• Anonym (Hur tänker han)

    Han gjorde slut - vill att jag ska vara med på hans pappahelger

    Min sambo gjorde slut med mig för en månad sedan och jag och våra två gemensamma barn håller precis på och ska flytta. Han ska ha barnen varannan helg.

    Anledningen att han gjorde slut är för att vi bråkar och tjafsar i stort sett varenda dag och har gjort det mer eller mindre i ett år och vi har sagt att vi ska skärpa oss men vi gör aldrig det. Så han gjorde slut och han säger att vi kanske blir ihop igen om några månader eller ett år. Jag tror att vi kommer bli tillsammans igen inom ett halvår. Såhär är det...:

    Idag föreslog han att jag också ska komma och bo hos honom på hans pappahelger. Jag frågade om han ville det för att jag skulle ta hand om barnen åt honom men nä, han ville umgås med mig sa han. Han pratar om att bli tillsammans igen. Inte än, utan efter att vi har flyttat isär, att vi behöver vara ifrån varandra lite och sen ha en nystart. Och att han vill att vi inte har sex med andra under tiden.

    Vill tillägga att under den här månaden som gått sedan han gjorde slut så har jag bett honom om att ta tillbaks mig varenda dag. Men han har bara sagt nej och att han inte vill prata om det, tills för några dagar sedan då han öppnade upp sig och sa hur han kände och så.

    Jag är så förvirrad. Jag trodde att han gjorde slut och ville separera på riktigt och att vi skulle gå vidare i våra liv. Han vill att vi flyttar isär, men vill att jag ska bo hos honom varannan helg. Och att jag inte ska ha sex med någon annan IFALL vi ska bli tillsammans igen.

    Kan någon försöka förklara för mig vad som försiggår i den mannens huvud? Jag vet att det framgår ganska tydligt i min beskrivning men jag förstår ändå inte hur han tänker och jag behöver bolla tankar med andra.

  • Svar på tråden Han gjorde slut - vill att jag ska vara med på hans pappahelger
  • Anonym (!)

    Det är solklart!

    Han vill leva singelliv men vill inte att du ska göra det! När han säger att du ska vara med honom när barnen är där är förmodligen för att DU inte ska ha en chans att träffa någon under den helgen. Då kan väll han bo hos dig under dina helger? Nä fy vilket fulspel. Jag tycker att du ska släppa taget om honom och träffa någon som förtjänar dig.

  • minst

    Jag hade gjort precis tvärt om! Han har gjort slut, han får stå sitt kast. Jag hade sett till att göra mig snyggare och mer attraktiv än någonsin (träna, klippa mig och köpa mig några nya snygga kläder) och sen hade han fått ta sina pappahelger själv.

    OM du vill, så åk dit en gång och prova, Kanske har du tur och han passar upp på dig och tar hand om barnen på allra bästa sätt. Det vore ju kanon om han saknar dig och barnen så mycket att ni tar tag i ert tjafs så att relationen blir bra igen. Annars skulle jag inte sätta min fot hos honom under pappadagarna. De är ju till för att han ska vara med sina barn och inte med dig. Du behöver vila efter dina barnveckor och passa på att gå ut med vänner eller träffa släktingar och arbetskamrater. Jag tror att han är svartsjuk och inte vill att du ska gå ut ensam, därför vill han att du ska följa med. Skriv gärna och berätta hur det går, jag är nyfiken!

  • Anonym (Hur tänker han)
    Anonym (!) skrev 2016-09-26 00:24:36 följande:

    Det är solklart!

    Han vill leva singelliv men vill inte att du ska göra det! När han säger att du ska vara med honom när barnen är där är förmodligen för att DU inte ska ha en chans att träffa någon under den helgen. Då kan väll han bo hos dig under dina helger? Nä fy vilket fulspel. Jag tycker att du ska släppa taget om honom och träffa någon som förtjänar dig.


    Tack för ditt svar. Har du någon aning om varför han inte vill att jag ska leva singelliv?

    Vet inte om det framgick i mitt inlägg men han sa att VI inte ska ligga med andra, inte bara jag. Jag sa att han får ligga med andra om han vill, och jag med, eftersom att vi inte är tillsammans. Jag sa att jag inte direkt kommer ränna runt efter karlar, han sa att han inte vill ligga med andra för det skulle kännas fel och som otrohet.
  • Anonym (Hur tänker han)
    minst skrev 2016-09-26 00:25:40 följande:

    Jag hade gjort precis tvärt om! Han har gjort slut, han får stå sitt kast. Jag hade sett till att göra mig snyggare och mer attraktiv än någonsin (träna, klippa mig och köpa mig några nya snygga kläder) och sen hade han fått ta sina pappahelger själv.

    OM du vill, så åk dit en gång och prova, Kanske har du tur och han passar upp på dig och tar hand om barnen på allra bästa sätt. Det vore ju kanon om han saknar dig och barnen så mycket att ni tar tag i ert tjafs så att relationen blir bra igen. Annars skulle jag inte sätta min fot hos honom under pappadagarna. De är ju till för att han ska vara med sina barn och inte med dig. Du behöver vila efter dina barnveckor och passa på att gå ut med vänner eller träffa släktingar och arbetskamrater. Jag tror att han är svartsjuk och inte vill att du ska gå ut ensam, därför vill han att du ska följa med. Skriv gärna och berätta hur det går, jag är nyfiken!


