Inlägg från: Arenaman |Visa alla inlägg
  • Arenaman

Ordet "Neger"

Det är ett avskyvärt ord som aldrig kan ses som neutralt. Aldrig under någon idag levande persons livstid. Att påstå annat är bara ett bevis på hur obildad eller inskränkt man är. Det finns ett kolonialhistoriskt arv med slavhandel och dylikt. Och ja det är absolut rassistiskt!

Reaktionen på att använda det ordet, som jag själv absolut inte vill befatta mig med, är att tycka att du nog måste vara en rätt vidrig person även för övrigt (det vill säga även utanför inlägget) och att jag bör hålla mig långt bort från dig.

• Arenaman
    Einar2 skrev 2016-10-01 08:35:01 följande:

Fatta att Sverige i stort sett inte har ett skit med någon jävla kolonialism att göra. Vi har också gjort mer för att hjälpa folk från andra länder genom invandring än någon annat land i Europa men får bara skit tillbaks. Svenskar är överlag ett av de minst rasistiska och toleranta folken i världen enligt en undersökning. Att du dömer ut folk helt bara för de råkar använda ord som tidigare var helt ok att använda, säger mycket om dig som person.

Absolut det är väldigt tydligt på dina inlägg hur altruistisk du är... vill som sagt vara på behörigt avstånd fr dig.

Adjö
  • Arenaman

Att påstå att det är ok att Snvönda ordet neger för att ordet har likhet spanskan negro, är som att säga att incest/pedofili är ok eftersom det är kärleksfullt.

Man har liksom inte riktigt träffat spiken så att säga.

• Arenaman
    Arenaman skrev 2016-10-01 17:11:11 följande:

Att påstå att det är ok att Snvönda ordet neger för att ordet har likhet spanskan negro, är som att säga att incest/pedofili är ok eftersom det är kärleksfullt.

Man har liksom inte riktigt träffat spiken så att säga.

*använda
Svar på tråden Ordet "Neger"