• Emma.J.J

    Min lärare våldtog mig...

    Jag mår så sjukt dåligt och vet inte vad jag ska göra!!! ????

    Jag heter Emma och går i 9an (så är igentligen 15 år bara)

    I början av terminen fick min klass en ny mentor, alla tjejer i klassen tyckte om honom på alla sätt och vis, även jag också!

    Men jag blev alltid så obekväm när han tittade på mig och när han nästan alltid frågade mig frågor på lektionen när det var betydligt många mer som räckte upp handen.

    Han började be mig stanna kvar efter lektionen och sa att jag skulle vara med aktiv och muntlig på lektionerna, vilket aldrig skulle hände dock.... ????

    Vi har honom i Engelska, matte och såklart idrott.

    Varje idrottslektion så jag alltid hur han kollade "ner" på mig.

    Men för 2 veckor sedan typ, så bad han mig stanna kvar efter lektionen men jag var så rädd och obekväm så jag små sprang ut till mitt skåp, men blev ändå sist Påväg ut från skolan...

    Så jag träffade honom utanför mitt klassrum (där jag måste gåförbi för att kunna gå hem)

    Men han stoppade mig och tyckte mig mot skåpen, han började ta på mig och ifrågasätta varför jag intonerar han på lektionen.

    Han fortsatte ta på mig och drog in mig mot min vilja in i klassrummet och låste dörren... Han började ta av mig mina kläder och utforska mig... Det var så fruktansvärt jobbigt????

    Sen vet ni väl vad som hände...

    Jag ville inte gå dagen efter med min ovetande mamma tvingade mig.. Men inget hände han sa och gjorde inget!

    Men dagen efter det hände det igen, han bad mig stanna kvar och om jag inte mötta han "utanför" skolan efter skolan så skulle han göra värre saker. ????

    Så jag mötte honom och han körade oss till en avlägsen parkering dör han gjorde det igen!!

    Han har gjort det på mig 5 gången nu, men jag vågar inte berätta om det.

    Det går inte! ????

    VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT FÅ HONOM ATT SLUTA? ????

  • Svar på tråden Min lärare våldtog mig...
  • Anonym (vippa)

    Det är egentligen inte du som behöver vara rädd utan han. Det är han som gör fel och det vet han om.

    Prata med dina föräldrar eller någon annan vuxen som du litar på. De kommer att hjälpa dig.

  • Anonym (Hjälp)

    Hej Emma. Du ska berätta för din mamma. Han ska polis anmälas. Han kommer få fängelse för det här. Du ska INTE gå tillbaka till skolan innan han är borta. Det skulle va bra om din mamma kunde prata med rektorn. Han kommer få sparken på en gång. Jag har en dotter som är lika gammal som du. Som mamma vet jag att man gör allt för sina barn. Det här svinet ska sitta inlåst. Du behöver verkligen prata med din mamma....gör det Emma. Kram

  • Anonym (Mamma)

    Du måste prata med någon om detta NU! Dina föräldrar, kurator eller någon annan lärare. 
    Han kanske gör likadant mot andra flickor i skolan, du måste polisanmäla svinet. 

  • Anonym (Lärare)

    Säg till läraren att det han gör är fel.

  • Anonym (what)
    Anonym (Lärare) skrev 2016-10-02 07:51:56 följande:

    Säg till läraren att det han gör är fel.


    Du tror inte att han vet det?
  • Anonym (ett grovt brott)

    Du kan prata med din mamma. Eller kuratorn/sjuksköterskan på skolan. Du måste se till att den här killen inte får gå fri för det han gjort dig. Det är olagligt.

    I skolvärlden är det en oskriven regel att man inte får inleda en relation med en elev. Då talar jag om relation som eleven faktiskt VILL. Inte ens då bör en lärare ge sig in i relationen med eleven. Läraren/mentorn är vuxen och får inte göra så. Han kan förlora jobbet för det.

    En vuxen i skolans värld som våldtar skall för det första aldrig mer får arbeta med ungdomar någonsin! Dessutom skall han polisanmälas. Det är ett mycket grovt brott han begått.

    Du skall absolut inte gå till skolan nästa vecka. Se till att någon vuxen (helst dina föräldrar) får veta detta så de förstår vad du går igenom. Därefter får dina föräldrar vidta åtgärder, dvs polisanmäla samt tala med rektorn på skolan.

