedan ett år tillbaka en ny leksak som jag inte ens vågar ta fram. Jag tom nämnde att jag har köpt en liten leksak som en ny överraskning utan att säga vad det var. Hennes svar var att du kan du leka med den på egen hand eller testa på dig själv. Hon tycker väldigt mycket om helkroppsmassage och det brukar resultera en del av tillfällena till att hon tänder till. 

När hon väl är kåt så går det inte stoppa henne förrän hon har fått sina 2-3 orgasmer. Problemet är att hon verkar kämpa emot och håller tillbaka lusten fast hennes kropp verkar vilja något annat. 
  • Underhill
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-21 10:44:29 följande:
    Tack för tipset. Been there, done that och vid två tillfällen när dildon dök upp så blev hon väldigt upprörd så det höll på nästan fördärva hela sexakten. Har sedan ett år tillbaka en ny leksak som jag inte ens vågar ta fram. Jag tom nämnde att jag har köpt en liten leksak som en ny överraskning utan att säga vad det var. Hennes svar var att du kan du leka med den på egen hand eller testa på dig själv. Hon tycker väldigt mycket om helkroppsmassage och det brukar resultera en del av tillfällena till att hon tänder till. 

När hon väl är kåt så går det inte stoppa henne förrän hon har fått sina 2-3 orgasmer. Problemet är att hon verkar kämpa emot och håller tillbaka lusten fast hennes kropp verkar vilja något annat. 
    He he...ursäkta, men jag kände igen mig lite i din beskrivning angående dildo och leksaker. Ett jäkla lobbande innan det gick hem...och när det väl gick hem, så pratar vi ingen dildo utan mer en klitorisvibrator :) Ligger en del leksaker och samlar damm kan jag säga. Lite trist är det.

För min del känns det mest som att det blir sex när hon vill, känner sig "redo"/sugen och tillfället kan anses vara det "rätta". 
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Elvira)
    Rast1337 skrev 2016-09-21 09:52:30 följande:

Men nej... hade min sambo försökt sig på det där du beskriver så tror jag nästan att jag klippt till honom!
    Det är på gränsen till våldtäkt i mina ögon, om du inte stoppar vid minsta protest.
Svar på tråden Skönt konstaterande…