    Tack för ditt svar!
    Ja det lockar ju, jag vill ju att han ska stå för att han har gjort slut och ta konsekvenserna för det liksom. Jag är singel och kan göra vad jag vill med vem jag vill, och han med för den delen. Jag bryr mig inte så mycket om att han skulle ligga med andra. förutom att det skulle störa mig lite en stund om vi nu skulle vilja bli ihop igen men det kommer man väl över i så fall.

    Ja tack för ditt tips. Om jag skulle åka dit (hit, vi har ju inte flyttat än) och han bara är som en kompis eller vill att jag lagar mat eller lägger barnen eller sånna saker så åker jag hem haha.. Om han däremot, som du skrev, skulle visa stort engagemang m.m. så skulle jag väl stanna och tro på en nystart såsmåningom.

    Sen kan man ju undra varför han gör slut om han ändå har så pass mycket känslor att han är svartsjuk.
  • Anonym (Hur tänker han)

    Vill tillägga att han har föreslagit att vi ska ha sex när vl hämtar/lämnar barnen så att vi får ligga nån gång och det skulle jag inte ha något emot. Känns ju bara bra att veta att man får sex ett par ggr i månaden om man vill, med någon som man är bekväm med, vårt sexliv har ändå varit bra.

  • Anonym (!)

    Antagligen för att han vill kunna gå tillbaka till dig om han skulle ångra sig.

    Ja men självklart säger han att han inte ska ligga med andra. Jag skulle inte tro ett smack på de orden. Har alldeles för många exempel på snubbar som säger det man vill höra men gör helt tvärtom. Sen behöver det ju inte vara så för jag känner inte ditt ex.

    Nä, vila upp dig på dina barnfria helger du och gör något för din egen skull! Han får ju "vila" från barn hela veckorna samt varannan helg så tycker verkligen inte att du ska sitta hemma hos ett ex och uggla :)

  • Anonym (Hur tänker han)
    Anonym (!) skrev 2016-09-26 00:37:38 följande:

    Antagligen för att han vill kunna gå tillbaka till dig om han skulle ångra sig.

    Ja men självklart säger han att han inte ska ligga med andra. Jag skulle inte tro ett smack på de orden. Har alldeles för många exempel på snubbar som säger det man vill höra men gör helt tvärtom. Sen behöver det ju inte vara så för jag känner inte ditt ex.

    Nä, vila upp dig på dina barnfria helger du och gör något för din egen skull! Han får ju "vila" från barn hela veckorna samt varannan helg så tycker verkligen inte att du ska sitta hemma hos ett ex och uggla :)


    Hmm jaa han kanske är rädd att jag ska träffa någon annan även fast han vet att jag vill ha tillbaks honom, man vet ju aldrig vad som händer.

    Nej precis, bara för att han säger så så behöver han ju absolut inte mena det.

    Tack :) haha sitta och uggla, perfekt ordval! Du har så rätt. Det är väl det enda positiva med denna separationen, att jag får vara lite barnledig. Och att barnen och jag flyttar till vår hemstad där farmor/mormor mfl bor :) och att slippa allt tjafs med exet förstås.
  • Whitehorse1979

    Haha vilken lustig prick.

    Han har gjort slut med dig.

    Du ska ha barnen i princip alltid men du ska ändå sitta hos honom varannan helg.

    Snälla säg att du inte är så dum.

    Han tar sitt ansvar de helgerna och du är hemma hos dig.

    Glöm inte bodelning och att han ska betala underhåll för barnen.

  • Anonym (M)
    Anonym (Hur tänker han) skrev 2016-09-26 00:33:53 följande:

    Tack för ditt svar!

    Ja det lockar ju, jag vill ju att han ska stå för att han har gjort slut och ta konsekvenserna för det liksom. Jag är singel och kan göra vad jag vill med vem jag vill, och han med för den delen. Jag bryr mig inte så mycket om att han skulle ligga med andra. förutom att det skulle störa mig lite en stund om vi nu skulle vilja bli ihop igen men det kommer man väl över i så fall.

    Ja tack för ditt tips. Om jag skulle åka dit (hit, vi har ju inte flyttat än) och han bara är som en kompis eller vill att jag lagar mat eller lägger barnen eller sånna saker så åker jag hem haha.. Om han däremot, som du skrev, skulle visa stort engagemang m.m. så skulle jag väl stanna och tro på en nystart såsmåningom.

    Sen kan man ju undra varför han gör slut om han ändå har så pass mycket känslor att han är svartsjuk.


    Om det bara är en tillfällig separation och barnen ska bo his dig under tiden - varför är det du och barnen som ska flytta?

    Förstår att det är lite ot för tråden men är inte det en onödigt stor omställning för barnen för en halvårs lång separation? Är det inte bättre för barnen att de får bo kvar och pappa flyttar ut på prov istället?
  • pyssel

    Som redan påpekat, självklart vill han att du är där på hans helger så att du aldrig är barnledig=kontroll.

    Annars kan han ju komma och ligga lite på mammahelg eller mammavecka när saknaden blir för stor.


    Alla hästar hemma
Svar på tråden Han gjorde slut - vill att jag ska vara med på hans pappahelger