  • Emma.J.J

    Men jag vill inte skada honom och verkligen inte få in honom till fängelset. 

    I början av 2015 blev jag ihop med en kille från en fest min vän hade, och vi va ihop i ett helt år. Men efter jag presenterat honom till mina föräldrar gillade dem honom inte alls,  de sa att han var för "gammal" för mig, och att han hade dåligt inflytande och ingen framtid. Så vi förbjöds att träffa varandra Gråter
    Men han fick mig till att fortsätta träffas, vilket vi gjorde i mer än ett halv år!! 

    Men det tog slut i Januari 2016 när han tackade ja till att få fortsätta sina studier utomlands. Vilket jag verkligen inte ville så det slutade väl typ i bråk. 
    Och denna killen var samma person som just nu är min lärare. Rynkar på näsan

    Jag vill inte skada honom, hela hanns framtid skulle bli förstörd. 
    Och jag skulle inte heller kunna berätta om mitt gamla förhållande med honom... 
    Min pappa kan aldrig få veta om detta....

    Men jag är även jätte rädd för han gjorde det utan skydd varje gång.. :( 

  • Talgoxina
    Emma.J.J skrev 2016-10-02 19:08:03 följande:

    Men jag vill inte skada honom och verkligen inte få in honom till fängelset. 

    I början av 2015 blev jag ihop med en kille från en fest min vän hade, och vi va ihop i ett helt år. Men efter jag presenterat honom till mina föräldrar gillade dem honom inte alls,  de sa att han var för "gammal" för mig, och att han hade dåligt inflytande och ingen framtid. Så vi förbjöds att träffa varandra 

    Men han fick mig till att fortsätta träffas, vilket vi gjorde i mer än ett halv år!! 

    Men det tog slut i Januari 2016 när han tackade ja till att få fortsätta sina studier utomlands. Vilket jag verkligen inte ville så det slutade väl typ i bråk. 

    Och denna killen var samma person som just nu är min lärare. 

    Jag vill inte skada honom, hela hanns framtid skulle bli förstörd. 

    Och jag skulle inte heller kunna berätta om mitt gamla förhållande med honom... 

    Min pappa kan aldrig få veta om detta....

    Men jag är även jätte rädd för han gjorde det utan skydd varje gång.. :( 


    Han skadar ju dig, på ett betydligt värre sätt. Det måste få ett slut och han bör också hindras från att skada andra.

    Berätta omedelbart för någon vuxen. Det kan vara dina föräldrar, skolkurator, på ungdomsmottagning eller någon kompis förälder tex.

    Den här killen har redan från början utnyttjat din unga ålder på ett sätt som en vuxen man är fullt medveten om är väldigt olämpligt.

    Prata med dina föräldrar redan ikväll. Vänta inte på ett "bra tillfälle" utan bara gå till dem och säg precis som det är.
  • klarahanna

    Emma!
    Det spelar ingen som helst roll att ni har haft en gammal relation. Han är din lärare och har ingen rätt alls att göra som han gör. Inte ens om ni båda var vuxna och han inte var din lärare skulle han ha rätt att göra detta.
    Du måste prata med någon vuxen och få råd. Om du inte vill prata med din mamma, så skall du prata med någon annan vuxen som du tycker verkar schysst och kan lita på, ex skolsköterskan, kuratorn, eller kanske har du någon annan lärare som du tycker om? Alternativt kanske du har en kompis som har en mamma eller pappa, eller en tränare (om du ex håller på med en idrott) som du tycker funkar bra att prata med. Tillsammans med en vuxen kan ni prata om hur ni skall gå vidare, (egentligen borde han omgående polisanmälas, och få sparken) men om du inte vill blanda in polisen får man titta på andra möjligheter - i sista hand skolbyte för dig. Risken är (som andra påpekat) att han kommer att utsätta andra tjejer för samma sak och genom att du berättar för någon vuxen kan det förhindras.
    I vart fall skall du inte vara ensam med honom igen! Någonsin! Hoppa absolut inte in i hans bil igen!! Att berätta för någon vuxen kan kännas jättejobbigt - med det är det absolut bästa och modigaste du kan göra!! Både för att hjälpa dig själv och andra tjejer.  Kram! 

Svar på tråden Min lärare våldtog mig...