• Anonym (K)
    Äldre 25 Sep 20:59
    5749 visningar
    48 svar
    48
    5749

    varför är folk så elaka här på familjeliv?

    Så många trådar här på familjeliv där det finns folk som lägger så elaka och otrevliga kommentarer.. Varför??

  • Svar på tråden varför är folk så elaka här på familjeliv?
  • Äldre 25 Sep 21:02
    #1

    Är ny här på familjeliv. Tycker inte att det är otrevligt men att det är något omogna kommentarer ibland.

  • Anonym (Mycke­t)
    Äldre 25 Sep 21:08
    #2

    Förstår inte heller det. Väldigt mycket elaka kommentarer. Lägger man ut en tråd där man ställer en fråga och uttryckligen ber om att inte få elaka kommentarer så haglar de ändå.

    Som att bittra människor ser sin chans att spy ut sin dåliga energi på andra.

  • Anonym (Väste­r)
    Äldre 25 Sep 21:10
    #3
    +1

    Jag är aldrig elak, men ibland ställer jag frågor till ts - som inte alltid uppskattas.

  • Äldre 25 Sep 21:12
    #4

    Jag är inte elak, men ibland ställer jag frågor som får ts att gå i taket. Typ "vad sa sjukvården när du pratade med den?" eller "har du provat att prata med honom?".

    Sen drar det här stället till sig landets mest korkade människor också, frågeställningarna blir därefter och en del har väl helt enkelt ledsnat på puckade frågor är ts inte ens bemödat sig med att googla och häver ur sig ett svar som kan uppfattas som elakt.

  • Äldre 25 Sep 21:14
    #5
    +3

    Är det verkligen så?Eller är det att man inte får de svar man önskar som är = elaka .
    Varit medlem i många år och har av någon anledning sluppit alla dessa hemska och elaka människor , var är dom?

     


    Goodness me
  • Anonym (jupp)
    Äldre 25 Sep 21:18
    #6

    FL är inte direkt ett trevligt forum med alla sina troll och folk som tycker att de kan skriva vad fan som helst. Även i Känsliga Rummet... Så vidrigt att alltid trycka ner TS och i många fall dölja det med "nämen jag ställer bara tuffa frågor"... Man får tänka att de personerna inte mår bra eller något. Jag är inte alltid trevlig online men man kan välja var man är passivagressiv. Detta forum är en dröm för "flashbackare" eller andra som inte inser att det är en människa på andra sidan av skärmen.

  • Anonym (...)
    Äldre 25 Sep 21:24
    #7

    Undrar oxå det. Nu syftar jag inte på att man kanske ifrågasätter ts eller inte håller med, men många är helt onödigt elaka och förvånansvärt korkade. Och de är i varenda tråd! Alltid någon idiot som börjar mobba en oftast redan plågad ts. 

    Enda anledningen till att man fortsätter på FL är att det oxå finns riktiga pärlor som hjälper och stöttar ts. Men tyvärr måste man stångas med en massa idioter först försöker ignorera dem..

  • Äldre 25 Sep 21:47
    #8
    taquine skrev 2016-09-25 21:14:36 följande:
    Är det verkligen så?Eller är det att man inte får de svar man önskar som är = elaka .
    Varit medlem i många år och har av någon anledning sluppit alla dessa hemska och elaka människor , var är dom? smile5.gif

     
    Men många ger inga svar öht, de försöker inte ens utan deras enda syfte är att smocka till antingen TS eller någon annan skribent. Du har kanske sluppit dem personligen men jag tror inte ett ögonblick att du missat alla hatinlägg och den tydliga maktutövning som vissa sätter i system.

    Men det är inget unikt för FL, det finns på alla anonyma forum.
  • Äldre 25 Sep 21:50
    #9
    taquine skrev 2016-09-25 21:14:36 följande:

    Är det verkligen så?Eller är det att man inte får de svar man önskar som är = elaka .
    Varit medlem i många år och har av någon anledning sluppit alla dessa hemska och elaka människor , var är dom?

     


    Jag har nu inte varit medlem så vansinnigt länge, men jag har samma upplevelse som du. Det är YTTERST FÅ som är direkt elaka, men man får ofta "elak" slängt på sig när ens svar inte behagar TS. 

    Senast här om dagen så blev en medlem utskälld av TS för att medlemen frågade en extremt oskyldig och helt relevant fråga. Väldigt vanligt att helt normala och relevanta frågor blir besvarade med odygdigheter. 
    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Äldre 25 Sep 21:58
    #10

    Håller ej med ts

Svar på tråden varför är folk så elaka här på familjeliv?