• Anonym (Besvi­kelsen­)
    Äldre 23 Sep 23:35
    1024 visningar
    2 svar
    2
    1024

    Igångsättning barn nr2 också..

    Vet inte vart jag skulle lägga tråden.

    Men,första barnet gick över tiden, blev igångsatt efter 15 dagar över, men slutade med akutsnitt för att jag inte öppnade mig tillräckligt. Graviditeten var en dröm, Inget illamående, inga krämpor, ingenting, jobbade tre veckor innan bf.

    Nu gravid med barn nummer 2. Samma drömgraviditet, inget illamående, inga krämpor, ingenting.. MEN är imorrn på bf +13. Var inne på kontroll i tisdags o tappen var helt omogen, var tillbaka igår och dom sa 1-2 cm nu. Lite förvärkar men inget som gör sådär ont eller är långvarigt. Slempropp har gått lite i omgångar men inget mer. Fått en tid för antagligen igångsättning på söndag men jag känner mig såå besviken på min kropp. Jag vill föda vaginalt men tydligen inte :( har inte mkt hopp kvar och jag försöker hålla skenet uppe men är så ledsen inom mig.. Ja, kanske är min kropp gjord för graviditet men inte förlossning.. Någon mer som blivit igångsatt med första som slutade med kejsarsnitt, och blev igångsatt med andra, hur blev det för er? :/

  • Svar på tråden Igångsättning barn nr2 också..
  • Anonym (BM)
    Äldre 26 Sep 11:40
    #1

    Jag är barnmorska och upplever att omföderskors indiktioner alltid är mycket smidigare och enklare!

  • Anonym (BM)
    Äldre 26 Sep 11:40
    #2

    Induktioner, ska det stå. 

Svar på tråden Igångsättning barn nr2 också..