Inlägg från: ceciliajohansson |Visa alla inlägg
  • ceciliajohansson

    Skötbord, hur ska vi lösa detta?

    Som rubriken lyder... Hur har ni löst det med skötbord?

    Vi bor i ett hus, två våningar. På övervåningen har vi vårt sovrum, den blivande bebisens sovrum, vardagsrum och en toalett med badkar. Toan är ganska liten och att få plats med ett vanligt skötbord blir väldigt trångt... Men jag vill ju ha ett, med hyllor och bra förvaring så man har allt lättillgängligt! Har hört att man kan ha skötbord på badkaret, någon som har det och tycker det funkar bra?

    Jag vill ju helst ha skötbordet på övervåningen, så man slipper springa ner om nätterna och byta. En del har skötbord i barnrummet men då säger många att det är närheten till vattnet som gör det smidigare. Och en del säger att man inte behöver något skötbord. Vi har ju en vanlig skötbädd bara som man kan ha vart som helst, men närheten till vatten blir ju svårt om man inte ska byta på toagolvet vilket känns sådär...

    Blir så klyven... Har ni några bra tips och råd på hur ni har löst situationen? Glad


  • Svar på tråden Skötbord, hur ska vi lösa detta?
  • ceciliajohansson
    Popenglykosider skrev 2016-09-26 13:10:49 följande:

    Har ni större badrum nere? I så fall kan du kanske ha skötbord där och skötbädden däruppe? Sanningen att säga bytte vi blöjor i vår säng om nätterna med första barnet. Blöjan fick ligga på golvet till morgonen. Hon sov så jäkla dåligt så alla avbrott i sömnen behövde bli så korta som möjligt. Kom det bajs gick vi till badrummet. Men har man skötbädd och våtservetter går det också att göra på sängen.

    Det är oftast en väldigt kort tid som man behöver byta blöja om natten. Jag hade gjort någon storinvestering just för den saken.


    Nej det badrummet är också ganska litet tyvärr... Annars har jag tänkt tanken att man kunde haft skötbord nere men det blir för trångt!
  • ceciliajohansson
    Carambolan skrev 2016-09-26 21:17:48 följande:
    Nej det var absolut inte lågt! Jag tycker nog att det till och med var en bit högre än de flesta golvstående skötbord brukar vara. Men där vet jag att det finns olika modeller, jag har sett andra badkarsvarianter som bara är nån decimeter högre än själva badkaret och det verkar jobbigt.
    Åh va bra! Både sambon och jag är ganska långa nämligen... Blir nog att införskaffa ett sådant då! Skrattande

    Tack för alla fina tips och idéer till er andra också!
  • ceciliajohansson
    Rosenblad skrev 2016-09-27 07:21:52 följande:

    Ihopfällbart skötbord kanske? Vi har kollat lite på det. Eftersom vi inte har badkar och inte heller tillräckligt stort badrum. Då kan man bara fälla ihop det när det inte använda och sen använda de i badrummet när man vill och i sovrummet om man byter på natten. Så har man sjöräddningen uppe på de.


    Haha sjöräddningen ja Skrattande 

    Känns dock lite omständigt att behöva fälla upp och ihop skötbordet... det ska helst gå snabbt och smidigt för oss känner jag! Men ändå bra tips!
  • ceciliajohansson
    Fjäril kär skrev 2016-09-27 07:23:43 följande:

    Om ni kan tänka er att göra avkall på att ha massa saker på skötbordet och ändå få plats med ett skötbord så kanske ett vägghängt kan vara något?


    Känna onödigt att göra hål i väggen för det dock Obestämd
Svar på tråden Skötbord, hur ska vi lösa detta?